tåa Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg vurderer å oppgradere PC-en min en smule, fra 51 MB til 1024 MB minne. Fra før har jeg to brikker av typen TwinMOS 256 MB PC2700 CL2.0. Dersom jeg kjøper TwinMOS 512 MB PC3200 CL2.5, vil jeg da kunne utnytte potensialet i alle brikkene fullt ut? Tenker på forskjellene i klokkefrekvens og cas latency. All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) En god regel er ikke å blande forskjellige moduler. Regelen er videre at man får det dårligste.... Men så er det unnatakene som bekrefter regelen, og de finner man ikke uten forsøk. Edit: Husk at man kjøper doble modulsett akkurat for at de skal være like.... Endret 4. juni 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
tåa Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Joda, det vet jeg, men jeg har hørt at om man underklokker PC3200 til PC2700, vil brikken tåle en lavere cas latency. Tanken var at jeg kunne få den nye brikken til å kjøre med samme innstillinger som de gamle, altså PC2700 CL2.0. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå