mbst Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Kan man feks blande Danger Den og Swiftech vannkjølingsblokker etc så lenge de har samme dimensjoner? Med dimensjoner mener jeg feks 1/2" og 3/8". Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Selvfølgelig. Trenger ikke ha samme dimensjoner heller. 3/8 kan som regel blandes med 1/2. Men vær obs på en liten ting. Aluminium og kobber i samme system, kan forårsake tæring på alu. Er alublokken anodisert(?) så blir det mye bedre. Bruker du tilsetninger i vannet, så skulle du ha gode marginer. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Takker for tips og svar! I mange tråder virket det nemlig som om dette ikke var så lurt. :smile: Jeg antar at en 3/8" i et 1/2" system vil bremse opp gjennomstrømingen.. men det kan jo være en god ting også, hvis man kobler i parallell og vil begrense flyten til en av komponentene litt. Lenke til kommentar
totveit Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Har også lurt litt på dette, har lyst på ny vannblokk til mitt koolance system. Et system som benytter TYNNE slanger! Har lyst på swiftech som benytter 3/8, men lurer rett og slett på om vanngjennomstrømmingen blir for lav? Skal ha peltier, og vet ennda ikke hvordan jeg eventuelt skulle fått festet koolance kjøleribba med et peltier under? Ideer, noen? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: Den 2002-07-22 22:43, totveit skrev:Har også lurt litt på dette, har lyst på ny vannblokk til mitt koolance system. Et system som benytter TYNNE slanger! Har lyst på swiftech som benytter 3/8, men lurer rett og slett på om vanngjennomstrømmingen blir for lav? Skal ha peltier, og vet ennda ikke hvordan jeg eventuelt skulle fått festet koolance kjøleribba med et peltier under? Ideer, noen? Først og fremst - jeg har ingen personlig erfaring med vannkjøling, det jeg skriver er min egen oppfatning.. Forutsetter at du har Koolance-blokka med gjennomsiktig plast på toppen, og at det er denne du har tenkt å benytte peltier-element på. Det er muligens en sjanse for at plasten på blokka rett og slett smelter, da vannet og deler i nærheten av Peltier-elementet blir svært varmt! Særlig hvis det er et kraftig element. Har lest om / sett bilder av tilfeller hvor vannkabler, strømkontakter fra kabinettet og annet av plast i peltier-elementets "umiddelbare" nærhet har smeltet, nesten smeltet eller til og med (over tid) nesten tatt fyr.. Så for guds skyld - sjekk opp dette før du skaffer deg peltier til den blokka. :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Det er vel meninga at peltier elementet skal være HELT dekket av vannblokk og coldplate i bånn. Hvem er det som har finni på disse røver historiene? Det er jo også meninga at varmen tar turen mellom radiatoren :smile:. Det er jo plast (plexi glass er plast vel?) i toppen av Dangerden med peltier også, faktisk hele 226W. Større fare for kortslutning pga kondens da tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå