Gå til innhold

XFX GeForce 6200A 128MB DDR AGP8X

eigil

Anbefalte innlegg

Har lest endel om 6200 rundt omkring, men har ikke sett 6200A omtalt noen steder. Hva er 6200*A* for noe? Ser ut som et godt kjøp for en som vil ha en løsning med passiv kjøling godt under 1000-lappen uten at det blir helt low-end.

Eigil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er samme brikke som PCI Express varianten av GeForce 6200 (Uten Turbo Cache), eneste forskjellen er at den har native AGP isteden for en PCIe - AGP bru...

Brikken har 4 pipelines, PureVideo støtte, Shader Model 3 støtte.

nVidia sitt kodenavn på denne brikken er NV44a

Lenke til kommentar

>>A har 64-bit minnebuss (ihvertfall de modellene jeg har sett). Så jo, dette blir helt low-end.

Low-end som FX5200 / ati-9250? Kan jeg liksågodt spare etpar hundrelapper og gå for en av disse istedenfor? Jeg vil helst ha passiv kjøling og til under 800 kroner.

Lenke til kommentar
Low-end som FX5200 / ati-9250? Kan jeg liksågodt spare etpar hundrelapper og gå for en av disse istedenfor? Jeg vil helst ha passiv kjøling og til under 800 kroner.

Tja, de er alle temmelig ubrukelige til spilling. Selv et brukt GeForce4 Ti påslengt passiv kjøler ville være bedre til det formålet.

Lenke til kommentar

Tja, de er alle temmelig ubrukelige til spilling. Selv et brukt GeForce4 Ti påslengt passiv kjøler ville være bedre til det formålet.

Jaha, åssen slenger jeg passiv kjøling på et brukt gf4-ti? Høres slitsomt ut. Tror det er derfor disse chipsettene er kommet på markedet. Men hvis jeg tolker dere rett så stikker jeg innom Datakjeden i morra og kjøper et Gainward GeForce FX5200 128MB DDR AGP8X til 465,- istedenfor et XFX GeForce 6200A 128MB DDR AGP8X til 776,-. Jeg sparer 300 kroner og havner likevel i samme klasse: Low-end!

Jeg bruker maskinen mest til sørfing, skriving, tv, dvd, pluss barnespill som Lego Star Wars, samt gamle nostalgiske spill ;). Jeg er i tillegg veldig opptatt av å kvitte meg med støy.

Takk forresten for at jeg får så mye respons så seint å natta :-)

Lenke til kommentar
Eller hva med ett demobrukt Radeon 9500 fra Komplett til kr 495,- ?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116647&cks=PRL

Dette kortet er mer enn brukbart nok til de fleste spill (med unntak av Doom3) så lenge du holder deg til moderate oppløsninger og ikke bruker fsaa/aniso. Det er ihvertfall en klasse og to over 5200/9250.

Er den uten vifte? Det er bare bilde av en latterlig eske.... Det er mange kort jeg bare overser pga manglende skriftlig eller visuell informasjon om kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...