Gå til innhold

Vente med kjøp av ny pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Og hva skal du med Dual egentlig?? Med annet du er heavy into 3D modellering, bildebehandlig av dimensjoner og video redigering så er Dual lite vits. Kjøper ikke Dual for å surfe på nett da vet du. :razz:



Quote:


Konklusjon: dagens tester av dual system kontra single system for en desktopbruker er totalt nytteløs og ikke verd papiret det er skrevet på. Hadde du kjent "feelingen" ved et dual system tror jeg neppe du hadde byttet igjen - det samme gjelder om du setter deg inn i en bil med stor motor og får brumme litt.


 

Dual er _herligt_!

Hvor ofte er det at du gjør flere ting på en gang på maskinen din?, og hvor ofte er det du bruker 100% av cpu'en din?

 

Eks 1:

Tenk deg at du surfer, spiller mp3, ripper dvd, kjører antivirus, outlook, +++ samtidig. Med single vil du ikke kunne bevege musen uten 1 sec lagg, men med dual går alt helt glatt.

Eks 2:

Du kjører half-life server, med affinety (ellerhvadetheter) på cpu 1 på den, og spiller selv på serveren med affinety 0 på den prosessen. Du quitter spillingen, og begynner å spiller starcraft med affinety 1, _uten_ at de som spiller på serveren din sliter.

 

Jeg hadde en dual p3 500 med 192 mb ram og geforce2 mx400@ 225/225. Den solgte jeg for 7000 i april, og handlet meg en brukt p3 800, 512 mb ram, geforce3 ti200, 80gb, osv for 3500, men dual'en KNUSTE (caps),

KNUSTE sier jeg, den nye.

Den var raskere på nesten alle måter, og til og med i alle spill jeg har vært borti med begge maskinene.

I half-life hadde jeg 99 fps _uansett_, selv om det var et 32 playergame på aztec, og jeg hev 10 smoke granater ned i vannet, og så ned fra bombeplassen (det klarer ikke den nye, der har jeg 50-70).

 

Siden jeg solgte den gamle har jeg vært på utkikk etter en ny dual, og er i handlen av en dual 1ghz p3 akkurat nå.

 

Det linuxguru sier er helt sant. Det jeg prøver å forklare er den "feelingen" du får som single ikke har. Hvis du snakker med alle som har/har hatt dual, så får du høre det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...