marius90 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 jeg vet at når amn skal skru av en pc skal man gjøre det fra startmenyen, men er det skadelig for pc*en og bare bryte strømnmen? hvis ja, hvorfor? Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 niks det er nok ikke skadelig, jeg gjør det der selv med min når jeg skal inn å ha ut disker eller bytte innmat eller rett å slett for å spare tid på restart hadde det hvert sånn som du tror så hadde nok en strømstans blitt dyrt for mange tenker. jeg vil heller påstå det at om pc'n står på 24/7 fremfor å ta den av å på hver eneste dag så vil jeg tro det er mindre slitasje på komponentene men jaja rett meg om jeg har feil på den der Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 jeg vet at når amn skal skru av en pc skal man gjøre det fra startmenyen, men er det skadelig for pc*en og bare bryte strømnmen? hvis ja, hvorfor? Eneste som egentlig kan ta skade er OS og filsystem. Men du må være jævlig uheldig for at det skal skje. Men uansett... det beste er å slå det av på en normal måte... Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Du føkker lett opp filsystemet på slackware (linux). Her erfart det selv . Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Du sliter faktisk mer på en hd ved å skru av og på maskinen hver dag enn å la disken gå kontinuerlig, slitasjen på disken går på start/stopp-sykluser, er iallefall slik de største produsentene regner det Lenke til kommentar
Azton Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det er skadelig for hdd. Slik jeg har forstått det så blir HDD-en slått av likt, uansett om du velger å slå av maskinen i Windows, som om du bare bryter strømmen. Altså harddisken blir ikke slitt mer enn vanlig. Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) vet ikke om harddisken/annen hardware kan gå i stykker, men som andre har sagt her: er fult mulig at data blir copupt. Endret 4. juni 2005 av Apocalypse Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Vel, å bryte strømmen lar ikke HD låse hodene i noen tilfeller, så det kan skape problemer (hodekrasj). Ellers går det nok bra, så lenge du tolererer å re-installere Windoze en gang i blandt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 neste som egentlig kan ta skade er OS og filsystem. Jeg måtte formatere en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå