Gå til innhold

hva betyr det at man blir smigret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir smigret når noen gir meg komplimenter, eller på andre måter gjør meg glad. Imidlertid ikke som i at jeg får f.eks. en kake av mamma (jeg er glad i kake, nemlig). Da blir jeg glad, men ikke smigret.

 

Hvis en grisestygg jente sier at hun syns jeg er kjekk, blir jeg ikke glad, men jeg blir kanskje smigret. Flattert. Ikke sjarmert, og ikke interessert, men smigret, kanskje -- hvis hun så ut som hun mente det, og ikke var så stygg likevel, kanskje, iaff?

 

 

Det jeg legger i ordet er altså at man blir overrasket over et kompliment e.l. som tydeligvis må ha tatt litt mot for å få frem. Smigret på en slik måte at man kanskje blir litt flau over å ikke komme med noe tilbake, eller komme med noe først?

 

Men du vet hva det er når du blir det, iaff :)

Lenke til kommentar
Gutta... Når ei jente forteller at hun er smigret, sier hun egentlig: "Takk, men jeg er ikke interessert!"

Nei det gjør det ikke. Men det kan bety det.

 

JEg ville tolket det som. at hun synes det var pent, og manglet ord. -rett og slett posetivt.

 

Men kan og bare være noe hun skriver. Men ville valgt det første ;)

Lenke til kommentar
Gutta... Når ei jente forteller at hun er smigret, sier hun egentlig: "Takk, men jeg er ikke interessert!"

sånn tolker jeg det også...

Det er sånn det er, det. Dessverre bare å innse, kommer vel kanskje an på hvor i landet du bor. Bor du i Oslo og hun sier det er det vel bare å gi opp.

Lenke til kommentar
so whats the next move now? sjekketriks?

Nei bare oppretthold kontakten vær snill og hyggelig.. Ikke bli masete eller sende sms som 1"du gjør da?" 2"ser tv dua?" 1"Ikke noe spesielt.. osv"

 

Vær litt interesang og naturlig og ikke desperat med inøvde sjeke linjer som bare virker mot sin hensikt...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ehm...eg e jente..hvis eg hadde fortalt en fyr at eg ble smigret så hadde det betydd: Eg e ikke litt intresert i deg en gang, men vet ikk kordan eg kan si det på en måte som ikke e altfor slem! :p

 

mene..for all del..det kan joh være en oppmuntring også...men ikke sats på det.

 

desuten..bedre si sånt ansikt til ansikt..ikke ta feige løsninger, då slipper du å lure på reaksjonen hennes også ;)

Lenke til kommentar
Hva betyr at man er smigret?

Det kan jo bety at hun satte pris på det, men at hun ikke er interessert. Imidlertid kan det også bety at hun syntes det var koselig og sjarmerende gjort av deg. Det kommer litt an på hva hun legger i det. Hadde jeg vært deg, hadde jeg rett og slett bare spurt henne hva hun egentlig mente med at hun ble smigret. Litt uheldig ordvalg kanskje ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...