Jaffe Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Når jeg prøver å spille av DVD-filmer, hakker bildet (og lyden) ca. hvert sekund, noe som irriterer grenseløst! Uansett hvilket program jeg bruker for å spille av, skjer det samme. Har prøvd Ogle, Xine og VLC. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Villt innfall - sjekk innstillingene for DMA etc for dvdrom'en din. "hdparm /dev/cdrom". Du skulle ikke ha som helt problem med å spille DVD på den kassa der... Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 DMA er av... Da må du skru den på. sudo hdparm -d1 /dev/cdrom Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 "Operation not permitted"... Kjørte med sudo. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Har du flere optiske drev? Isåfall navnes de cdrom, cdrom1 osv... Endret 4. juni 2005 av superdigg Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hvis du har SATA- eller SCSI-disker tror jeg cdrom-stasjonen heter "hda". Prøv: sudo hdparm -d1 /dev/hda Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Hvis du har SATA- eller SCSI-disker tror jeg cdrom-stasjonen heter "hda". Prøv: sudo hdparm -d1 /dev/hda Kan prøve det ja, for når jeg prøvde å starte DVD'en kunne jeg bruke cdrom eller hda ... Lenke til kommentar
neozx Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Legg til dette på slutten av /etc/hdparm.conf filen /dev/hdc { dma = on } Deretter går du til /etc/rcS.d mappen og forandrer oppstart rekkefølgen til hdparm til S29hdparm sudo mv SXXhdparm S29hdparm Så legger du til amd74xx i filen /etc/modules, amd74xx må ligge over ide-cd. Tilslutt må du ta en reboot. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Legg til dette på slutten av /etc/hdparm.conf filen /dev/hdc { dma = on } Deretter går du til /etc/rcS.d mappen og forandrer oppstart rekkefølgen til hdparm til S29hdparm sudo mv SXXhdparm S29hdparm Så legger du til amd74xx i filen /etc/modules, amd74xx må ligge over ide-cd. Tilslutt må du ta en reboot. Prøvde det nå, men med samme resultat. Hver gang det hakker kommer en slik lyd som kommer da laseren pleier å resette seg, om dere skjønner (er ikke sikker, men det ligner den lyden)... Dessuten klarer ikke DVD-brenneren (cdrom1) å lese DVD'er i det hele tatt. Da avsluttes bare programmet. Begge DVD-ROM'ene har fungert helt fint i windows... Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg fikk en skummel mistanke: Hvilket merke har disse DVD-spillerne? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Jeg fikk en skummel mistanke:Hvilket merke har disse DVD-spillerne? Nr 1 (IDE1 Master): Sony 16x/40x Nr 2 (IDE2 Master): NEC DVD-Brenner ND-3520 16x Harddisken er en Serial-ATA disk. EDIT: Hva var den skumle mistanken da? Endret 4. juni 2005 av Johan123321 Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg fikk en skummel mistanke:Hvilket merke har disse DVD-spillerne? Nr 1 (IDE1 Master): Sony 16x/40x Nr 2 (IDE2 Master): NEC DVD-Brenner ND-3520 16x Harddisken er en Serial-ATA disk. EDIT: Hva var den skumle mistanken da? Hm. Glem det. Jeg hadde to Samsung DVD-drev som døde samtidig for meg på Ubuntu, så jeg tenkte kanskje det var relatert. Skudd i blinde, kan man si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå