Gå til innhold

PCen restarter seg under spilling? PSU?

Anbefalte innlegg

PCen min, AMD 64, 3200+, 1024mb ram, 3x 200gb hdd,2 DVD spillere, x800xt restarter seg under spilling av en del spill (Swat 4, Act of War) og Far Cry fryser/låser seg, den pleier å lage noen merkelige lyder i det den restarter (høres ut som en halvkvelt alarm). Nå har den en Chieftec 360W strømforsyning. Er det denne som er synderen? hvordan kan jeg sjekke om det er denne? Hvor stor strømforsyning bør jeg ha?

Temperaturene er oppgitt til rundt 50*C rett etter restart, så jeg tviler det er et temp problem.

edit: fikset litt på den

Endret av vidiware
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Omega sine siste til ATI kortet. Men problemet oppstår i både Windows XP Pro og demoversjon av Win XP x64 (Far Cry 64)

edit: De bruker forskjellige drivere så vidt jeg vet (x64 er en annen versjon enn Omega x86).

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

dette høres ut som om du har litt liten strømforsyning... siden du har de nyeste driverne er ikke det problemet, så jeg anbefaler deg å kjøpe deg en ny PSU..

anbefaler MIST 500W på det sterkeste! solid! lydløs! kraaaaaaaaaaaftig!!! har den gammle versjonen av den, og den er mildt sagt....VILD.. (og den nye versjonen er visstnok en oppgradering av den gammle :!: )

Lenke til kommentar

http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?...08c0e53&SID=134

Denne får jeg som "Error Message" når jeg trykker på Send Report fra Windows XP. Så jeg tror nok det er PSU ja :) Har liksom ikke hatt problemet når jeg bare hadde 1 stk. 200GB hdd.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&cks=PRL

Er denne Hiper strømforsyningen noe tess? Skal bestille litt snax fra komplett, så det må bli en PSU derfra. Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar

er ModStream eller PowerStream det man bør satse på? Synes ModStream, den med avtakbare kabler er mest praktisk.

Er det noen nøyaktig måte å teste om PSU er problemet (uten å kjøpe kraftigere PSU?). Kan man teste CPU på noen måte? Jeg vet det ikke er minnet, siden disse har kjørt feilfritt i andre maskiner.

edit: Om jeg bestiller fra Microplex, er MIST-strømforsyningen noe tess, har selv erfart at CPU kjølerne med MIST label er artige saker, men PSU er jo liksom noe helt annet?

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...