:---{D Skrevet 3. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg prøver å laste ned ting fra Azureus, men jeg har visst ikke åpnet en prot eller noe sånt. Hva skal jeg gjøre? (Håper ikke dette er ulovlig å spørre om) Takk for all hjelp. Endret 3. juni 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 3. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2005 Hvilken bredbånds leverandør har du? Hvis du har NextGenTel så må du bare åpne noen porter i routeren... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2005 Har NextGenTal. Men hvordan åpner jeg porter? Er på trådløst nettverk nå. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 3. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hvis du har en netopia router så skal du gjøre følgende.... 1. Opprett forbindelse til routeren og logg på Start en telnet sesjon mot routeren. Dette kan du gjøre ved å velge "Run..." fra Start menyen. I vinduet som kommer opp skriver du telnet 10.0.0.1 Du skal nå få opp et telnet vindu, tilknyttet routeren. Logg på med brukernavn og passord. Brukernavnet er de siste 4 sifferene i kundenummeret ditt, passordet er et 8 sifret tall som du blant annet brukte når du aktiverte routeren ifbm. installasjon. 2. Gå inn i oppsett for adressekonvertering Nå kommer du inn i routerens hovedmeny. Herfra velger du "Quick Menus..." og deretter "Network Address Translation" fulgt av "Show/Change Server List..." Du skal nå få opp en liste som kun inneholder valget "Easy-Servers". Velg denne, og deretter "Add Server..." fra neste meny. 3. Sett opp konverteringskart for DCC overføringer. Nå skal du ha et skjermbilde med overskriften "Add NAT Server ("Easy-Servers"). Velg "Service..." fulgt av "Other.." I neste vindu taster du inn 5100 som first port number og 5199 som last port number. Velg OK for å bekrefte. Velg "Server Private IP Address:" og tast inn den lokale IP adressen til maskinen du vil bruke til å overføre filer. For eksempel 10.0.0.2 *edit*: Skrivefeil Endret 3. juni 2005 av Supah89 Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 3. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Her er en annen fin guide: Åpne porter i netopia router *edit*: Åpne port 6881-6899, etter dette så funket alt bra for meg Lykke til... Endret 3. juni 2005 av Supah89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå