Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Utvalget av bilspill på GameCube er fortsatt rimelig labert. Skal vi teste et bilspill på den konsollen må det nesten bli Burnout. Spillet lover god grafikk, fart og tonnevis med spenning. Det er et knakende bra bilspill også, men det er langt fra det beste som er å få på konsoll. Spillet er for kort og det virker ikke ferdig. Det kunne vært så veldig mye mer. Det når ikke helt opp, men det kommer ganske nært.

 

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-19 01:46, b-duvaland skrev:

Leste ikke omtalen, men utav bildene så virket det som om spillet hadde elendig grafikk. Jeg lurer på om XBox versjonen har bedre grafikk.


 

Synes grafikken så ganske god ut, jeg. I omtalen skrev Kjetil at den var ganske bra også og ga karakteren 5, og andre omtaler jeg har lest forteller at det er ganske god grafikk. Kan det være at enten bildene eller øynene dine ikke forteller hele sannheten? =)

Lenke til kommentar

bilder kan ikke beskrive grafikk for spill...må se det live..

jeg har spillet...og reviewen sier i grunnen det meste om spillet. Men damn fun å kjøre i 148 mph i motgående kjørefelt og ta en håndbrekksving for å klare svingen...for såvidt å unngå to trailere som står og venter på grønt lys på andre siden :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 02:33, eSik skrev:

Er det realistisk å kjøre bilene i spillet? Syns Rallisport virker noe urealistisk jeg men...


Hvilket spill vil dere si er det feteste bilspillet til XBOX hvis vi ser bortifra rallisport?


 

Må være Project Gotham Racing...

Men det er ikke noe mer realistisk enn Rallisport, og grafikken er heller ikke den grommeste i gata, men det er kult å kjøre...

 

Sega GT 2002, som kommer i løpet av høsten ser ganske lovende ut... Lotus Challenge og Lamborghini er et par andre interessante titler som også er på vei... Det er bare å glede seg for racing- fans.. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Grafikk er ikke alt. ... spillopplevelsen kan være mye mer viktig ... det har dessverre blitt sånn nå, at folk forventer bra grafikk og ikke dårlig, dette er faktisk litt dumt.


 

Har vanskelig for å syntes at spill uten bra grafikk kan være bra. Ikke i år 2002, da forventer jeg topp-grafikk. Om ikke topp, ihvertfall bedre enn middels.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 02:53, Nymfo- Olga skrev:

Quote:


Den 2002-07-20 02:33, eSik skrev:

Er det realistisk å kjøre bilene i spillet? Syns Rallisport virker noe urealistisk jeg men...


Hvilket spill vil dere si er det feteste bilspillet til XBOX hvis vi ser bortifra rallisport?


 

Må være Project Gotham Racing...

Men det er ikke noe mer realistisk enn Rallisport, og grafikken er heller ikke den grommeste i gata, men det er kult å kjøre...

 

Sega GT 2002, som kommer i løpet av høsten ser ganske lovende ut... Lotus Challenge og Lamborghini er et par andre interessante titler som også er på vei... Det er bare å glede seg for racing- fans.. :wink:

 

Håper de blir bra ja, spillte rallisport en times tid idag og jeg kan ikke konkludere med annet enn at spillet suger. Jeg er ingen erfaren rallysjåfør (har ikke engang billappen). Asfaltkjøring har jeg liten peil på, men jeg har tilbrunget time etter time bak rattet på grusveier og is og alt jeg kan konkludere med er at Rallisport er helt urealistisk på dette punktet. så og si umulig å provosere frem understyring på bakhjulstrekkerne. den artige overstryinga fulgt av understryring som du har på forhjulstrekkere er ikke der. bremsene tar helt feil og måten bilene takler svinger og sladder på er helt på tryne. dette er no mi meining og det er no den rette!

Lenke til kommentar

kjøringa i burnout kan ikke akkurat karakteriseres som hyper-realistisk på samme måte som bilsimulatorspill som er der ute. Hver av bilene er laget for å reagere forskjellig, de er laget som easy,medium,hard og special og kjøres deretter. Kontrollen av bilene er gode og med litt trening går det virkelig unna :grin: Spillet er preget av at det skal være fart, og det hadde ikke forundret meg om vi hadde funnet dette spillet på en arkademaskin en gang i fremtiden, ettersom spillet er mer arkade enn real..

Grafikken er ganske bra, verdt en 5 men mangler litt for å få toppkarakter. En ting med bilder du ser av gamecubespill...noe jeg har blitt fortald...er at bildene blir stygge på screenshots. Har burnout...bakgrunnene...bilene...alt sammen...mye bedre enn bildene der.

ps...for de som har GC....kjøp dere en offisiell rgb-scartkabel...mye bedre grafikk :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Håper de blir bra ja, spillte rallisport en times tid idag og jeg kan ikke konkludere med annet enn at spillet suger. Jeg er ingen erfaren rallysjåfør (har ikke engang billappen). Asfaltkjøring har jeg liten peil på, men jeg har tilbrunget time etter time bak rattet på grusveier og is og alt jeg kan konkludere med er at Rallisport er helt urealistisk på dette punktet. så og si umulig å provosere frem understyring på bakhjulstrekkerne. den artige overstryinga fulgt av understryring som du har på forhjulstrekkere er ikke der. bremsene tar helt feil og måten bilene takler svinger og sladder på er helt på tryne. dette er no mi meining og det er no den rette!


 

Beklager, men LoL :grin: Skal prøve og spille på "normal" nå!

 

Overstyringa på de få bakhjulsstrekkerne er jo 0 probb, du må jo ligge brett i svingene, gir du for mye gass da har du overstyring så det griner! Prøv Skyline'n med 850h.k. og Saab 95 Rallycrossbilen med 550h.k. og du skjønner hva jeg mener. Hvis du vil ha kul overstyring, så velg en bil med lang akselavstand, sinnsykt lett å komme for brett i svingene da.

 

Vil du ha skikkelig understyring, på f.eks Citroen Kit-Car'en så gjør den jo det av seg selv, men hvis du vil ha det skikkelig, så setter du bare brake-balance og kreftene til front, istedenfor middle.

 

Tro meg, du må spille flere ti-talls timer før du begynner å få litt peiling, det er da det begynner å bli skikkelig kult. Prøv også noen av Gruppe B bilene, som f.eks 205'en med rundt 500h.k. Sinnsyk overstyring på den, den har en jævlig lett hekk, den vingen hjelper nesten ingenting! Kom heller tilbake når du har kjørt Mediterranien stage 2 f.eks, på under 1:40. Da vil jeg si at du er rimelig god. Ha også view'et slik at du bare ser veien. Fyf, det er rått. Hillclimb banene på unlimited (beginner) er også sinnsykt råe, kom tilbake når du har vunnet alle de, ikke bare sammenlagt, men alle løpene! Men, husk å alltid sjekk bil-instillingene. Noenganger på is-løp velger den snø-dekk automatisk. Short-Gearing er også å anbefalle på 80% av hill-climb banene.

 

Nei du, ikke gi opp så fort. Rallisport er simpelheten det beste rally-bilspillet noensinne, uavhengig av plattform etter min mening, og jeg har spilt det meste!

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-07-21 04:42 ]

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...