x-ray-cat Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei heg lurer på hva forskjellen av de overnevnte protokollene/navnene er. Jeg lurer på og om det går an å sette opp en linuxbox som skal brukes til server, til å kunne streame medieinnhold som video og musikk over nettverket slik at klienter som taster inn en spesifikk ip (ip'en til streamen), kan motta innholdet "on the fly". Setter pris på svar Ps. Kjører ubuntu men kommer trolig til å gå over til Ddebian når Sarge blir Stable. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 VLC kan gjøre dette, men jeg kommer ikke på noen andre. Lyse bruker jo multicast over UDP til TV i nettverket sitt, er vel den enkleste og beste måten å streame video/lyd over nettverk. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Ja jeg har sett noe med vlsplayer ang. dette. Men vet liksom ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kun godt ha tenkt meg å brukt samme måte og protokoll som lyse bruker. Jeg lurer også på om det er mulig å kjøre signalene jeg får fra lyse (hjemmesentralen har egne porter for tv og pc) inn i en linuxbox med tre nettverkskort, og "blande" tv og pc'signalene slik at jeg sende dem ut det tredje nettverkskortet til klientene og setup-boksen(e) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ja jeg har sett noe med vlsplayer ang. dette. Men vet liksom ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kun godt ha tenkt meg å brukt samme måte og protokoll som lyse bruker. Jeg lurer også på om det er mulig å kjøre signalene jeg får fra lyse (hjemmesentralen har egne porter for tv og pc) inn i en linuxbox med tre nettverkskort, og "blande" tv og pc'signalene slik at jeg sende dem ut det tredje nettverkskortet til klientene og setup-boksen(e) Akkurat det med Lyse er ikke lov å diskutere her (etter det jeg vet), men hvorfor ta lyses stream for å så streame den videre til deg selv? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Fordi jeg har spredenett og egen svitsh for tv og ruter for pc, det ville vært fint hvis det ikke betydde noe hvilken port jeg stappet tp-kabelen i. Ønsker å ha muligheten til å koble til internett på en pc, og få internett, og hvis jeg ønsker å koble til tvboksen, kan jeg det, uten hvilken port i spredenettet jeg kolber til har noen betydning. Det med diskutering av lysetjenester, har jeg ikke sett at det har stått skriftlig er forbudt og diskutere. Jeg ønske reller ikke å misbruke lyses tjeneer, jeg lurer bare på hvordan jeg kan sette opp en server som streamer innholdet mitt på nettverket til klienter, det være seg pc'er, eller hvis det funker, setupboksen. Har seg slik at jeg lurer på om jeg kan sende eget innhold til lyse sin tvboks. Vi betaler leie for den, og det står ikke noe om at det ikke e rlov å motta innhold som er ens eget med boksen. Har seg slik at vi ikke har "stue dvdspiller". Vi har på pc'en, og vi har s-video på pc'en. Men tv'en har kun scart og kompositt (en slik kul som gir det dårligste signalet) Lyse sin boks kan jo kobles til med scart, så hvis jeg kunne streamet f.eks. en dvd fra dvdspilleren på pc'en til den boksen elle rnoe slik, hadde vært fint. Men uansett så ønsker jeg å finne ut hvordan jeg lager en streamingserver for klienter som er pc'er, da blande rjeg ikke inn lyse sine produkter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har seg slik at jeg lurer på om jeg kan sende eget innhold til lyse sin tvboks. Vi betaler leie for den, og det står ikke noe om at det ikke e rlov å motta innhold som er ens eget med boksen. Har seg slik at vi ikke har "stue dvdspiller". Vi har på pc'en, og vi har s-video på pc'en. Men tv'en har kun scart og kompositt (en slik kul som gir det dårligste signalet) Lyse sin boks kan jo kobles til med scart, så hvis jeg kunne streamet f.eks. en dvd fra dvdspilleren på pc'en til den boksen elle rnoe slik, hadde vært fint. Men uansett så ønsker jeg å finne ut hvordan jeg lager en streamingserver for klienter som er pc'er, da blande rjeg ikke inn lyse sine produkter. Å streame fra din PC til Lyses dekoder er null problem, les litt om multicast og om dekoderen så finner du lett ut hvilken IP du skal streame til og med hvilket format. (Jeg vet selv at det virker, men vil ikke si mer). Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Vil du sende meg en pm? Så lenge det ikke står at det er ulovlig, så kan en vel ikk e gjøre noe. Det blir akkurat som hvis du låner en rutersak fra nextgentel for det er slik en får internett, men den lar deg koble til fler epc, slik at du kan benytte den til det og. Så lenge du ikke ødelegger ruteren med å streame eget innhold, så bør det vel ikke gjøre noe. Er ikke noe ulovlig jeg skal gjøre med det. Dessuten er det en trådsticky om p2p på forumet, noe som faktisk er ulovlig. Det er jo ikke ulovlig å streame en dvdfilm, til lyseboksen, når det ikke står noe om at det er ulovlig. Men setter pris på om du vil ta det med meg via personlig melding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå