SkummelType Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Oki, tenkte bare at det ikke er noe vits i og kjøpe masse greier, han hun og slik 3 pin 4 pin overgang osv.. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 for å regulere hastigheten på viftene MÅ de ha strøm fra viftestyringen, ikke direkte fra PSU. pinnene på kontakten til viftene er jord, +12volt og "signal for hastighet avlesning". det er altså ingen måte for slike vifter å få et signal fra viftestyringen for å regulere hastigheten selv, viftestyringen regulerer spenningen på +12V pinnen til viften, eller pulserer +12V av og på veldig raskt for å justere hastigheten. hadde jeg vært deg hadde jeg bare klipt ledningene på vifta og lodda de på viftekontrollen. billig, enkelt, og det løser problemet Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Har allerede bestillt diverse ledninger og sånt og gidder ikke å avbestille. har også bestillt diverse andre ting som pin uttagere til alt mulig rart. Penger er ingen hindring, koste hva det koste vil Er ikke så dyrt uansett. Takker fremdeles for alle tips :!: Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Vifter..... Da har jeg hentet pakken med adaptere og pin-uttagere og har gjort nødvendige koblinger for å få koblet vftene til viftestyringa. Så nå er det mulig å ta av seg øreklokkene når pc'en er på Skulle det være interesse for bilde av koblingene så er det bare å si i fra her Skal nå sette kabelstrømpe på ATX 20-pins kontakten og prøve å få satt krympeslanger på alle ledningene. Endret 10. juni 2005 av LorIeNz Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Her kommer noen dystre nyheter Under sleeving av kabler på strømforsyninga presterte jeg å knekke to kontakter på hovedkort kontakten. (20pins) Er det noen som vet om det er mulig å få tak i nye kontakter eller må jeg bruke kontakter fra den gamle PSU'en og lodde fast til ledningene på den jeg har nå? STOR takk til alle som kan hjelpe! Enda en ting er at jeg må vente en stund på å få gjort noe som helst på grunn av manglende verktøy. Så jeg må nok bruke en del av sommerferien på dette ja. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 De har overganger på bl.a. microplex som du sikkert kan bruke, ellers burde det gå ann å bruke en fra en gammel strømforsyning (så lenge det er 20-pins ATX ) Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Så bra ut det her. Kanskje ikke det mest originale, men absolutt et spennende prosjekt. Blir spennende å se hvordan det blir med displayet. Jeg antar det vil bli smoooth. Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 De har overganger på bl.a. microplex som du sikkert kan bruke, ellers burde det gå ann å bruke en fra en gammel strømforsyning (så lenge det er 20-pins ATX ) Har ikke knekt selve kontakten men to kontaktpinner på kontakten. Hadde det bare vært kontakten så hadde saken vært biff. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 De har overganger på bl.a. microplex som du sikkert kan bruke, ellers burde det gå ann å bruke en fra en gammel strømforsyning (så lenge det er 20-pins ATX ) Har ikke knekt selve kontakten men to kontaktpinner på kontakten. Hadde det bare vært kontakten så hadde saken vært biff. Forstår ikke helt hva som er galt, har du bilde av det? Sånn som jeg forstår det, så er det bare litt lodding som skal til uansett Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Kan få tatt bilde av det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Sitter her med sketchup å koser meg<3 Har bygd selve skallet på kofferten nå, og starter nå med tegne på komponenter. Må jeg tegne komponentene også, eller finnes det noen måte jeg kan få tak i ferdige komponenter på? Lurer også på om det finnes noen måte jeg kan flytte ting. (har nemlig satt håndtaket på kofferten feil... ) så skulle gjerne ha midtstilt det. Eller vil jeg bare si at jeg håper å få kommet ordentlig i gang i løpet av dagen, hvis ikke jeg får gjort noe i løpet av dagen så kommer jeg i gang etter helga Stay Tuned ! Lenke til kommentar
fz50 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Dette ser ut som et veldig spennande prosjekt. Eg har sjølv alltid hatt lyst til å kunne opne lokket på ein koffert å sittje der med ein PC. Den bærbare PC'en må nok gjere samme nytten for meg. EDIT: Skriveleif Endret 29. juli 2005 av fz50 Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Har nå fått ferdig sketchup-skissa for den endlige oppstillingen for komponentene. Som dere sikkert skjønner så er øverste store firkanten lokket på kofferten og nederste store firkant bunnen av kofferten. Fargebeskrivelser: Grønt = HK Rødt = Diverse brytere o.l (Sound Ctrl, invertere osv...) Svart Firkant = HDD/Viftestyring Lilla rør = Katodelys Orange Runding = CPU Vifte Orange Firkanter = Vifter (80x80mm) Gul Firkantig dings = Skjermkort PSU ligger og koser seg nede i høyre hjørnet. Når det gjelder festing av PSU og HDD, så blir det på PSU thumbscrews på utsiden av kofferten og en super kraftig borrelås fra 3M under den. På HDD blir det bare borrelås. (Må først få sjekka hvor kraftig borrelåsen er) Er åpen for forslag Kan også avsløre at HDD'en min er død..... Samme med PSU. Så må få tak i nytt Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Sketchup bilde #2 + vanlig bilde Her ser du sketchup bildet fra en annen vinkel. Bilde_01 Slik skal ting se ut (MERK: på "Bilde_01" ligger det en vifte å slenger, den skal ikke ligge å slenge. Se sketchup bilder!) Endret 1. august 2005 av LorIeNz Lenke til kommentar
antex Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 dette ser tøft ut har gått i et parr månter og tengt på koffert pc men har ikke funne noen koffert som passer osv. lurer på om jeg nå skal bestille en lik koffert som din nå(hvis ikke dere har noe i mot det da)men tror alike vell at de blir ganske forsjellige har mine egene ider i orden allerede så. lykke til vidre. Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Jeg skal ikke stoppe deg fra å bestille noe som helst Hvis du skulle finne på å bestille koffert så tror jeg den jeg har valgt er et godt valg. Satt selv å leita en god stund før jeg fant en koffert som sto til mål både utsene-messig og størrelse. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå