LorIeNz Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Dere som har fulgt med på min vei til casemod vet sikkert at jeg har tenkt til å bygge et koffert-kabinett. Se HER for mer info. Nå har allt kommet og jeg sitter nå å planlegger før jeg i morgen får verktøy og starter skjæring og skruing. Skal se om jeg får tatt noen bilder i kveld av planlegginga, men kan forsikre om at det kommer bilder underveis av kutting skruing og svetting. Stay Tuned Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Da har jeg fått tatt noen bilder. Slik skal det se ut med plassering av komponenter Og her er et display som skal stå en plass på kofferten, plassering er ikke fastsatt ennå. Displayet fungerer også som viftestyring nr.2 Her er stashet som skal inn i kassen +komponenter og plexi. Skjæring og skruing starter i morgen når jeg har fått tak i verktøy. Nå må jeg finne en måte jeg kan få løftet hovedkortet 1cm opp på. Må også finne tak i noen lange skruer som jeg kan bruke til vifter. Grunnen til at jeg ikke kan bruke orginale vifteskruer som medfølger er at jeg har kjøpt med filter, i tillegg må skruene gjennom kofferten. Og da er de ikke på langt nær lange nok. Lange skruer med samme dimensjoner ellers på, er nok løsningen ja:P **Edit** Alt for store bilder:P Endret 3. juni 2005 av LorIeNz Lenke til kommentar
viranth Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Stilige greier. Hvordan skal du få bra luftgjennomstrømming i den kofferten? Få laget deg en modell i sketchup så vi får se hvordan den skal se ut som ferdig =) Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Personlig er jeg fan av server towers, men koffert modde slår alltid an;) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Kommer til å følge med på denne, liker koffer-modder Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Servertowers er kanskje ikke like transportable som en koffert eller hva ? >_< Har alltid hatt sans for forseggjorte (hvis det er et ord) case-mods som skiller seg litt ut i mengden. Har også alltid hatt lyst til å modde et kabinett så jeg tok en tur innom pimprig.com for å se etter inspirasjon, der kom jeg over en koffertmod som jeg falt pladask for. Når det kommer til luftgjennomstrømming så sørger 2x Vantec Tornado 80x80mm vifter for luft i dungevis, en på vær kortside av kofferten skulle være flott. Får se hva det blir til med sketchup under veis, er ikke så flink til å formidle idéer gjennom bilder, men skal se hva jeg får til Ellers er det ikke så mye som kan gjøres før jeg får tak i verktøy etc. (Sedd bort i fra å sette på kabelstrømper, men mangler varmluftpistol så....) Så i morgen håper jeg på en del framgang Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Var ikke i humøret til å sette meg inn i et nytt program akkurat nå Får ta det senere.... Mulig jeg kaller det dagen og går til køys, har ikke sovet ordentlig på en stund nå.... kunne trengt meg noen timer ekstra. Lade opp til morgendagen Plan for morgendagen: Få lagd en Hovedkort-festeanordning, skjære plass til slots, skjære plexi (kanskje), skru fast ymse komponenter og inventar og finne plass til viftestyring nr.2 / Display. Håper å få gjort mesteparten av dette i løpet av morgendagen, men vil ikke stresse meg fremover. Tar livet med ro og bruker så lang tid jeg må bruke for at det skal se pent ut. Før jeg legger meg tror jeg at jeg skal sette kabelstrømper på noen molex-kontakter, krympeslange får komme i morgen når jeg har fått tak i varmluftpistol. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 virker som et veldig lovende prosjekt, lykke til videre.. Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Skal nå snart etter middag dra på jobben til pappa og finne en pc jeg kan harve og ta HK-Brettet fra. I tillegg skal jeg hente diverse verktøy, varmluftpistol til sleeves, stikksag og dremel, diverse skruer slik at jeg får festa allt, for akkurat nå ligger allt og slenger i kofferten. Må også finne en måte å få løfta HK 1cm opp slik at det ikke har kontakt med underlaget i kofferten som er laget av gummi. (dvs. det ligger et polstringlag med gummi inni) Tror et HK brett fra en annen pc skulle gjøre susen. Kan også si litt om vifte-plasseringer til 2x Vantec Tornado vifter. (et bilde sier mer enn tusen ord) Vifte nr.1 skal stå å trekke ut luft nede i hjørnet til venstre. Vifte nr.2 skal gi cpu og resten av kabinettet frisk luft. Så var det vifta på PSU, var ikke helt sikker på om den sugde inn luft eller spydde ut, men er det ikke mulig å åpne den og snu kretsen slik at den også suger inn luft? (hvis den ikke gjør det nå) Så borrer jeg noen hull slik at kanskje litt av lufta fra PSU kommer inn i kabinettet. Spørsmål? Skriv i veg hvis noe ble uklart Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Du har planene klare her, ikke noe å se på det. Vifta i PSU`en er ikke noe problem å snu (sjeldent det er det hvertfall) Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Da har jeg mishandla en gammal Pentium II og tatt ut HK-brett, merket opp hvor mye jeg kan skjære av fra det og merket opp hvor jeg skal skru i skruer for å sette fast HK-brettet. I morgen skal jeg skjære av det som skal skjæres fra HK-brettet. Pga. mangel på karroseri-skruer så får jeg desverre ikke montert HK i morgen (i need a miracle) :/ Og på grunn av stengte butikker på søndager så får jeg heller ikke gjort noe serlig i retningen plexi Skal se om jeg får tatt noen bilder i morgen også, får ikke gjort det nå pga. at kameraet er tomt for batteri. Må også se om ikke det blir no skjæring i sammenheng med vifter, HDD og CD-Rom. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det blir tøft det her! Ser at du planlegger mye, det er bra! Heftig den pakka du fikk der..! Også LCD'en da! Gleder meg til å se utviklingen på dette.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Detta så jo bra ut! Det er en veldig bra start du har der altså.. Stå på! Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Sitter her og klør meg i huet med viftestyringa (Cooldrive 6) Får ikke styrt Tornado Viftene, noe som gjør at det bråker en hel del På viftene er det 2x 4 pins molex (En hann og en hunn) og en 3 pins til turtallsignal. Jeg kobler da vifta til en molex kontakt i PSU og den 3 pin kontakten til viftestyringa, men viftestyringa finner ikke vifta og får ikke regulert den. Ser også at det bare kommer 2 ledninger ut fra vifta + turtallsignalet, er det mulig å kjøpe et 4-3 pins adapter som jeg kobler i viftestyringa? Jeg har en vifte fra det gamle kabinettet der 3 ledninger kommer ut av vifta. (Svart -, Rød+ og Gul Turtall) Den har jeg koblet rett i viftestyringa og den kan jeg styre som jeg vil. Noen som vet? Sitter å knør midt på natta... Endret 5. juni 2005 av LorIeNz Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Nå finner jeg vifta på viftestyringa, men får ikke regulert den Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 "Den endelige løsning" Nå har jeg tatt en beslutning som går ut på at for å få viftene til å fungere til viftestyringen så må jeg ha følgende: 2x 4-3 pins adapter, 1x Pin-uttager til molex hun, 1x Pin-uttager til molex han. Planen er å gjøre slik at vifta får strøm fra viftestyringa slik som de viftene som fungerer gjør, hvis dette ikke funker så må jeg bare leve med litt støy Støyen går til en god sak. Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Ny plan ang. plasseringer Satt oppe langt på natta i natt og prøvde å se muligheter i plasseringer. Jeg fant nye plasseringer til PSU og HDD/Viftestyring nr.1 På bildet nedenfor ser dere den siste plasserings-planen Vifte 1 (Nederst til venstre) Skal skrues fast i lokket og skal suge ut luft fra kofferten Vifte 2 (Øverst til høyre) Skal suge inn luft og blåse mot CPU og Skjermkort. Andre forslag tas også til nytte Viftestyringa og PSU har også byttet plass, viftestyringa skal nå skrues fast i lokket mens PSU tar dens opprinnelige plass. **Edit** Bilde Endret 7. juni 2005 av LorIeNz Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ta heller og gjør som meg med vantecen din! kapp ledningene og sett sammen de med like farger! den gule er "turtalls-telleren" til viften, svart og rød er plus + og minus - Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Var det som var planen min, men har i tillegg tenkt til å plugge ledningene fra vifta inn i en 3pins hun kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå