kingbee Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har satt i ny cpu-vifte (Zalman CNPS7000B-AlCu), og når jeg nå skrur på pc'en går alarmen og jeg får meldingen : CPU Fan isnt running! Shutdown now? (Y/N). Ble jo rimelig varm i hodet første gang og skrudde øyeblikkelig av maskinen, men fant etterhvert ut at viften virker fint den. Men det er irriterende å få denne meldingen hver gang jeg skrur på pc'en, så hvordan får jeg den bort? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det kan virke som om strømkabelen til vifta er feil tilkoblet, og derfor tror BIOSen at vifta ikke går rundt. Dette kan sikkert slås av under anansérte innstillinger. Lenke til kommentar
kingbee Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Den ble koblet likt som den gamle. Hvor finner jeg avanserte innstillinger? Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det kommer litt ann på hvilket hovedkort du har. Men gå inn i Bios ved startup. (Trykk delete) Der finner du masse rart. Du kan skru av overvåking av cpu vifte ++. Det finnes forskjellige bioser, så du må nesten finne frem veiledningen som fulgte med hk et. Du finner den også på internett. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Vanligvis en av de siste innstillingene i lista i BIOSen. Kontakta du satt på hovedkortet, var det 3-pins? Lenke til kommentar
kingbee Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Har et MSI K7T266 Pro2. Har en kamerat som er mer datakyndig enn meg som gikk inn i Bios, men han fant ikke ut av det. Får se om jeg finner veiledning til HK på nettet. Lenke til kommentar
kingbee Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Mener det var 3-pins ja. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 MSI Manualer Du får lese litt. Kan være en biosoppgradering kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå