Gå til innhold

Ferdig Gamer rundt 9K uten skjerm?

Anbefalte innlegg

Hm, så litt på forslagene her og konfigurerte DinSide-PCen litt:

Minne: osz premier 1024

Minne 2: value pack 2x 512

Skjermkort: GeForce 6800GT

Skjerm: kuttet ut, finner heller en billigere et annet sted.

Nettverkskort: har ikke peil her, tok Xtreme G 108mbps

Lydkort: SB live 24-bit 7.1

Pris: 11315,35

Så nå må jeg nok spare litt penger på CPU'en, hvilken bør jeg ta? Og er det noen av disse tinga som er dårlige eller unødvendige, bare si fra ;) .

Virker utrolig snedig at du får det så dyrt uten skjerm! Kjør på med Premier-minnet, og ingenting under minne 2. Nettverkskort og lydkort er integrert på hovedkortet, men det kan være greit med lydkort hvis du vil ha surround-anlegg tilkoblet, eller om du generelt vil ha bedre lyd. Ville for all del valgt den skjermen, siden den er billig og bra. Fjern OS (hvis du har det fra før), og høyttalerne som er med (bør enten kjøpe noe bedre eller bruke de du eventuelt har fra før). Jeg ville også ha skiftet HK til Asus A8V (E) deluxe evt et DFI-kort kanskje. Og som sagt billigere CPU (hvis du lurer, så er Venice den nye utgaven av Winchester), og da kanskje et noe bedre skjermkort. JEG synes det er litt drøyt å hoppe helt opp til 6800GT, fordi jeg er opptatt av pris/ytelse, og jeg mener at dette gir mindre enn f.eks. 6600GT per krone.

EDIT: Kom en post fra deg i det jeg posta, men nå ser det meget bedre ut. Hvis du skal ha 2048MB RAM, så velg for guds skyld Premier på begge da ...

Lykke til!

Endret av mack_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke an å ta Premier RAM på minne 2. Når du sier det er jo skjermen ganske rimelig for en 19" LCD, kanskje jeg tar den likevel. Visste ikke at nettverkskort og lydkort var integrert i hovedkortet, så jeg kutter ut nettverkskort inntil videre. Hvis jeg så skifter hovedkort til Asus A8V (E) deluxe og legger til skjerm, kommer prisen på 11857,37, noe som er akseptabelt. Hvis jeg så plusser på 800 for Tastatur og mus, blir den nette sum 12657,37 + frakt. Får håpe foreldrene mine godkjenner :whistle: .

EDIT:

å kjøpe 2gb ram er bare tull... iallefall å kjøpe forskjellige typer ram.. du er klar over at 2gb yter dårligere enn 1gb såfremt man ikke har buk for mer enn 1gb sant??

Oops, nei det visste jeg ikke. Kutter det andre minnet, og kommer ned i 11807,37 kr.

Endret av WoSez
Lenke til kommentar
å kjøpe 2gb ram er bare tull... iallefall å kjøpe forskjellige typer ram.. du er klar over at 2gb yter dårligere enn 1gb såfremt man ikke har buk for mer enn 1gb sant??

Helt enig i at det ikke trengs. Du skal bruke PC'en i hovedsak til gaming, og da trenger man strengt tatt ikke mer enn 1024MB. Skulle du holdt på med videoredigering o.l. hadde det vært en annen sak ...

EDIT: Jeg ville ventet med å bestille til noen flere her på forumet har uttalt seg. Er mange gode råd som kommer her, og det er viktig å tenke seg godt om for å få best ytelse når man kjøper en PC. Er det en ting jeg har brent meg på i mitt liv, så er det impulskjøp. Godnatt!

Endret av mack_
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye frakt koster for en PC og en LCD skjerm? Jeg bor i Sandnes, Rogaland.

EDIT: Nevermind, finner ut av det selv.

Jeg får uansett ikke kjøpt PC'en før om tre uker, skal på en toukers ferie om en uke, så jeg har plenty med tid til å få flere tips.

Forresten, er det vesentlig forskjell mellom 3000+ og 3200+ CPU?

Endret av WoSez
Lenke til kommentar

Fant meg et stilig ferdig styla kabinett: RaidMax Scorpie 668 kabinett SØLV og Chieftec 420 w powersupply. Hva synes dere om det? Powersupplyen ser da bra nok ut, og jeg digger det fine kabinettet :dribble: . Og bare for en tohundrelapp ekstra :thumbup: .

Lenke til kommentar

MSI K8N NEO4-F dette er et meget bra hovedkort. har innebygd nettverk og en bra lydchip. skal du overklokke litt er det med på det også. har det selv.

koster bare 800,- :p

de 2 cpuene er jo klokka i 1,8 og 2,0 GHZ. jeg hadde kjøpt venice 3000+, funnet en bra ram og brukt et par timer og lest på overklokking.no du drar en venice over 4000+ nivå altså 2,4 GHZ uten noen særlige problemer. og overklokking er veldig arti :yes:

raptor og 2 gig ram er bortkasta penger

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Er det ikke vanskelig med overklokking da?

Og hvilket av de to hovedkortene (Asus A8V (E) deluxe og MSI K8N NEO4-F) er best?

kunne absolutt ingen ting om overklokking, 1 dag senere gikk maskina på 2,6 gh :D mye bra kompetanse her på forumet som er flink og hjelpe.

:

begge korta er gode, men tror MSI klokker bedre. men til seriøs klokking

DFI

OCZ R-2

og venice 3000+

den ramen funker sikkert helt nydeli med MSI og :yes: disse 3 ender vel opp på ca 4200,- tenker jeg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...