larschroe Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg kjøpte en Mazda 929 Coupe for 1500 kroner og har egentlig planer om å få den i registrerbar stand i ikke alt for fjern fremtid. Men, det var en som sa til meg at det kunne nok være vanskelig, for akkurat denne 929-utgaven var visstnok ganske sjelden i Norge, og det var bortimot umulig å få tak i deler, bortsett fra til motoren. Er det noen som vet mer om dette? Det hadde vært kjempegøy å få den på veien, for det er jo egentlig en ganske kul bil. Selve bilen har gått 214.500 kilometer, motoren og girkassen har gått ca. 150.000. Det er endel rust i hjulbuene, men resten av bilen er ganske grei. Er det noe å satse på? Lenke til kommentar
monga Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Tror nok ikke det er noen og satse å da nei Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Men, det var en som sa til meg at det kunne nok være vanskelig, for akkurat denne 929-utgaven var visstnok ganske sjelden i Norge, og det var bortimot umulig å få tak i deler, bortsett fra til motoren. Er det noen som vet mer om dette? Det var da endel av disse selv om det nok er en skjelden bil i dag, rust lar seg da fikse og hør med mazda om deletilgangen til disse spesielle 929. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg synes ikke det der er verdens mest sjeldne bil. Min onkel hadde en lik som han pusset opp, det gikk da helt fint det. Kjør løpet ut sier nå jeg! Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ta en prat med gutta i Mazdaklubben! http://home.online.no/~hustvesa/ Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 En kompis av meg hadde samme bilen, nesten alt under(bremser og understell) er likt som på vanlig 929. Motor og gear likeså. Noen av karosseridelene kan kkanskje være vanskelige, men det ser jo ikke ut som du trenger så mye av det. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Artig å få mange positive tilbakemeldinger. Utenom rusten så er det starteren (brent?) og bremsene (antagelig lekkasje i hovedsylinder) som er problemet, men disse delene burde det vel gå greit å få tak i hos den lokale "høgger´n". Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) En i klassen min hadde en sånn.. 2.8L. Den gikk skal jeg si deg!!! Jeg satt på i vinter.. Fy så gøy det var! Endret 4. juni 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå