Tafsen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) når eg køyre ./configure får eg denne feilmeldinga: checking how to run the C++ preprocessor... /lib/cppconfigure: error: C++ preprocessor "/lib/cpp" fails sanity check Eg har prøvd å reinstalere cpp uten hell. Køyrer FC3 btw. Endret 5. juni 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Har du alle disse pakkene? * libc-devel * gcc * g++ * cpp Uansett bør du installere gDesklets med YUM. Endret 3. juni 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Har du alle disse pakkene? * libc-devel * gcc * g++ * cpp Uansett bør du installere gDesklets med YUM. Yes. Har alle dei pakkan. *prøve yum* Søkte på gdesk (yum search gdesk) og dei einaste eg fant var gDeskCal Endret 3. juni 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Eg prøvde no å instalere gDesklets via ein rpm, det var ikkje nokon suksee. [tafsen@dhcppc0 ~]$ gdeskletsError in sys.excepthook: Traceback (most recent call last): File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/__init__.py", line 23, in _pretty_excepthook File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py", line 77, in format File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/vfs.py", line 102, in exists NameError: global name 'gnomevfs' is not defined Original exception was: Traceback (most recent call last): File "/usr/bin/gdesklets", line 4, in ? from main.DisplayList import DisplayList File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py", line 119, in _new_imp File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/main/DisplayList.py", line 4, in ? File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py", line 119, in _new_imp File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/vfs.py", line 120, in ? NameError: name 'exists_urllib2' is not defined Og når eg skal prøve å fjerne det igjen, kjem denne beskjeden: [tafsen@dhcppc0 ~]$ rpm -qa | grep gdeskgdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf [tafsen@dhcppc0 ~]$ rpm -e gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf error: can't create transaction lock Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Og når eg skal prøve å fjerne det igjen, kjem denne beskjeden: [tafsen@dhcppc0 ~]$ rpm -qa | grep gdeskgdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf [tafsen@dhcppc0 ~]$ rpm -e gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf error: can't create transaction lock Du må være root for å fjerne/installere programmer. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 *kremt* hehe, "I knew that" Eg fikk reinstalert gDesklets no, men når eg trykker på gDesklets ikonet på program menyen, så står det laster gDesklets, og når det er ferdig skjer det ingen ting. Kva skal eg gjere for å finne feilen? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Eg fikk reinstalert gDesklets no, men når eg trykker på gDesklets ikonet på program menyen, så står det laster gDesklets, og når det er ferdig skjer det ingen ting. Kva skal eg gjere for å finne feilen? Sjekket om det er et GDesklets-ikon i appletbaren øverst til høyre i GNOME? Høyreklikk på det og velg "Manage Desklets". Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Knappen var på menyen. Det var ein snarvei til gdesklets shell. Og når eg køyre den kommandoen får eg samme feilmelding som i stad: [tafsen@dhcppc0 ~]$ gdeskletsError in sys.excepthook: Traceback (most recent call last): File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/__init__.py", line 23, in _pretty_excepthook File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py", line 77, in format File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/vfs.py", line 102, in exists NameError: global name 'gnomevfs' is not defined Original exception was: Traceback (most recent call last): File "/usr/bin/gdesklets", line 4, in ? from main.DisplayList import DisplayList File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py", line 119, in _new_imp File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/main/DisplayList.py", line 4, in ? File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py", line 119, in _new_imp File "/dar/tmp/gdesklets-0.34.3-1.1.fc3.rf-root/usr/share/gdesklets/utils/vfs.py", line 120, in ? NameError: name 'exists_urllib2' is not defined Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er pakken "libgnomevfs2-dev" installert? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Korleis sjekker eg det? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Korleis sjekker eg det? Bare prøv å installere den: sudo apt-get install libgnomevfs2-dev Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 E: Couldn't find package libgnomevfs2-dev Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Edit: nevermind.. Endret 5. juni 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har du fulgt http://dk.ubuntuguide.org/#extrarepositories? Han kjører FC3. Men ligger ikke gDesklets i yum reposene? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 *prøve yum* Søkte på gdesk (yum search gdesk) og dei einaste eg fant var gDeskCal Og ja, har fulgt det som staar om yum paa www.fedorafaq.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå