Djesligt Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei, Jeg har problemer med en del spill og mistenker skjermkortet. Når jeg spiller og kjenner på skjermkortets kjøleribbe er den ikke noe særlig varm, men det er vanskelig å komme til, skal sjekke litt bedre i nærmeste framtid. En annen grunn til at jeg tror det ikke er varme er at det kommer med en gang (starter spillet, skipper videoen og "bang") Skjermkortet er som tittelen sier flashet, men ikke klokket utover det. Den er kjølt av en 80mm vifte etter at orginalvifta ga opp , det har forøvrig fungert greit til nå. Noen som har forslag til å fikse dette? Bilde av feilen (spill: Cossacks 2): Lenke til kommentar
Djesligt Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 De som har kjørt 3D Mark 05 ser vel at dette er feil: En annen ting er at feilen kan ha kommet rett etter bytte til Catalyst 5.3 eller 5.4, så det hadde vært fint om noen kunne gi meg innstalasjonsfilen til Catalyst 5.0 - 5.2. Da kan jeg eliminere en mulig kilde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Uffda... Det ser dessverre unektelig ut som en feil som følge av et overklokket kort.. (ihvertfall er det mistenkelig lik skjermbildene jeg har fått når jeg har passert grensen for hva core/mem tåler). Det burde heller ikke være uoverkommelig å gå til ATI's hjemmeside og laste ned en eldre versjon av Catalyst...dersom du vil teste ut det først.. Tror dog ikke at drivere forårsaker slike feil.. Mitt tips er å "reversere" flash'n til XT.. Lenke til kommentar
Djesligt Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Takk for svar, Men.... Hvordan flasher jeg tilbake ? Det var ikke jeg som flashet det. Lenke til kommentar
Djesligt Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Ok da var problemet løst. Etter at jeg tok kontakt med supporten til ATI fikk jeg tak i en Catalyst 5.2 driver (søren så lett den var å finne nå) Nå er ikke problemet der lenger men jeg håper noen kan forklare hvorfor det er slikt Er det det at nyere drivere gjør at kortet blir varmere? mener jeg har hørt noe slikt. Om noen har troen på at det vil hjelpe med å flashe tilbake, kan de da forklare med hvordan jeg gjør det? Det ville ha vært fint. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Kanskje noe her som kan være til hjelp: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=279001&st=0 Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Djesligt, har akkurat samme problem som deg, men med uklokka 9600pro. har hått problemet gjennom 3 omega-drivere og 2 catalyst drivere... Kommer som regel etter en halvtime med spilling. Glad jeg får nytt kort av service nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå