Roger25 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Noen som vet hvor man kan få kjøpt en brukbar Fm-Sender til mp3 spillere? Vet om en som jeg kan kjøpe på komplett.no, men den er ikke noe fristende å kjøpe pga dårlig kritikk. Den heter Monster iCarPlay FM. Jeg har Creative Zen Touch MP3 spiller. Ser at dem til IPOD har fått god kritikk, men den kan jeg jo selvfølgelig ikke bruke. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Vet de har noen på qxl.no, men finner ikke de som var der før, for de skulle vist være ganske gode. Noen som vet om noen bra? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Bestill fra utlandet De koster ca. 20$ i USA, dette er LANGT under 200kr, så toll skal ikke være no problem, blir ca. 250kr etter frakt. Hvis du finner dem i Norske butikker koster de typisk 500kr eller mer. Edit: Leif er død! Endret 5. juni 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Roger25 Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Har du bestillt fra utlandet før? Vet du hvilke avgifter man må betale? Eller hvor mye? Lenke til kommentar
Ender Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ingen som har nokre konkrete lenkjer? Har søkt litt men finn berre forretningar som ikkje sender til Norge. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Bestill fra utlandet De koster ca. 20$ i USA, dette er LANGT under 200kr, så toll skal ikke være no problem, blir ca. 250kr etter frakt. Hvis du finner dem i Norske butikker koster de typisk 500kr eller mer. Edit: Leif er død! hvis det blir 250 etter frakt er du jo allerede over tollgrensa.. frakt skal regnes med som en utgift. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Bestill fra utlandet De koster ca. 20$ i USA, dette er LANGT under 200kr, så toll skal ikke være no problem, blir ca. 250kr etter frakt. Hvis du finner dem i Norske butikker koster de typisk 500kr eller mer. Edit: Leif er død! hvis det blir 250 etter frakt er du jo allerede over tollgrensa.. frakt skal regnes med som en utgift. Nei, 200-kronersgrensen gjelder bare for varens verdi, ikke frakt. Men hvis du går over 200 kroner må du betale mva av hele beløpet inkludert frakt. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Vil anbefale å kjøpe feks Tunecast 2 på ebay. Kan anbefales! Du finner også ganske mange andre modeller på ebay, de fleste under 200kr grensen. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Bestill fra utlandet De koster ca. 20$ i USA, dette er LANGT under 200kr, så toll skal ikke være no problem, blir ca. 250kr etter frakt. Hvis du finner dem i Norske butikker koster de typisk 500kr eller mer. Edit: Leif er død! hvis det blir 250 etter frakt er du jo allerede over tollgrensa.. frakt skal regnes med som en utgift. Når ble det slik? Tror du ikke jeg har sendt en halv milliard epost til tollvesenet for å sjekke opp i sånne ting? http://www.toll.no/fortolling/index.html Verdigrensen på 200 kroner gjelder varens verdi UTEN fraktomkostninger (porto). Dersom varens verdi er over 200 kroner er det tollverdien (varens verdi med tillegg av fraktomkostninger) som skal legges til grunn ved beregning av toll og avgifter. Så du kan bare glemme frakt i 200kr grensen... Har ikke bestillt FM sender (men har vært i USA nylig, derfor vet jeg prisen). Har handlet en del CDer fra ukjente forfattere gjennom websidene deres, dette har som regel gått som smurt. Om du kjøper fra utlandet og verdien på pakken som sendes (det du har bestillt) er under 200kr, så er det INGEN ekstra avgifter (du må jo selvfølgelig betale frakt). Verdien går etter tollvesenets vekslingskurs (ganske fair kurs, men ofte litt uoppdatert, så sjekk hvilken dollarkurs de operere med). Endret 6. juni 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Visible Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 www.mahadet.no har FM-Sendere, men vær rask da dette er siste parti som selges i Norge. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 du får jo iTrip også på QXL.no til 299,-. Da slipper du å tenke på toll. Å den koster jo ikke akkurat så veldig mye mer. Lenke til kommentar
whom Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 du får jo iTrip også på QXL.no til 299,-. Da slipper du å tenke på toll. Å den koster jo ikke akkurat så veldig mye mer. Og fungerer den til alle mp3 spillere i tillegg til Ipod? Lenke til kommentar
Visible Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Til din informasjon: FM-Senderen plugges inn i stedet for høretelefoner på din spiller enten det er walkman, MP3, XPOD, Nextbase, data, bærbar: To modeller: 490,- / 690,- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Grunnen til at den fikk dårlig kritikk kan kanskje være at sendestyrken er lav. I norge (og sikkert de fleste andre land) er det vel ulovlig å sende på vanlige frekvenser for FM-radioer over en viss (svært lav) sendestyrke uten radiolisens. Slike sendere som du kan få kjøpt fra USA er garantert ulovlige her til lands. Med god grunn: Du kan svekke eller ødelegge offisielle radiosignaler for alle innen din egen dekningsradius. Når det er sagt så er det svært enkelt å lage en egen radiosender. Jeg lagde en selv når jeg gikk grunnkurs elektro og den ca 4x4 cm lille radiosenderen rakk i hvertfall 300m. Med litt elektronikkunnskap, litt googling og en ordre hos Elfa så finner du sikkert alt du trenger for å lage en slik selv. Men vær snill å ikke overdriv eller bruk frekvenser du ikke vet hva er til. Det kan ødelegge for seriøst samband, f.eks nødkanaler eller andre viktige ting. Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Simen1: Har sett på diverse tegninger på nettet av fmsendere, er bare litt kjedelig å kjøpe inn diverse deler + etse printkort hvis senderen fungerer dårlig. derfor lurte jeg på om du kunne lagt ut tegneringer av fmsenderen.? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Det er ca 14 år siden jeg lagde den og både tegninger og restene er nok godt begravet på dynga nå. Jeg vil ikke si den var spesielt bra heller. Frekvensen svevde opp og ned ettersom senderen var kald eller varm. Også så den ut som et lite kråkereir av ledninger. Endret 8. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
beddda Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vet om en som jeg kan kjøpe på komplett.no, men den er ikke noe fristende å kjøpe pga dårlig kritikk. Den heter Monster iCarPlay FM. har du evt. link til test på den? evt. hva som var den dårlige kritikken? har samme mp3 spiller som deg og er på utkikk etter det samme Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Bestill fra utlandet De koster ca. 20$ i USA, dette er LANGT under 200kr, så toll skal ikke være no problem, blir ca. 250kr etter frakt. Hvis du finner dem i Norske butikker koster de typisk 500kr eller mer. Edit: Leif er død! hvis det blir 250 etter frakt er du jo allerede over tollgrensa.. frakt skal regnes med som en utgift. Når ble det slik? Tror du ikke jeg har sendt en halv milliard epost til tollvesenet for å sjekke opp i sånne ting? Jo det var nok det første han tenkte... Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Grunnen til at den fikk dårlig kritikk kan kanskje være at sendestyrken er lav. I norge (og sikkert de fleste andre land) er det vel ulovlig å sende på vanlige frekvenser for FM-radioer over en viss (svært lav) sendestyrke uten radiolisens. Slike sendere som du kan få kjøpt fra USA er garantert ulovlige her til lands. Med god grunn: Du kan svekke eller ødelegge offisielle radiosignaler for alle innen din egen dekningsradius. Når det er sagt så er det svært enkelt å lage en egen radiosender. Jeg lagde en selv når jeg gikk grunnkurs elektro og den ca 4x4 cm lille radiosenderen rakk i hvertfall 300m. Med litt elektronikkunnskap, litt googling og en ordre hos Elfa så finner du sikkert alt du trenger for å lage en slik selv. Men vær snill å ikke overdriv eller bruk frekvenser du ikke vet hva er til. Det kan ødelegge for seriøst samband, f.eks nødkanaler eller andre viktige ting. Hele problemstillingen med at man kan forstyrre "offisielle" radiosignaler, dvs radiokanaler med lisens, blir jo bare tåpelig. Som regel blir det støy og ikke bra forhold dersom man velger en frekvens der det allerede sendes en vanlig kanal og dermed velger man jo en frekvens der det ikke er noen kanaler fra før av... De eneste som da får inn din ipod er de som tilfeldigvis søker på det området akkurat i nærheten av din bil eller som liker å høre på tilfeldig støy. Når det gjelder det du sier i et annet innlegg om å ikke bruke frekvenser man ikke vet hva er til så blir jo det også litt fjernt. Man har jo gjerne bare en radio som mottaker og den har frekvens fra ~88-108 eller noe, så å plassere en sender i et annet frekvensområde blir bortkastet. Meen..Jeg ser poenget med å ikke leke med ting man ikke har greie på! Personlig vil jeg fortsatt anbefale tunecast eller tunecast 2 på ebay. Koster hhv ca 100kr og 150kr. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 88 frekvensene er greie her i norge De sender bare rare radiokanaler på de fleste av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå