fondus Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg har MSI K7T Turbo2 og xp 1700+. Jeg har et lite problem med det i noen rebooter. Noen ganger når jeg rebooter, så starter den opp som vanlig helt fint. Men andre ganger står det bare der med blank skjerm og ingenting skjer. Hovedkortet ble ødelagt, så jeg fikk et nytt, men samme feil her :sad: . Dette må da skyldes bug i hovedkortet? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Har du kraftig nok strømforsyning ? Har du prøvd å ta ut et par kort for å se om de er synder'n. Hadde sjøl et skikkelig billig nettverkskort (jensen/Realtek)... når det stod i, så ville ikke maskina reboote ca halvparten av gangene ... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Strømforsyningen er 250watt, tror det er nok. Jeg har realtek nettverkskort, kosta vel 200 kroner. kan prøve å starte uten det noen ganger. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Prøv om du kan få låne en større psu. Er litt liten syns eg, Om du får låne en psu og du har samme problemet etterpå så er det ikke psu'en din som er for liten/deffekt. Lenke til kommentar
Radeon|Z Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Har samme problem selv med K7T Turbo2 og XP 1800+. Har en 315watts psu men det hjelper ikke av den grund. Min maskin teller ofte ikke all rammen som e satt i og så rebooter den i hytt å gevær... Svært irriterende. Har hat hovedkortet inne til test hos ps data men de fant ingen feil. Noen som har en logisk forklaring??? Lenke til kommentar
Photons Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Har selv hatt problemer med en maskin som ikke booter bestandig. Måtte alltid starte den på nytt 3 ganger, før skjermen tentes... Etter som jeg tror, har dette med å gjøre at skjermkort og/eller prosessor får for lite strøm! Prøv å bytte PSU i minimum 300W, og se. Det hjalp hos meg! :smile: Lenke til kommentar
mortefor Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hadde samme problem. Hadde da kjøpt meg ny RAM. Viste seg at denne RAMæen var dårlig vare. Gikk å kjøpte orginal RAM,(fra de som prod. hovedkortene),og PC'n gikk som en drøm etterpå. En annen løsning er at CPU'en din kan være for varm. Større vifte, ekstra kabinettvifte kan være løsningen. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har fikset problemet for en tid tilbake. Jeg tok ut nettverkkortet, og da ble den sakte, men sikkert bedre igjen. uannsett, aldri mer msi k7t turbo2 kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå