Gå til innhold

Hjelp med a finne et kamera

Anbefalte innlegg

Hei

Det er mange poster lik som denne her i forumet, men jeg ville ikke skape problemer med å ta over en annens post så derfor starter jeg denne. Det jeg er ute etter er det biligste digitaltkameraet som har god batterilevetid (helst oppladbare) og god kvalitet på bildene. Det jeg ellers er ute i et kamera er mange innstillingsmuligheter slik som lukkertid, blenderåpning, etc... Om mulig er skulle jeg gjerne likt at kameraet har god byggekvalitet (uten at de går utover prisen). Så hva anbefaler dere her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Canon Powershot A75 er et veldig interesant kamera og jeg er interesert i å vite om flere slike kameraer. Det jeg leste var et problem med dette kameraet var at det tok litt tid før bildet ble tatt når blitz var på, noe som gjør det vanskelig å ta bilder når noe plutselig skjer eller skal ta bildet av noe i fart. Jeg er villig til å strekke meg litt lengere i pris, ca 2000-2500kr og om det virkelig er nødvendig så kan jeg kanskje gå opp till 3000kr. Takk for anbefalingen og bare kom med flere :)

Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne en av funksjonene jeg ville ha, det var å kunne trykke på avløserknappen så tar kameraet f.eks. 5 bilder rett etter hverandre veldig raskt. Vet ikke helt hva denne funksjonen kalles, men har sett den på et par kameraer. Akkurat nå så har jeg sett på Canon Powershot A75 og Fujifilm E500/E510 serien og holder selv en knapp på Canon A75, men jeg vet ikke om noen av disse har denne funksjonen. Kom gjerne med andre forslag.

Ellers finnes det noen kompakt kameraer som har alt det jeg ser etter, og hvor mye ville de koste?

Som sagt jeg letter etter det billigste kamerat mulig som passer mine behove, problemet er at jeg har lyst til å kjøpe kameraet med pengene som blir til overs og jeg vet ikke helt hvor mye det blir, kan bli alt fra 1000-3000kr så derfor letter jeg etter kameraer i denne prisklassen, men jo billigere de er jo større er muligheten for at det blir nok penger til overs for å kjøpe kamerat.

Takker for alt hjelpen :)

Lenke til kommentar

hvis du gerne vil have meget zoom så kig på Panasonics FZ serie. De tager gode billeder, kan tage i serier og har 12 gange optisk zoom (mener det er 18-420 mm) men de ligger lidt højrere - omkring 3000 så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg ved er Canon A75 væsentligt billigere end Fuji E 500/510, og oveni kommer jo prisen på minnekort. Her bruger Canon CF-kort der er meget billige, mens Fuji bruger de dyrere xD-kort.

Den funktion du beskriver er seriebilled-funktion, noget som stort set alle kameraer har; dog kan nogle tage langt flere billeder i træk end andre. Læs tests eller tjek specs for at se tallene for disse kameraer.

Lenke til kommentar

Vell jeg har støttet på litt problemer, mens jeg vil ha extra funksjoner i kameraet så vil andre familiemedlemmer ha et lite, lett og raskt kamera og er mye mer interesert i Ixus serien enn Powershot. De falt for det fordi det er lekkert, har stor skjerm, kan legges i lomma og ha med overalt, etc... Så då blir det å spørre her om noen vet om noen Ixus med avanserte funksjoner? Eller om noen vet om et annet kamera som kunne passe for alle, både avansert, lite og raskt?

Og hva ville prisen på dette kameraet bli?

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...