Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei og hopp. Her kan vi snakke om dagens 2MX-eksamen. Etter notatarkene mine å dømme, svarte jeg slik på følgende oppgaver: 1a1II) lg x^3 + lg x^2 = 2 x=10^(2/5) 1a2II) 1/(x+1) < 1 B < 0 når x<-1 v x>0 1b1II) g(x) = 2(3x+1)^5 g'(x) = 30(3x+1)^4 1b2II) k(x) = (2x)/(ln x) k'(x) = (2(ln x - 1))/((ln x)^2) 1cII) A=4,5 1dII) <B = 70,5 eller <B = 109,5 2a) Masse pjatt 2b) y(x) = 0,912^x * 2008 2cI) y(18) = 382,5 2cII) x = 13,1 2d) (10% av den opprinnelige strålingsmengden = 200,8) x=25 3a) Vektor AB = [4,2] Vektor AC = [3,4] Absoluttverdien vektor AB = (sqrt)20 3b) Vektor AB og vektor BC er vinkelrette. 3c) Punkt D ligger ikke på linjen AC. 3d) Punkt E har koordinatene x=0, y=11/3 3e) Punktet F har koordinatene x=6, y=0 eller x=-2, y=0. 4a) P(C og T) = 0,0225 P(ikke C og T) = 0,0485 4b) Du legger sammen de overliggende og får P(T)=0,071 4c) Husker ikke helt, fikk 0,369 eller noe slikt. Tror det var feil. 4d) P(minst 8 blir friske av seg selv) =0,167 5a) f(40,10) = 4500 5b) Y=60 v Y=40 (produkter) 5c) Enkelt. 5d) Stasjonært punkt i x=60, y=20. 5e) Maksimalt overskudd 5300. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Veldig, veldig likt som meg! Men litt redd jeg rota på oppgave 2. Dere brukte eksponentiell regresjon på 2b) eller? Og på 3e) lagde jeg parameterframstilling og greier. Var det nødvendig? Måtte forresten levere inn kladden vi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Veldig, veldig likt som meg! Men litt redd jeg rota på oppgave 2. Dere brukte eksponentiell regresjon på 2b) eller? Og på 3e) lagde jeg parameterframstilling og greier. Var det nødvendig? Måtte forresten levere inn kladden vi. 2b: Satte inn x- og log y-verdiene i STAT og fant ved hjelp av lineær regresjon en lineær funksjon som jeg omdannet til eksp.-funksjon. Vet ikke om vi bare kunne bruke kalkulatoren, men tenkte å "safe" litt. Men oppgaven spurte ikke direkte etter manuell utregning, så hvis du bare brukte kalkulatoren gir det nok full uttelling. 3e: Hva gjorde jeg der, igjen? Jeg mener jeg brukte d=(sqrt)((X2-X1)²+(Y2-Y1)²). Altså 5=(sqrt)((2-Xf)²+(3-0)²) og regnet ut. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Tenkte å gjøre som du gjorde på 2b først, men ble noe feil der. Fikk uansett nesten likt uttrykk. På 4d brukte du binomisk sannsynlighet, vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 På 4d brukte du binomisk sannsynlighet, vel? Stemmer. Brukte binomisk sannsynlighet og la sammen P(x=8) + P(x=9) + P(x=10). Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Skal du ikke levere inn kladdark på eksamensdagen også da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Skal du ikke levere inn kladdark på eksamensdagen også da? Hehe, det får jeg virkelig ikke håpe. Uansett, eksamensvaktene nevnte ingenting om det da jeg skulle levere. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 3e: Hva gjorde jeg der, igjen? Jeg mener jeg brukte d=(sqrt)((X2-X1)²+(Y2-Y1)²). Altså 5=(sqrt)((2-Xf)²+(3-0)²) og regnet ut. Går litt fort i svingene for meg. Gjorde det der på 3e, det var jeg 3d jeg egentlig mente å skrive. Jaja, er uansett ikke noe å gjøre med besvarelsen nå. Får vel bare vente og se hva karakteren blir. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Vi måtte levere inn alt, men vi får kladdearkene igjen på mandag. Var litt heldig, synes vektoroppgaven var lett i forhold til det vi har brukt å fått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 I bunn og grunn tror jeg det gikk ganske bra. 3d: Vektor AC = t * vektor AE. Altså parallelle vektorer. Siden x=0, får vi to ligninger med to ukjente, og vips: y=11/3. Selv om man ikke lenger kan gjøre noe med besvarelsen, synes jeg det er interessant å finne ut om man har regnet rett. Kinda' nerdy, men hey. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 SKulle vi ikke bruke parameter på 3D? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 SKulle vi ikke bruke parameter på 3D? Mulig, men svaret y=11/3 fremstod for meg som passelig plausibelt. Kan ikke huske at parameter-bruk var spesielt nevnt i oppgaveteksen... Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hmm.. mente i alle fall at vi måtte lage parameterfremstilling på C, og da var det naturlig å bruke den på D også.. mulig jeg tar feil:| Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Sikkert jeg som gjorde det feil, siden dere er flere som har gjort det samme. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg lagde parameterframstilling for å løse 3d (fikk y=11/3 akkurat som sindres), for jeg kom ikke på en enklere og mer fancy måte å gjøre det på i farta. Hvor lang tid brukte dere forresten? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Var akkurat ferdig når vi skulle være det:P 5 timer + 15 min til å fikse besvarelsen.. reiste meg ikke opp en eneste gang.. på 5 timer Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Var akkurat ferdig når vi skulle være det:P 5 timer + 15 min til å fikse besvarelsen.. reiste meg ikke opp en eneste gang.. på 5 timer Haha, det er godt gjort. Det hadde jeg _aldri_ klart Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 KJente at ryggen var helt fucka og kævlig etterpå da.. Når får vi vite karakteren? Og på hvilken måte? Får vi igjen hele oppgaven eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 KJente at ryggen var helt fucka og kævlig etterpå da.. Når får vi vite karakteren? Og på hvilken måte? Får vi igjen hele oppgaven eller? Er det ikke den 20. juni +- noen dager? Normalt får du ikke igjen oppgaven, men hvis du vurderer å klage på karakteren kan du få utlevert en kopi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå