Gå til innhold

High speed camera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den vanlige måten å gjøre det billig på er å trigge en ny oppdatering i kameraet etter halve bildet, da får man 100 fps med halv oppløsning. Man halverer oppløsningen for hver dobling i fps. Siden du spør så regner jeg med at det ikke er aktuelt.

Basler og Microtron leverer høyhastighetskamera med firewiretilkobling ned mot 10 000 kr men du sier ingenting om du trenger farver, hvilken kvalitet som er akseptabel eller hvilken oppløsning som trengs. Hvis du søker på de navnene så vil du finne det du trenger å vite.

Lenke til kommentar

Da kan du få et Basler i 600 serien til rundt $1500 med 100FPS i 640x480 og opp til 500 fps i sterkt redusert oppløsning. Objektiv, 12V strømforsyning og firewirekort kommer vanligvis utenom. Objektivene er standard for overvåkningskamera og det er mange å velge mellom. De er ikke spesielt dyre.

Her er en tilfeldig valgt forhandler fra Google:

http://www.imaginghardware.com/Products/Cameras/P40025.aspx

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

HÆ? Ixus som Highspeed kamera...den var ny..

Kommer litt ann på bruksområde, men det er en grunn til at de begynner på rundt 10k for de billigste...så å tro at Ixus klarer noe som er i nærheten er vel som å tro på julenissen;)

Lenke til kommentar

Tror ikke 500 :no: har noe støte for dette

Fra din side:

Digital IXUS 40 tar ikke store plassen

Du kan også seriefotografere (2,4 bilder pr sekund - uten blits) eller bruke bruke selvutløser (10 sek). Men det er videofunksjonen som fortjener mest omtale. For det første er den høyoppløseligg (640 x 480), og uten hakking. Alle tidsbegrensninger er dessuten borte, nå er det bare minnekortets størrelse som er flaskehalsen. Og du trenger et større minnekort, for det medfølgende 16 MB-kortet blir fullt på 6-7 sekunder!

For det andre har du nå muligheten til å filme med 60 bilder pr sekund. Deretter kan du spille av i "sakte film", dvs 25 bilder pr sekund, med helt glidende bevegelser. En virkelig artig funksjonDin side

Fra canon

Film

(L)640 x 480, 30/15bilder/sek (M)320 x 240, 60/30/15bilder/sek

(S)160 x 120, 15bilder/sek

Filmlengde

opptil 1GB (640x480, 320x240, 30/15 bilder/sek)

opptil 3 min (160x120)

opptil 1 min (320x240, 60 bilder/sek)

Så du kan ta opp til 1 min film med 60 fps men i 320x240 :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...