Gå til innhold

Blir oppringt av utenlandske telefonselgere

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg fått to telefoner fra amrikanske telefonselgere.

I dag ringte de på hjemme telefonen min om "free cruise".

Sist ringte de meg på mobilen og ville selge meg health insurance.

Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd noe liknende, jeg tok telefonen og en helt fremmed (gebrokken) utenlandsk stemme spurte etter min mor.

Jeg sa at hun ikke var hjemme, så han la på.

Et par dager senere ringte det på nytt, og da var det min mor som tok telefonen, hun pratet litt før hun ga telefonen til meg (fordi hun var usikker på hva dette var), jeg sa noen få ord før personene la på.

Er svindel (i 99% av tilfellene hvertfall), jeg sjekket telefonnummeret etterpå, det var hemmelig nummer.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du trykker 9? Jeg hadde litt lyst til å trykke i håp om å få skjelle ut en kundebehandler/svindler, men turte ikke.

Har hørt at man kan bli viderekoblet til et nummer som koster masse penger. Jeg vet ikke om det er sånn i dette tilfellet, det er jo tross alt de som ringer. Men jeg ville uansett ikke gjort det... :)

Lenke til kommentar

Det ringte sånn hit i går faktisk, eller forigårs (torsdag).

"Congratulations, you have won a free cruise to the caribbean ..." Lenger kom det ikke før jeg hadde rukket å tenke: "For godt til å være sant -> ikke sant" og lagt på. Det hjalp ikke at det var en automatisk maskin fortalte meg det, jeg tror i alle fall det var automatikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...