krister461 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hallais. Som topic sier, så skulle jeg hatt en 8ports gigabit-svitsj som bør være relativt billig (rundt 1k), helst stille og fra komplett. Jeg så jo først denne: 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 Er det noe som mangler på denne siden den er såpass billig? Denne så enda mer fristende ut: CNet Switch 8P gigabit, vifteløs Mens denne var eneste jeg fant med en skikkelig "produktanmeldelse". SMC EZ Switch 8508T 8P gigabit Noen som har noen formeninger om de tre svitsjene? Hva er det som mangler på disse sammenlignet med de til 2.500,- og oppover? Det er viktig at den er stabile da den skal flytte mye data og gjerne vare en stund. Vh Krister Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg kjøpte meg 3com'en som er 75 kroner dyrere enn den du linker til, altså "pluss" utgaven, og denne har jeg vært svært fornøyd med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=109386&cks=PRL Anbefaler den fordi den gjør jobben den skal Ikke mer, ikke mindre. Den bråker ikke nevneverdig heller. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Takk for svar. Men, jeg finner ingen 3com som er 75 kroner dyrere enn den jeg linker til. Den du linker til er 245 kroner billigere og bare 100mb.... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) *dobbel* Endret 3. juni 2005 av krister461 Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hva er det som mangler på disse sammenlignet med de til 2.500,- og oppover? Hovedsakelig at de til 2500 kroner har flere porter, og muligens kan konfigureres en del. F.eks. å bestemme hvilken port som skal bli tildelt en spesifik IP adresse, prioritering etc. (På godt norsk heter det "Managed Switch"). Kort sagt, når du kjøper en switch til 2500 kroner vet du at du trenger den Også tåler de dyrere switchene mere trafikk da, men jeg har aldri opplevd at 3com'en har hatt noe problemer selv ved streaming av video mellom flere brukere samtidig. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 ...Den du linker til er 245 kroner billigere og bare 100mb.... Overså det magiske ordet "gigabit" Beklager mann! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Ingen andre som har formeninger om de tre alternativene i første post? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Av erfaringer, så kommer det høyfrekvente lyder fra 3com produkter, og dette er bekreftet av andre her på forumet. Har selv bare hørt dette på trådløst utstyr, så jeg vet ikke om kabel-nettverksutstyret bråker. Har selv den CNet switchen, men i en 5 ports versjon, og jeg er storfornøyd med denne. SMC har jeg aldri vært borti, men etter hva jeg har hørt skal vel disse produktene ha en god kvalitet, noe CNet ikke har... Endret 6. juni 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har samme smc gbit switchen som du linker til, jeg har slitt med 2 ting, 1. få den til å fungere med gbit overføring, 2. Høyfrekvent pipe lyd. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Takker for svar. Så langt er CNet'en favoritten. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 CNet-svitsj bestilt! takker for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå