Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av stille & billig 8p gb-svitsj fra komplett.

Anbefalte innlegg

Hallais.

Som topic sier, så skulle jeg hatt en 8ports gigabit-svitsj som bør være relativt billig (rundt 1k), helst stille og fra komplett.

Jeg så jo først denne:

3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8

Er det noe som mangler på denne siden den er såpass billig? :hmm:

Denne så enda mer fristende ut:

CNet Switch 8P gigabit, vifteløs

Mens denne var eneste jeg fant med en skikkelig "produktanmeldelse".

SMC EZ Switch 8508T 8P gigabit

Noen som har noen formeninger om de tre svitsjene? Hva er det som mangler på disse sammenlignet med de til 2.500,- og oppover?

Det er viktig at den er stabile da den skal flytte mye data og gjerne vare en stund.

:)

Vh

Krister

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det som mangler på disse sammenlignet med de til 2.500,- og oppover?

Hovedsakelig at de til 2500 kroner har flere porter, og muligens kan konfigureres en del. F.eks. å bestemme hvilken port som skal bli tildelt en spesifik IP adresse, prioritering etc. (På godt norsk heter det "Managed Switch").

Kort sagt, når du kjøper en switch til 2500 kroner vet du at du trenger den :)

Også tåler de dyrere switchene mere trafikk da, men jeg har aldri opplevd at 3com'en har hatt noe problemer selv ved streaming av video mellom flere brukere samtidig.

Lenke til kommentar

Av erfaringer, så kommer det høyfrekvente lyder fra 3com produkter, og dette er bekreftet av andre her på forumet. Har selv bare hørt dette på trådløst utstyr, så jeg vet ikke om kabel-nettverksutstyret bråker.

Har selv den CNet switchen, men i en 5 ports versjon, og jeg er storfornøyd med denne.

SMC har jeg aldri vært borti, men etter hva jeg har hørt skal vel disse produktene ha en god kvalitet, noe CNet ikke har...

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...