berthini Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei, Nå er det ikke lenge til jeg skal finne meg moppe . Jeg har forelsket meg i Suzuki RMX. liker denne veldig godt å vil ha en sånn.. Men er det mye styr og stress for å trimme en rmx sånn at det ikke LUKLTER trim av den? Noen som har en link til trimming eller oppsett+dele-liste til RMX? plis hjelp meg:P Lenke til kommentar
scoot Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Er ikke vanskelig og trimme en RMX nei. At det ikke lukter trim, det gjør det nok uansett Lenke til kommentar
berthini Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Hehe ja... men er det veldig lett å se? Har dere noen linker til oppsett av en RMX? ellerno lignede... Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Suzuki RMX: Denne mopeden går utrolig dårlig orginalt. Det orginale eksosanlegget er helt tettet igjen, og må byttes. Orginalpotta er festet med en spesialskrue bak. Den enkleste måten å få skruen opp på er å slipe en spor med vinkelsliper. Deretter kan du skru opp skruen med slagtrekker eller en stor skrutrekker. Komplett effektanlegg til denne mopeden koster fra 1150,- Dette øker toppfarten til 75-90km/t. Luftfilteret er plombert ved luftinsuget. Skjær opp inntaksplaten slik at alle rillene har åpning. Dette må kombineres med større dyse (ca 80). RMX går meget bra med trimsett og effektanlegg. Med trimsett blir draget på mellomturtall drastiskt bedre. Toppfarten blir da vanligvis 90-110km/t avhengig av dreving. Dersom orginalforgasseren brukes, må større dyse monteres (ca 85). Større forgasser gir sterkere motor. fra Crash.no Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Kjøp deg et effektanlegg i første omgang, det er det som gir den beste effektøkninga uten og måtte gjøre noe spesielt annet..(evt bytte dysa til et par nr større) Tror jeg ville investert 300kr i en turtallsperre og.. så slipper du kanskje og betale 5200kr den gangen du blir stoppet.. Lenke til kommentar
berthini Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Joda har tenkt på det å.. men er ikke det lett å høre når man kommer for purken da? Lager tyrtallspærre selv- Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Joda har tenkt på det å.. men er ikke det lett å høre når man kommer for purken da?Lager tyrtallspærre selv- Vel..bråke mer kommer det til og gjøre uansett. Er bare og legge seg i et høyt gir og ligge på lavt turtall når du ser snuten. Men det fungerer jo ikke særlig bra med sylinder og totalt plombert eksosanlegg. Lenke til kommentar
berthini Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 nei det er sant.. men lurte bare på om det var KJEMPE lett å se at den er trimma... viste jo at den kopm til å bråke mer.. Skal fjerne innmaten i potta også. Ossen dyser skal jeg ha? eller trenger jeg nye? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) kjøp et effektanlegg, metrakit f.eks, veldig bra bunndrag, går veldig godt, sett på fisrøret og lyddemperen som er på originalt, hvis du setter på metrakit lyddemperen bråker det som faen (har det selv). så kan du kjøpe cylinder, men pass på, kjøper du en som er vill, må du bytte veiv også, og det er et slit, kjøp f.eks airsal, den trenger du ikke å bytte veiv på, suzuki veivene tåler faktsik endel altså: -metrakit effektanlegg -airsal 47mm trimcylinder (om du skal ha kraft kjøper du Italy Racing, men da må du bytte til tilsvarende veiv også) -Kapp av de ekle plomberingene i luftfilteret -boyesen trimreeds -malossi vakumboks -direct hits -forsterka clutch det på lista må du kjøpe.. her er noen tips som du kan gjøre som ikke koster penger: -løft cylinderen, bruk en bunnpakning som mal og den skal være ca 3mm høy, plasseres mellom to bunnpakninger. -så planer du toppen, så det forsvinner 1-2mm nå skal du ha en rmx som går veldig greit mvh ballemann edit: dyse og drev hadde jeg glemt av prøv med 15-54 drev, så får du fin fart. og prøv med 110 til 130 dyse.. Endret 5. juni 2005 av ballemann Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg kjører selv med metrakit svanehals og orginal endestykke. Er ikke så bråkete som en skal tro, selv om metrakit pleier å bråke når en har effektannlegg hele veien. Jeg fikk ikke noe ekstra effekt ved å ha på endestykke, så jeg bruker den orginale. På tomgang og litt turtall så bråker den ikke så ille som en vanlig "trimma" moped, er mye roligere gange på suzuki motorene enn am6 f.eks mitt tips er metrakit svanehals, skjærte ut luftfilteret og 80 dyse. Lenke til kommentar
berthini Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Takk, da tenker jeg ser litt.. mye gode forslag takk igjen Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 mye roligere gange på suzuki motorene enn am6 f.eks Rmx bråker mer enn AM6. Men jeg er ikke sikkre på om de andre bråker like ille. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 mye roligere gange på suzuki motorene enn am6 f.eks Rmx bråker mer enn AM6. Men jeg er ikke sikkre på om de andre bråker like ille. Jøss det var nytt for meg. Alt kommer seff ann på effektanlegg, men hvertfall jeg har en kamerat med fult metrakit 2 anlegg på RMX, og en annen med samme greiene på en Furia, og Furian bråker merkbart mer! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 jaok, men her hjemme er det 2 stk som har RMx, den ene bråker som det syneger , når den bare gir på litt rpm. og den andre bråker like mye. Lenke til kommentar
XzYLsiT Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hvis de bråker så mye er det effekt svane da. Orginal uplombert svane til RMX bråker ikke så mye. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hvis de bråker så mye er det effekt svane da. Orginal uplombert svane til RMX bråker ikke så mye. Det gjør forresten ikke plombert svane heller! Kjørte litt idag med plombert svanehals,og ikke noe annet, ikke lyddemper liksom. Bråka ingenting, er helt skummelt og fælt de mopedene er plombert ned i Norge. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kan litt RMX jeg siden jeg har hatt to stykker nå. Det du bør kjøpe er: Barikit Stage 6 Sport (19.5hk) www.speedoptions.no 24mm OKO Flatside forgasser. www.crash.no Yasuni Cross effektanlegg. Her Boyesen T610 Trimreed. www.snellingen.no 2x vacumbokser. www.speedoptions.no 14 tanns framdrev. www.crash.no Med dette oppsettet vil du få en syk aks og en toppfart på rett under 120km\t. Veiv trenger du ikke og bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå