Zl8 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Noen nevnte noe om ekstra ram fra kingston. Vil det si at det lønner seg å kjøpe skiten med 256 ram, og så ryke på en Komplett smell og kjøpe en ekstra brikke der? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 http://freshrpms.net/docs/x1/ Enda en liten blog om å kjøre Linux på den. Virker veldig lovende, eneste som ser vanskelig ut e SD-kortet samt modemet. Det siste er ikke et stort tap akkurat. Ubuntu på denne er bare genialt Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 SD kort og modem er null viktig for meg, så da blir det denne og ubuntu på meg.. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Noen nevnte noe om ekstra ram fra kingston. Vil det si at det lønner seg å kjøpe skiten med 256 ram, og så ryke på en Komplett smell og kjøpe en ekstra brikke der? Dell begår væpna ran når det gjelder ram. For en 1024 brikke extra skulle de ha 3700 kroner, noe man får for 1400 hos komplett. Men han jeg snakka med hos Dell gav meg brikka for samme pris som hos komplett, så da tok jeg den! Har forresten bestilt! Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Er det noe hokus pokus å bytte selv da? er vel sterkt vær-avhengig hvem man prater med hos dell også regner jeg med.. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Er det noe hokus pokus å bytte selv da? er vel sterkt vær-avhengig hvem man prater med hos dell også regner jeg med.. Bytte ram på den var ikke så komplisert og du bryter ikke noen garantier. Stod visstnok forklart hvordan man gjør det i manualen. Et par skruer . Men klarer man å prute seg til en 1024-brikke te rundt 1500 kr ferdig isatt så er jo det helt greit. Lenke til kommentar
run Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Enorm interesse for denne maskinen, og det er sikkert en veldig fin maskin. Men jeg forstår ikke at så mange vil ha den når den ikke har slott eller spor for PC-Card. Jeg bruker NetCom Connect PC-Card og UMTS / 3G og det er sikkert mange som vil bruke slike PC-Card og andre i tiden fremover. Da faller jo Dell X1 helt igjennom fordi den ikke takler PC-Card. (Velvel, det finns vistnok noe adapterstyr, men det er neppe mange som gidder å drive med det) Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jeg tror nok Samsung har gjort det de kunne for å få inn PCMCIA/PCCardslot på den, men pga plassmangel ble den vel droppet til fordel for den mer populære SD/MMC-slotten i disse dager da "alle" har digitalkamera. Men PCCard (og S-video) er vel noe som ligger høyt på listen ska d noen gang komme en X2 Uansett, googlet litt og fant noen flere bilder (ikke alle er X1 tror jeg): http://www.dynamism.com/q30/gallery.shtml Her er en privatperson som har tatt bilder av X1 vs x700. http://www.notebookforums.com/showthread.p...79&page=1&pp=15 Edit: Feil siste link. Denne fører også videre til en som hadde litt problemer, men det skal visstnok dreie seg om en produksjonsfeil. Hvor er ferrarilogoen ? Endret 21. juni 2005 av brsseb Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg bruker NetCom Connect PC-Card og UMTS / 3G og det er sikkert mange som vil bruke slike PC-Card og andre i tiden fremover. Da faller jo Dell X1 helt igjennom fordi den ikke takler PC-Card. Jeg bruker min Nokia 6680 (3G telefon) som modem, så derfor fant jeg ut at jeg ikke trengte PCMCIA likevel - dessuten er NetCom Connect kortet usannsynlig dyrt når du istedenfor bare kan kjøpe en 3G telefon med blåtann og bruke surfe i vei med den. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvordan fungerer det å surfe gjennom telefonen (3G)? Tenkte jeg skulle kjøpe meg et slikt 3G-kort fra Netcom når jeg skal til Trondheim om nesten 2 måneder, men hvis det er like bra å surfe gjennom en 3G telefon kjøper jeg kanskje telefon i steden for. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg syns det fungerer veldig bra - jeg bruker en Nokia 6680 (NetCom) og så lenge jeg har god dekning (3G) går det vel i "ok" hastighet - jeg mener å huske at jeg fikk noe over 200kbps da jeg testet på itavisen. Men du kan bare glemme å surfe på bussen/toget! Det fungerer dessverre veldig dårlig hvis du er i "bevegelse" - men i f.eks. frognerparken fungerer det som bare det. Men pass på at du ringer NetCom så du slipper å betale 20,- kr pr. megabyte ! Lenke til kommentar
run Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg tror nok Samsung har gjort det de kunne for å få inn PCMCIA/PCCardslot på den, men pga plassmangel ble den vel droppet til fordel for den mer populære SD/MMC-slotten i disse dager da "alle" har digitalkamera. Men PCCard (og S-video) er vel noe som ligger høyt på listen ska d noen gang komme en X2 : ? Skjønner ikke poenget !!! Det er en Dell vi snakker om. Mener du at en eller annen Samsung har prøvd å customisere den? Hørte om en annen som skulle bruke en adapter. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Dell X1 er bygget på designet til Samsung Q30, en modell som visstnok kun selges i Asia. http://www.gizmodo.com/gadgets/laptops-pcs...e-x1-037670.php Edit: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=942 Omtale av Samsung Q30-modellen. Virker som Dell ikke har gjort noen forandringer. Endret 21. juni 2005 av brsseb Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 De fra Samsung og Sony var stilige. Det eneste jeg savner på de pannekakene der er optisk drev. Eksternt optisk drev tar jo så utrolig mye plass i forhold til å bygge den bærbare noen millimeter tykkere. (Så får man samtidig plass til et PCCard og noen porter ekstra.) Kommer forresten den pannekaka fra Samsung hit til landet? (Sony dropper vel oss som vanlig) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Før jeg fikk maskinen og bare hadde sett maskinene på bilde sa jeg det samme som deg Simen1: Q30 ser mye bedre ut enn X1. Da jeg fikk maskinen for akkurat en uke siden fikk pipa en annen lyd: Dæven til lekker den er. Den ser jo mye bedre ut enn på bildene i hardware sin test! At det ikke er optisk drev integrert ser jeg bare som positivt når det gjelder mitt bruk. Ser man bort fra den første dagen har jeg enda ikke brukt drevet. At det burde vært en PCCard-slot er jeg enig i. Man kunne godt droppet SD-kort leseren. En tv ut hadde vært flott det også, men tviler på jeg kommer til å bruke det. Skal jeg ha film på fjernsyn bruker jeg dvd-spilleren. Er egentlig bare plass til et 3G-kort jeg savner. Tror ikke "pannekaka" fra Samsung kommer til Norge nei. Den skal, som sagt, bare selges i Asia. Mener og ha lest at hvis man bruker et 3G-kort kan man få en hastighet på 300kbps. Får man lavere hastighet på mobil, eller er den praktiske hastigheten på både 3G-kort og mobil på 200kbps ved god dekning? Får man kontakt med et 3G-kort hvis man sitter på bussen, eller er dette akkurat som mobilen? Endret 21. juni 2005 av Nostradamus Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg mener å ha lest en test et eller annet sted og der hadde de også vanskeligheter med å bruke 3G kortet på toget. Skal se om jeg kan klare å finne frem til testen... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Noen med x1 som kan ta et bilde av den med en 0.5l brusflaske ved siden av? Sitter her og vurderer sterkt og er 99% sikker på at det blir en sånn når lønna kommer inn. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Huff, nå har jeg pengene, men 10k på konto og resten cash eneste minuset med skandiabanken er at du ikke har no bank å enkelt sette inn penger på.. Får vel vente til lønningen alikevel. Gleder meg til bilde av Dell X1 + halvliterflaske Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Siden jeg er så sunn har jeg ikke noen halvliter brusflaske her, men jeg har en 0,6L Olden. Bilde av flaske og maskin ligger her. Tok et bilde sammen med en pakke rosiner også, hvis det sier deg mere enn Oldenflaska Rosinpakke og maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå