Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen nevnte noe om ekstra ram fra kingston. Vil det si at det lønner seg å kjøpe skiten med 256 ram, og så ryke på en Komplett smell og kjøpe en ekstra brikke der?

Dell begår væpna ran når det gjelder ram. For en 1024 brikke extra skulle de ha 3700 kroner, noe man får for 1400 hos komplett. Men han jeg snakka med hos Dell gav meg brikka for samme pris som hos komplett, så da tok jeg den!

 

Har forresten bestilt!

Lenke til kommentar
Er det noe hokus pokus å bytte selv da? er vel sterkt vær-avhengig hvem man prater med hos dell også regner jeg med..

Bytte ram på den var ikke så komplisert og du bryter ikke noen garantier. Stod visstnok forklart hvordan man gjør det i manualen. Et par skruer ;). Men klarer man å prute seg til en 1024-brikke te rundt 1500 kr ferdig isatt så er jo det helt greit.

Lenke til kommentar

Enorm interesse for denne maskinen, og det er sikkert en veldig fin maskin. Men jeg forstår ikke at så mange vil ha den når den ikke har slott eller spor for PC-Card.

 

Jeg bruker NetCom Connect PC-Card og UMTS / 3G og det er sikkert mange som vil bruke slike PC-Card og andre i tiden fremover. Da faller jo Dell X1 helt igjennom fordi den ikke takler PC-Card.

 

(Velvel, det finns vistnok noe adapterstyr, men det er neppe mange som gidder å drive med det)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Samsung har gjort det de kunne for å få inn PCMCIA/PCCardslot på den, men pga plassmangel ble den vel droppet til fordel for den mer populære SD/MMC-slotten i disse dager da "alle" har digitalkamera. Men PCCard (og S-video) er vel noe som ligger høyt på listen ska d noen gang komme en X2 :yes:

 

Uansett, googlet litt og fant noen flere bilder (ikke alle er X1 tror jeg):

http://www.dynamism.com/q30/gallery.shtml

image010.jpg

 

Her er en privatperson som har tatt bilder av X1 vs x700.

http://www.notebookforums.com/showthread.p...79&page=1&pp=15

 

Edit: Feil siste link. Denne fører også videre til en som hadde litt problemer, men det skal visstnok dreie seg om en produksjonsfeil.

 

unknown-2.jpg

Hvor er ferrarilogoen :whistle: ?

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Jeg bruker NetCom Connect PC-Card og UMTS / 3G og det er sikkert mange som vil bruke slike PC-Card og andre i tiden fremover. Da faller jo Dell X1 helt igjennom fordi den ikke takler PC-Card.

Jeg bruker min Nokia 6680 (3G telefon) som modem, så derfor fant jeg ut at jeg ikke trengte PCMCIA likevel - dessuten er NetCom Connect kortet usannsynlig dyrt når du istedenfor bare kan kjøpe en 3G telefon med blåtann og bruke surfe i vei med den.

Lenke til kommentar

Jeg syns det fungerer veldig bra - jeg bruker en Nokia 6680 (NetCom) og så lenge jeg har god dekning (3G) går det vel i "ok" hastighet - jeg mener å huske at jeg fikk noe over 200kbps da jeg testet på itavisen. Men du kan bare glemme å surfe på bussen/toget! Det fungerer dessverre veldig dårlig hvis du er i "bevegelse" - men i f.eks. frognerparken fungerer det som bare det.

 

Men pass på at du ringer NetCom så du slipper å betale 20,- kr pr. megabyte ! ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror nok Samsung har gjort det de kunne for å få inn PCMCIA/PCCardslot på den, men pga plassmangel ble den vel droppet til fordel for den mer populære SD/MMC-slotten i disse dager da "alle" har digitalkamera. Men PCCard (og S-video) er vel noe som ligger høyt på listen ska d noen gang komme en X2 :yes:

: ?

Skjønner ikke poenget !!!

 

Det er en Dell vi snakker om. Mener du at en eller annen Samsung har prøvd å customisere den? Hørte om en annen som skulle bruke en adapter. :nei:

Lenke til kommentar

De fra Samsung og Sony var stilige. Det eneste jeg savner på de pannekakene der er optisk drev. Eksternt optisk drev tar jo så utrolig mye plass i forhold til å bygge den bærbare noen millimeter tykkere. (Så får man samtidig plass til et PCCard og noen porter ekstra.)

 

Kommer forresten den pannekaka fra Samsung hit til landet? (Sony dropper vel oss som vanlig)

Lenke til kommentar

Før jeg fikk maskinen og bare hadde sett maskinene på bilde sa jeg det samme som deg Simen1: Q30 ser mye bedre ut enn X1. Da jeg fikk maskinen for akkurat en uke siden fikk pipa en annen lyd: Dæven til lekker den er. Den ser jo mye bedre ut enn på bildene i hardware sin test!

 

At det ikke er optisk drev integrert ser jeg bare som positivt når det gjelder mitt bruk. Ser man bort fra den første dagen har jeg enda ikke brukt drevet.

 

At det burde vært en PCCard-slot er jeg enig i. Man kunne godt droppet SD-kort leseren.

 

En tv ut hadde vært flott det også, men tviler på jeg kommer til å bruke det. Skal jeg ha film på fjernsyn bruker jeg dvd-spilleren.

 

Er egentlig bare plass til et 3G-kort jeg savner.

 

Tror ikke "pannekaka" fra Samsung kommer til Norge nei. Den skal, som sagt, bare selges i Asia.

 

 

 

Mener og ha lest at hvis man bruker et 3G-kort kan man få en hastighet på 300kbps. Får man lavere hastighet på mobil, eller er den praktiske hastigheten på både 3G-kort og mobil på 200kbps ved god dekning?

 

Får man kontakt med et 3G-kort hvis man sitter på bussen, eller er dette akkurat som mobilen?

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...