Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Support og service hos Dell har jeg aldri hatt problemer med, i jobbsammenheng eller privat. Men nå kommer det jo selvsagt ann på hvilken serviceavtale man har. Anbefaler alle å i det minste ta 3 års NBD (Next Business Day). 1 år er lite og når den går ut må du sende inn maskinen osv. dersom noe skjer.

Tror dette er veldig forskjellig ut ifra hvor du bor. "På-stedet"-garanti for privatpersoner som bor litt utenfor de tettbygdestrøkene så betyr dette at Dell sender deg en ferdigbetalt pakkelapp, så må du sende inn pc'en sjøl. Woohoo! Like god support får du jo fra komplett (bortsett fra at de tilbakebetaler portoen i stedet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ringte dere forhandler eller bestilte dere på www.dell.no?

Jeg mailer selgeren min, men nå er det for bedrift. Men kan bare ringe en selger hos dell og få han til å maile deg et tilbud. Så kan du prøve å presse prisen litt.

Ja assa, jeg skal bestille via bedrift siden jeg sliper skatt og litt forskjellig, itillegg til at Dell er så årleite at pcen koster 1000 kroner mindre!

 

PiRANhA:

Ser det ut til å være enkelt og greit å stappe inne en ram brikke ekstra?

Lenke til kommentar
Må forresten bare fortelle om at X1'en min takler GTA: San Andreas uten problemer ...

Dette høres bedre og bedre ut! Det gikk greit, selv uten at det lagga som ei hore med spasmer?

Korrekt! Som sagt så skrudde jeg bare ned litt på draw-distance før jeg startet spillet og vips! Smooth som bare det! Har dog tenkt å eksperimentere litt mer for å se hvor mye jeg kan klare å presse grafikken, det er jo tross alt snakk om en ultraportabel med intergrert grafikkort! Ekke så verst eller hva!?

Lenke til kommentar

Vurderer seriøst en X1, men er litt betenkt over skjermen. Det virker på tester som at den ikke er helt i toppklasse, og at skjermen på f.eks. MSI 260/270 og FS P7010 er langt bedre. Men så fant jeg denne siden hvor man kan få kjøpt en erstatningsskjerm og oppgradere til såkalt PixleBright high-gloss. Men det er selvfølgelig ingen priser...

 

Hvor fornøyde er dere X1-eiere med skjermen?

 

- Bjarne

Lenke til kommentar

Altså... Jeg sitter foran en BenQ FP937s nå, og det er selvfølgelig en annen verden.

 

Hovedproblemene til X1 sin skjerm er at lysstyrken er mindre enn en vanlig LCD, og at den sliter litt med at bakgrunnsbelysningen skinner gjennom nederst. Ellers er fargegjengivelsen helt grei, og skarpheten er det heller ikke noe å si på. Jeg har ingen laptoper å sammenligne med, så akkurat det kan jeg ikke si noe særlig om.

Lenke til kommentar
Jeg er helt i ekstase akkurat nå...

Kunne ikke sagt det bedre. Digger dette. Sitter ved kjøkkenbordet nå og surfer trådløst. Dette er flott! Startet maskinen opp, og der var det jammen meg 2 timer batteritid igjen. Kjører ut batteriet nå, så gir jeg batteriet en skikkelig oppladning.

Lenke til kommentar
Jeg er helt i ekstase akkurat nå...

Kunne ikke sagt det bedre. Digger dette. Sitter ved kjøkkenbordet nå og surfer trådløst. Dette er flott! Startet maskinen opp, og der var det jammen meg 2 timer batteritid igjen. Kjører ut batteriet nå, så gir jeg batteriet en skikkelig oppladning.

Gratulerer så meget!

Lenke til kommentar
Jeg bestilte sånn pakke - så min har en 256Mb brikke jeg må "ofre" for å få inn en 1024Mb... Så ja, det er bare én slot du kan bytte på - den andre skal visst være på moboen.

Da kanskje man bara skal ta å bestille 256 ram da :)

Å kjøpe til 1 gb eller no. Men det er klart, får jeg den som hjemmepc, så spiller det jo ingen større rolle :)

 

Er litt spent på om du har noen flere inntrykk av maskinen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...