Roberto Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Alle Dell-maskinene jeg har vært borti får jeg et veldig "plastic-fantastic"-inntrykk over. Supporten og servicen dems har jeg heller ikke hatt noen gode erfaringer med, og at varene kommer fort er absolutt ikke riktig. Bestiller du noe fra Dell skal de jo sette sammen maskinen før den kan sendes. Det går ofte 1-3 uker før du får den, dette mener hvertfall jeg personlig er for lang tid. Huffda! Hvilke Dell maskiner sikter du til egentlig? Jeg kan være enig med deg i at maskinene ikke er "all verden" hva gjelder design, men nå fokuserer jo ikke Dell på design da. Supporten er jeg forresten *meget* fornøyd med (mulig jeg er heldig), da strømadapteren til min Precision M60 streiket fikk jeg ny dagen etterpå, jeg syns det er ganske bra support! Leveringstiden har jeg heller ikke noe å utsette på - så jeg skjønner ikke helt hva du mener med "at varene kommer fort er absolutt ikke riktig", har du noen gang bestilt noe fra Dell? Hver gang jeg har bestilt noe kommer det på døra *innen* én uke. Ta f.eks. min Dell X1 ("spesialkonfigurert" - ikke standard altså) som jeg bestilte den 7. juli, maskinen kommer i morgen den - etter 5 arbeidsdager!! Like lang tid som det tok Komplett.no å pakke en PSP og sende den til meg... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) De eksemplene jeg har fra dell er: - 6ukers leveringstid på en skjerm som man ble lovet innen 3 uker - 2 1/2 ukes leveringstid på en helt default-modell - umulig å få RMA-nummer fra support når modemet i en laptop var død, de påsto hardnakket hele tiden at jeg gjorde noe feil. Når jeg endelig fikk sende den inn så kom den jaggu meg med kvittering for nytt hk tilbake. - Den overnevnte garantien tok 1 1/2 måned - En Dell-pc fikk seg en smell i tordenvær, psu gikk i stykker. 4 uker for å få et nytt psu fra Dell. Når dette da kommer i tillegg til at jeg synes jeg holder en i plastiskekse når jeg holder i en Dell-maskin og jeg absolutt ikke kan fordra fargen på Dell-laptops (laptops skal være sorte ) .... Så føler jeg at min totale Dell-opplevelse ikke er positiv. ( I tillegg kommer også skyhøye fraktpriser) Endret 12. juni 2005 av CrZy_T Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 De eksemplene jeg har fra dell er:- 6ukers leveringstid på en skjerm som man ble lovet innen 3 uker - 2 1/2 ukes leveringstid på en helt default-modell - umulig å få RMA-nummer fra support når modemet i en laptop var død, de påsto hardnakket hele tiden at jeg gjorde noe feil. Når jeg endelig fikk sende den inn så kom den jaggu meg med kvittering for nytt hk tilbake. - Den overnevnte garantien tok 1 1/2 måned - En Dell-pc fikk seg en smell i tordenvær, psu gikk i stykker. 4 uker for å få et nytt psu fra Dell. Når dette da kommer i tillegg til at jeg synes jeg holder en i plastiskekse når jeg holder i en Dell-maskin og jeg absolutt ikke kan fordra fargen på Dell-laptops (laptops skal være sorte ) .... Så føler jeg at min totale Dell-opplevelse ikke er positiv. ( I tillegg kommer også skyhøye fraktpriser) Har bare gode erfaringer med Dell. Bruker de forsåvidt bare på jobben. For å nevne det, vi hadde 3 maskiner med PSU problemer, samme modell. Ringte Dell, dagen etter kom de å skiftet PSU på den ene maskinen (den som ikke startet). Det fungerte. Da sendte de 2 PSU'er til meg, til de andre maskinene. Dette var kl 15 en ettermiddag. Dagen etter kl 8 hadde jeg de Men det er klart, dette er bedrift. Vurderer selv å kjøpe meg en X1, men da som hjemmepc via jobben Men vi får se hva som skjer. Vil gjerne høre noen reviews av dere i løpet av morgendagen Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 ...forresten, hvilke spill anbefaler dere til en liten X1? Jeg skal på ferie i tre uker og kommer sannsynligvis til å være uten nett store deler av ferien, så jeg er på jakt etter et kult (samme hvilken genre det er) spill som ikke hakker *altfor* mye! Hmmm...kanskje jeg burde poste dette på gamer.no? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Har bare gode erfaringer med Dell. Bruker de forsåvidt bare på jobben.For å nevne det, vi hadde 3 maskiner med PSU problemer, samme modell. Ringte Dell, dagen etter kom de å skiftet PSU på den ene maskinen (den som ikke startet). Det fungerte. Da sendte de 2 PSU'er til meg, til de andre maskinene. Dette var kl 15 en ettermiddag. Dagen etter kl 8 hadde jeg de Men det er klart, dette er bedrift. Jeg synes det faktisk er dårlig at de bare sender deg psu'ene og at de ikke kommer sjøl å bytter disse. Dell har vel NBD på-stedet garanti på bedriftsmodellene sine? Greit nok at det ikke er noe problem å bytte de, men det tar jo fort kanskje 1 time av arbeidsdagen din. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Har bare gode erfaringer med Dell. Bruker de forsåvidt bare på jobben.For å nevne det, vi hadde 3 maskiner med PSU problemer, samme modell. Ringte Dell, dagen etter kom de å skiftet PSU på den ene maskinen (den som ikke startet). Det fungerte. Da sendte de 2 PSU'er til meg, til de andre maskinene. Dette var kl 15 en ettermiddag. Dagen etter kl 8 hadde jeg de Men det er klart, dette er bedrift. Jeg synes det faktisk er dårlig at de bare sender deg psu'ene og at de ikke kommer sjøl å bytter disse. Dell har vel NBD på-stedet garanti på bedriftsmodellene sine? Greit nok at det ikke er noe problem å bytte de, men det tar jo fort kanskje 1 time av arbeidsdagen din. Vel, de spurte meg om de skulle sende ut folk da. Jeg sa at de heller bare skal sende de til meg, slik at jeg kan skifte de når det passer meg. Tar ca 3 min å skifte en PSU i de dell maskinene Dessuten fungerer de andre PSU'ene nå, så vi har med andre ord 2 i reserve.. Men som sagt, de spurte meg om de skulle sende ut folk.. Glemte å nevne det i første posten Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 ...forresten, hvilke spill anbefaler dere til en liten X1? Jeg skal på ferie i tre uker og kommer sannsynligvis til å være uten nett store deler av ferien, så jeg er på jakt etter et kult (samme hvilken genre det er) spill som ikke hakker *altfor* mye! Hmmm...kanskje jeg burde poste dette på gamer.no? Age of Empires (den første) er en klassiker Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 ...forresten, hvilke spill anbefaler dere til en liten X1? Jeg skal på ferie i tre uker og kommer sannsynligvis til å være uten nett store deler av ferien, så jeg er på jakt etter et kult (samme hvilken genre det er) spill som ikke hakker *altfor* mye! Hmmm...kanskje jeg burde poste dette på gamer.no? Age of Empires (den første) er en klassiker Jeg slang inn en post på gamer.no - så du kan jo følge med og se hva de anbefaler! Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 ...forresten, hvilke spill anbefaler dere til en liten X1? Jeg skal på ferie i tre uker og kommer sannsynligvis til å være uten nett store deler av ferien, så jeg er på jakt etter et kult (samme hvilken genre det er) spill som ikke hakker *altfor* mye! Hmmm...kanskje jeg burde poste dette på gamer.no? Age of Empires (den første) er en klassiker Jeg slang inn en post på gamer.no - så du kan jo følge med og se hva de anbefaler! Hva med trackmania? Enern! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 PiRANhA: Fått noe maskin? Har ikke fått noe her. Så på ordrestatus kl. 1430 i dag, og da var datoen forandret til 14.6. men nå er den tilbake til 13.6. Jeg bor på landet, og så vidt jeg vet er det bare en (linje)godsbil som kjører forbi her hver dag, og den har passert for en time eller to siden. Kommer vel i morgen da. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 PiRANhA: Fått noe maskin? Har ikke fått noe her. Så på ordrestatus kl. 1430 i dag, og da var datoen forandret til 14.6. men nå er den tilbake til 13.6. Jeg bor på landet, og så vidt jeg vet er det bare en (linje)godsbil som kjører forbi her hver dag, og den har passert for en time eller to siden. Kommer vel i morgen da. Det samme skjer her også - den har svitsjet fra 13 til 14 i hele dag, men i de siste timene har den stått fast på 13. juni (altså i dag). Men nå har jeg sjekket med Schenker og maskinen min ble sendt fra Danmark ca. klokken 15:00 i dag - Linjegods skal da etter all sannsynlighet har maskinen min i morgen, så jeg tipper jeg tar en tur bort til Alnabru-terminalen for å hente den der! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Huff, får den sikkert ikke før onsdag jeg da Har ikke så mye tid til overs til maskinen de første dagene likevel, så det spiller egentlig ikke så veldig stor rolle. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Uff, jeg får vel kjøpe et par spill til den i dag da! Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ser det er flere som sikler litt på X1'n ... Eneste som hindrer meg fra å bestille er generellt mitt inntrykk av Dell, samt Fujitsu Siemens Lifebook P7010 frister enda litt mer. Må vel vente noen måneder til og se hva lommeboka sier Send tilbake om det er dårlig da. Dell i9300 er noe av det beste jeg har sett kvalitetsmessig. Dell er faktisk noen av de beste butikkene jeg har handlet fra, VELDIG bra service og varene kommer fort! Alle Dell-maskinene jeg har vært borti får jeg et veldig "plastic-fantastic"-inntrykk over. Supporten og servicen dems har jeg heller ikke hatt noen gode erfaringer med, og at varene kommer fort er absolutt ikke riktig. Bestiller du noe fra Dell skal de jo sette sammen maskinen før den kan sendes. Det går ofte 1-3 uker før du får den, dette mener hvertfall jeg personlig er for lang tid. Eneste som hindrer meg fra å bestille er generellt mitt inntrykk av Dell (...) Hva mener du? Dell er ikke akkurat søppel heller da! Som nevnt tidligere; "plastic-fantastic", middels bra -> dårlig service, lang leveringstid og frakten er ikke akkurat billig heller. Nå er nå du generelt en sløving...hehe Jeg har hatt en del med Dell å gjøre. God service og rask levering i forhold til at de må lage maskinen og sende den. Du får tross alt maskinen akkurat slik du vil og sparer mye penger i forhold til andre leverandører. Frakten koster en hel del ja, men nå skal den reise en del og leveres på døren. Men er enig, frakten er ikke billig. Har 4 stk. X1 på jobb. Alle med maks konf. Så langt har de fungert veldig bra, ingen problemer. Support og service hos Dell har jeg aldri hatt problemer med, i jobbsammenheng eller privat. Men nå kommer det jo selvsagt ann på hvilken serviceavtale man har. Anbefaler alle å i det minste ta 3 års NBD (Next Business Day). 1 år er lite og når den går ut må du sende inn maskinen osv. dersom noe skjer. Uansett, X1 kan trygt anbefales fra min side i allefall. Har testet den en del selv, og den har fungert veldig bra. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I dag, klokken 15:30 sitter jeg forhåpentligvis med en X1 på fanget... Huff, klarer ikke å vente lengre! Skal straks begynne med min lille "test" av X1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Flott du kommer med tilbakemelding PiRANhA. Jeg fikk sms kl. 02:47 i natt, der det stod at maskinen har ankommet linjegods og ankommer terminal Alnabru 15.06.05. Har du fått noe slik melding? Lei av å vente. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 De ringte meg i dag tidlig (jeg hadde ringt på forhånd) - men hvor bor du egentlig? De sa til meg at de kjører ut maskinene like etter klokken 17:00 til privatkunder. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Ringte dere forhandler eller bestilte dere på www.dell.no? Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ringte dere forhandler eller bestilte dere på www.dell.no? Jeg mailer selgeren min, men nå er det for bedrift. Men kan bare ringe en selger hos dell og få han til å maile deg et tilbud. Så kan du prøve å presse prisen litt. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg snakkte med Camilla hos Dell. Endret 14. juni 2005 av Nostradamus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå