ohn Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vil det være problemer med å spille av noen typer video på denne? Altså alle mulige varianter av mpeg4, mpeg2, osv osv ? Er jo ikke store grafikken, og prosessoren er jo ikke så alt for rask? Den vil trolig få problemer med High Definition (HD) Video (http://www.wmvhd.com/). DVD, DivX, MPEG2 etc. takler den fint ettersom dette ikke krever særlig med maskinkraft. På produktsiden til Intel GMA 900 står det faktisk at HD støttes: ... motion compensation for smooth DVD playback and support for popular HDTV display formats. Men jeg tror det vil kreve en kraftigere cpu enn den som sitter i X1. Hvis det er noen som har Dell X1 og kan prøve å spille av HD-video så hadde det vært flott.. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Vil det være problemer med å spille av noen typer video på denne? Altså alle mulige varianter av mpeg4, mpeg2, osv osv ? Er jo ikke store grafikken, og prosessoren er jo ikke så alt for rask? Den vil trolig få problemer med High Definition (HD) Video (http://www.wmvhd.com/). DVD, DivX, MPEG2 etc. takler den fint ettersom dette ikke krever særlig med maskinkraft. På produktsiden til Intel GMA 900 står det faktisk at HD støttes: ... motion compensation for smooth DVD playback and support for popular HDTV display formats. Men jeg tror det vil kreve en kraftigere cpu enn den som sitter i X1. Hvis det er noen som har Dell X1 og kan prøve å spille av HD-video så hadde det vært flott.. Mener du raw hd-materiale da eller? HD-video konvertert til mpeg4-kodeker skal vel gå bra? Endret 8. juni 2005 av bj0rnar Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Nå er forresten laptopen min sendt fra Irland, beregnet leveringsdato hos meg er den 13. juni! Vurderer å skrive en liten mini-test hvor jeg skal prøve å fokusere mer på spill/film-ytelse enn hw.no's mer generelle test av maskinen. Uff, gleder meg som et lite barn! Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Gjør det Piranha! Krever en god test Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Høres veldig bra ut! Gleder meg til å lese! Min bestillig har blitt litt utsatt, men håper jeg kan bestille den rett over helga. Fredrik, sa du noe om at det var lurere å ringe/sende mail til en selger får å få den fortere? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg bestillte hos selger, men glemte å få noe nummer, så jeg kan ikke "spore" maskinen. Må jeg ringe til Dell og få et slikt nummer for å se hvor langt den er i produksjonsprosessen? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg bestillte hos selger, men glemte å få noe nummer, så jeg kan ikke "spore" maskinen. Må jeg ringe til Dell og få et slikt nummer for å se hvor langt den er i produksjonsprosessen? Har du heller ikke fått mail fra Dell? Du har to måter å spore opp pakken på - enten med kundenr + bestillingsnr eller internett-kvitteringsnr + email adressen din. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Fikk visst brev fra de i dag (i går fredag blir det vel). På papirene der står det 21.6. men se hva som står på nett! På mandag blir det X1 ja. Lenke til kommentar
run Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hva med PCCard, X1 har ikke PCCard-slott eller spor. Hva er PCCard i forhod til PCMCIA-kort? Det var vel Nostradamus som hevdet at X1 har plass til PCMCIA-kort i en annen tråd her. Hvor kan man stappe inn PCMCIA-kotet på X1? Jeg finner ikke noe sted man rent fysisk kan dytte inn kortet. Vel, etter å ha sett på bildene i testen av X1 her på hw-no. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 PCCard = Det nye navnet på PCMCIA. Det står tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Fikk visst brev fra de i dag (i går fredag blir det vel). På papirene der står det 21.6. men se hva som står på nett! På mandag blir det X1 ja. Weee! Hva slags konfigurasjon bestilte du? Jeg bestilte samme dag som deg, men hos meg er datoen blitt satt til førstkommende tirsdag - frister å høre med Linjegods om jeg kan kjøre for å hente maskinen på mandag... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Oioioi! Hva er det jeg ser? 13. juni gitt! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har med 512MB RAM, 60GB HDD, DVD-brenner, ekstra 6-cells batteri, Targus Style and Comfort ryggsekk og Leather Slip Case. Ser frem til mandagen ja Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har med 512MB RAM, 60GB HDD, DVD-brenner, ekstra 6-cells batteri, Targus Style and Comfort ryggsekk og Leather Slip Case. Ser frem til mandagen ja Du slo meg med DVD-brenneren gitt - har DVD brenner på den stasjonære, og jeg regner med at mitt behov for å brenne DVDer ikke er særlig stor når jeg er på farten! Dessuten gikk jeg for den mer "kjedelige", vanlige nylon bærevesken til Dell - ellers har vi begge det samme å glede oss til! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Har DVD-brenner jeg også, men kjekt å ha det topp når man først skal kjøpe. Er ikke SÅ stor forskjell på 17800 og 18700 (jeg har med forsikring, da jeg kommer til å farte MYE rundt med den). Siden maskinen min har 512MB RAM kommer jeg ikke til å stresse med å kjøpe ekstra RAM, men en stk 1GB Kingston blir nok plassert i maskinen innen en måned. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Siden maskinen min har 512MB RAM kommer jeg ikke til å stresse med å kjøpe ekstra RAM, men en stk 1GB Kingston blir nok plassert i maskinen innen en måned. Har planer om *akkurat* det samme! Jaja, vi får vel håpe det var et godt valg og at jeg ikke gjør en bommert ved å ikke velge en 12" PowerBook... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Ser det er flere som sikler litt på X1'n ... Eneste som hindrer meg fra å bestille er generellt mitt inntrykk av Dell, samt Fujitsu Siemens Lifebook P7010 frister enda litt mer. Må vel vente noen måneder til og se hva lommeboka sier Endret 11. juni 2005 av CrZy_T Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Eneste som hindrer meg fra å bestille er generellt mitt inntrykk av Dell (...) Hva mener du? Dell er ikke akkurat søppel heller da! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Ser det er flere som sikler litt på X1'n ... Eneste som hindrer meg fra å bestille er generellt mitt inntrykk av Dell, samt Fujitsu Siemens Lifebook P7010 frister enda litt mer. Må vel vente noen måneder til og se hva lommeboka sier Send tilbake om det er dårlig da. Dell i9300 er noe av det beste jeg har sett kvalitetsmessig. X1 er forresten en Samsung Q30. Dell er faktisk noen av de beste butikkene jeg har handlet fra, VELDIG bra service og varene kommer fort! Endret 11. juni 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ser det er flere som sikler litt på X1'n ... Eneste som hindrer meg fra å bestille er generellt mitt inntrykk av Dell, samt Fujitsu Siemens Lifebook P7010 frister enda litt mer. Må vel vente noen måneder til og se hva lommeboka sier Send tilbake om det er dårlig da. Dell i9300 er noe av det beste jeg har sett kvalitetsmessig. Dell er faktisk noen av de beste butikkene jeg har handlet fra, VELDIG bra service og varene kommer fort! Alle Dell-maskinene jeg har vært borti får jeg et veldig "plastic-fantastic"-inntrykk over. Supporten og servicen dems har jeg heller ikke hatt noen gode erfaringer med, og at varene kommer fort er absolutt ikke riktig. Bestiller du noe fra Dell skal de jo sette sammen maskinen før den kan sendes. Det går ofte 1-3 uker før du får den, dette mener hvertfall jeg personlig er for lang tid. Eneste som hindrer meg fra å bestille er generellt mitt inntrykk av Dell (...) Hva mener du? Dell er ikke akkurat søppel heller da! Som nevnt tidligere; "plastic-fantastic", middels bra -> dårlig service, lang leveringstid og frakten er ikke akkurat billig heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå