Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
hei,

 

ønsker tips om beste bios og evnt drivere til min x1, kjøpt i nov 05 så er av typen 30 gb og 512 ram.

 

 

1 gb ram brikke til denne? hvor og hva anbefales per i dag?

 

 

mvh

7178317[/snapback]

 

Er ikke store forandringer i BIOS-ene, så fremt du ikke skal ha linux på den eller noe. Bare last ned den nyeste. Når det gjelder RAM burde en Kingston SO-DIMM DDR2-brikke på 1GB funke bra. Sjekk manualen på Dell sine sider (under service eller noe..rotete side så husker ikke helt) om hvor du må skru for å putte i den nye brikken. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Som sikkert mange av dere har opplevd så detter knottene under X1 av etter en stund. Jeg forsøkte å få noen nye samtidig som de byttet skjermen min, men da ville de ikke.

 

Så forsøkte jeg igjen. Sendte inn et skjema på dell.no. I dag fikk jeg en pakke med to sett. :)

Et tips til andre som vil ha nye knotter!

 

 

PS! pass på å fjern noen gjennomsiktige plassfilmer som ligger igjen etter de gamle knottene, før dere renser og så setter på knottene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kjører noen vista på X1en sin? :) Hvordan går det? Er det merkbart treigere enn xp?

 

Ble litt fasinert av en maskin med vista her i helga :p

Er det mulig å teste ut vista og kjøre - f.eks dualboot?

8446713[/snapback]

 

Vil vel tro Vista føles som sirup på X1-en. Og siden den har integrert "skjermkort" så blir det ikke noe Aero. Mitt tips er å holde deg til XP (eller prøv ubuntu :thumbup: )

Lenke til kommentar

Er ubuntu raskere og mer fantastisk enn xp?

Har prøvd det på min stasjonere men på ingen måte imponert (langt treigere enn en fresh xp-install)

Og fremdeles alt for lite brukervennlig? Kan jeg koble meg til hvilket som hellst netverk og lett surfe på internett? Bruke netverksprintere delt på xp-maskiner uten å være l33t tweaker?

 

Med mindre det er raskere og lite funksjonelt så er det lite lurt, for min del i allefall.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hum, kan det tenkes at folk begynner å skifte ut sin relativt gamle/utdaterte X1 etterhvert? Har brukt Vista Ultimate en stund nå, og har oppdaget et "problem" som har begynt å irritere meg. Kjører dualscreen på jobb, men det er ikke mulig å få extended desktop til LCD-skjermen jeg har. Noen andre som har samme problem eller forsøkt å gjøre dette? Får bare kloknen skjermen, og det er litt nyttesløst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...