Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd usb2 tv-kort på x1? Er den kraftig nok til å klare det? Kjøpsanbefalinger?

5080741[/snapback]

 

Tja..jeg sitter no på X1-en koblet til en 24" Dell-skjerm i 1920x1200 med TV2-Rallyoppsummeringen i PiP via Tvtuner oppe i ene hjørnet....;). Laveste HD og alt av Divx, DVD, MOV drar den i fullskjerm uten problem. Så tror ikke tvtuner er noe problem nei :cool:

 

Post nr 1000. Steike :dribble: Ikke sunt!

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd usb2 tv-kort på x1? Er den kraftig nok til å klare det? Kjøpsanbefalinger?

5080741[/snapback]

 

Tja..jeg sitter no på X1-en koblet til en 24" Dell-skjerm i 1920x1200 med TV2-Rallyoppsummeringen i PiP via Tvtuner oppe i ene hjørnet....;). Laveste HD og alt av Divx, DVD, MOV drar den i fullskjerm uten problem. Så tror ikke tvtuner er noe problem nei :cool:

 

Post nr 1000. Steike :dribble: Ikke sunt!

5080838[/snapback]

 

Hvilket tv-kort er det du bruker?

Lenke til kommentar

13 750,- kr, og dette inkluderer frakt i prisen.

 

Klart, ram-prisene er jo det mest utslagsgivende, men hvis jeg setter opp samme oppsett på dell.no, vil jeg få en totalpris på :  17 695,- (inkl frakt)

 

Total rabatt : 3945,- kr

 

4768723[/snapback]

 

Til dere som har fått slike gode dealer, er det med eller uten operativsystem, dells ekstraservicepakker og tilleggsprogramvare?

 

Er det noen som har prøvd å bestille helt uten software og kun bedt om å få med en CD med drivere? De fleste har jo en windowsCD liggende, og det er sikkert en tusing eller kanskje mer å spare på å få maskina strippa for (unødvendig) software...

Lenke til kommentar

Har akkurat fått meg en X1 gjennom HPC ordningen på jobb, men den ble levert med 512 MB RAM. Jeg er sugen på å putte inn litt ekstra.

 

Vet det er diskutert tidligere i denne tråden, og at det skal være enkelt.

 

Er det noen som har anbefalinger på hvor jeg skal kjøpe RAM, og er det noen som gidder å gi meg en kort beskrivelse på hvordan denne skal skiftes?

Lenke til kommentar

Har brukt sprittusj til lignende oppgaver før. svart tusj oppå den oransje plastiken demper lyset bra.

 

Angående bytte ram, skru opp skruene under maskina, tror det holder med de som er merket med T(tastatur), lukk opp maskina, og løft tastaturet forsiktig ut, til venstre ser du da et lettmetall-lok som er lukket med en skrue. Skru opp denne og under der er det plass til en rambrikke

Lenke til kommentar

Hva er prutningsmonnet for tiden? noen fler som har bestilt X1 i det siste?

Noen som har kjøpt uten operativsystem?

 

Kunne vært greit å slippe betongklossen min, så jeg vurderer X1 for å gjøre hverdagen litt lettere i forbindelse med skriving av bacheloroppgave.

 

Og ellers, hvordan er ståa blant X1 eierne? Fortsatt like fornøyd? :D

Lenke til kommentar

13 750,- kr, og dette inkluderer frakt i prisen.

 

Klart, ram-prisene er jo det mest utslagsgivende, men hvis jeg setter opp samme oppsett på dell.no, vil jeg få en totalpris på :  17 695,- (inkl frakt)

 

Total rabatt : 3945,- kr

 

4768723[/snapback]

 

Til dere som har fått slike gode dealer, er det med eller uten operativsystem, dells ekstraservicepakker og tilleggsprogramvare?

 

Er det noen som har prøvd å bestille helt uten software og kun bedt om å få med en CD med drivere? De fleste har jo en windowsCD liggende, og det er sikkert en tusing eller kanskje mer å spare på å få maskina strippa for (unødvendig) software...

5136301[/snapback]

Det er endel ting som ikke går ann å fjerne fra et oppsett. Operativsystem er en av tingene.

 

Sånn det funker - selgeren får "overskuddet" dvs - når selgeren gir rabatt så gir han det av egen lomme (ettersom jeg har forstått det). Dvs - dersom du vet hva du vil ha, vet hva dette koster og vet hva som vil være et rimelig avslag å få. Så kan du sikkert legge dette frem, og dersom selgeren ikke vil gi deg et godt nok tilbud så går du til neste selger.

Slå litt av prisen på en grunnmodell, ta webshop pris på minnet og etc også sammenligner du dette med hva den villa kosta egentlig. Og spør om å få den for noe sånnt.

Lenke til kommentar
Hmm det må nok bli en sånn..  Men beslutningsavers som jeg er når det gjelder kjøp av slike ting så blir det nok litt surfing rundt først

 

Ender nok med at det lukter svidd av studielånet tenker jeg. :hmm:

5165487[/snapback]

 

Hører ikke den lyden. Kan så vidt høre at noe lager lyd hvis jeg sitter i et helt stille rom og konsentrerer meg.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer en X1, men er litt usikker på skrivekomforten. Er det noen som har sittet lenge og skrevet/jobbet på X1? Den har jo smalere tastatur enn vanlige bærbare. Spesielt interessert i om noen har drevet noe utviklingsarbeid på maskinen (java/.net).

 

Hvor lang tid tok det fra bestilling til maskinen var på døren?

 

 

Et alternativ som jeg vurderer er Dell D610, den har jo fått god kritikk på hardware.no og den har høyere oppløsning på skjermen, vekten er 2.1 kg. Noen som har erfaring med denne?

 

Kenneth

Lenke til kommentar

Har jobbet hele dager med skriving på X1. Ingen problemer. Widescreen gjør at størrelsen på tastaturet er helt ok.

 

Kan benytte anledningen til å skryte litt av D610 også. Min mor har en slik. Veldig flott maskin. Kommer litt an på hva du er ute etter. X1 er en del mindre. Noe som er verdiløst hvis du ikke "trenger" ei så liten maskin. D610 er ikke akkurat skremmende stor den heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...