Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så heftig ut! Her hjemme blir vidunderet brukt til å drive 2x100W høytalere fra tidlig 70-tall :p funker som bare rakker'n!

 

Et tips til folk med ekstern skjerm:

Høyre klikk\Grapichs Options\Grapichs Properties

Extendet desktop

 

Da kan du benytte deg av 1280x768 ekstra pixelene til laptoppen, i tillegg til den eksterne skjermen!

Lenke til kommentar

Dell sine sider er innvikla;) De legger gjerne på en grasal garanti pakke når du trykker på "kjøp", noe som er genialt for de som ødelegger pcen, men for oss klarer oss med norsk lov. Dessuten kan du spare 1000-lapper på å trykke på Dell anbefaller, isteden for Konfugirer og kjøp.

 

Men konklusjonen er veldig entydig, fra alle trådene om Dell: Ring. Greit nok med mail, men telefon er bedre fordi du får bedre konktakt med den du skal kjøpe fra!

Lenke til kommentar
Dell sine sider er innvikla;) De legger gjerne på en grasal garanti pakke når du trykker på "kjøp", noe som er genialt for de som ødelegger pcen, men for oss klarer oss med norsk lov. Dessuten kan du spare 1000-lapper på å trykke på Dell anbefaller, isteden for Konfugirer og kjøp.

 

Men konklusjonen er veldig entydig, fra alle trådene om Dell: Ring. Greit nok med mail, men telefon er bedre fordi du får bedre konktakt med den du skal kjøpe fra!

5054335[/snapback]

Hvordan erstatter norsk lov garantien? Jeg føler forøvrig for å ha skadeforsikring. Jeg ser så for meg at ejg kommer til å ødelegge den med en gang om jeg ikke har det :s også vil jeg egentlig ha tyveriforsikring også, slik at jeg slipper å være redd for den 24/7.

Lenke til kommentar

Den forrige maskinen min, en Asus M5 med 512 MB RAM og 1,5 GHz P-M, gjorde 1M på ca 50 sek. Tror nok nyere bærbare med ddr2 og 1,7 GHz+ CPU kryper ned mot 40 sek.

 

Dell X1 fungerer helt ypperlig til det den er ment for. Kontorarbeid på fatrten hvor du måtte ønske. Ikke noen særlig ventetid på noe som helst som går på surfing, tekstredigering etc.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Dell X1 fungerer helt ypperlig til det den er ment for. Kontorarbeid på fatrten hvor du måtte ønske. Ikke noen særlig ventetid på noe som helst som går på surfing, tekstredigering etc.

5056007[/snapback]

Hvilke ting går ikke så fort på den? Utenom spill da. Funker f.eks photoshop, indesign eller illustrator brukbart? Hadde det vert håp for å videoredigere med den, eller er det på alle måter utelukket?

Sitter på en Imac 256mb 800mhz PowerPC G4 - hvordan vil denne fungere opp imot X1 på f.eks videoredigering? er det mulig å gjøre en sammenligning der?

Lenke til kommentar

Bilderedigering og litt eldre spill fungerer finfint. Uten at jeg har prøvd photoshop eller illustrator med mer enn 20-30 layers. Med nok minne går det nok bra med mange flere.

Videoredigering har jeg ikke prøvd meg på, men ser for meg at det vil gå riiiiimelig seigt.

 

Vet ikke hvordan mac'en er på videoredigering, men om du stapper i dobbelt så mye minne i X1en så tror jeg den vinner ytelsesmessig. Du kan ikke kjøre Windows XP med mindre enn 512 MB RAM uansett. :whistle:

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt maskinen. Rebecca ville ikke gå lavere enn 16500 for

1280 mb ram

60gb harddisk

6 Cellers bat

3års tyveri OG skadeforsikring.

 

Argh, litt irritert på salgssystemet til Dell. At de ikke bare kan ha "faste lave priser" for ifølge testen til HW i april i år så står det..:

 

En pris på under 16 000 kr for en fullspesifisert maskin med 1,2 GB minne, 60 GB harddisk, ekstern 8x DVD-brenner og 3 år på-stedet-garanti er imponerende. Basisutgaven begynner på ca 13 300 kr, noe som er svært lavt for en så liten maskin.

 

Og min var uten DVD-brenner, men med tyveriforsikring, selv om DVD-brenneren var ifølge Dell sin webshop verdt mer...

:thumbdown:

Endret av troyel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...