bj0rnar Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det der så rimlig greit ut ja Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Så heftig ut! Her hjemme blir vidunderet brukt til å drive 2x100W høytalere fra tidlig 70-tall funker som bare rakker'n! Et tips til folk med ekstern skjerm: Høyre klikk\Grapichs Options\Grapichs Properties Extendet desktop Da kan du benytte deg av 1280x768 ekstra pixelene til laptoppen, i tillegg til den eksterne skjermen! Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hvor kan man sende mail til for å få tilbud fra dell? Jeg missliker sida demmers, finner ikke det jeg vil.. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg skjønner forøvrig ikke webshoppen til Dell. De skriver jo prisen til 12 000 mens med en gang man trykke på kjøp og konf så hopper den opp i 16 000 klassen uten at jeg finner noen god måte å få prisen noe særlig ned på. Hva betyr dette? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Dell sine sider er innvikla;) De legger gjerne på en grasal garanti pakke når du trykker på "kjøp", noe som er genialt for de som ødelegger pcen, men for oss klarer oss med norsk lov. Dessuten kan du spare 1000-lapper på å trykke på Dell anbefaller, isteden for Konfugirer og kjøp. Men konklusjonen er veldig entydig, fra alle trådene om Dell: Ring. Greit nok med mail, men telefon er bedre fordi du får bedre konktakt med den du skal kjøpe fra! Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Dell sine sider er innvikla;) De legger gjerne på en grasal garanti pakke når du trykker på "kjøp", noe som er genialt for de som ødelegger pcen, men for oss klarer oss med norsk lov. Dessuten kan du spare 1000-lapper på å trykke på Dell anbefaller, isteden for Konfugirer og kjøp. Men konklusjonen er veldig entydig, fra alle trådene om Dell: Ring. Greit nok med mail, men telefon er bedre fordi du får bedre konktakt med den du skal kjøpe fra! 5054335[/snapback] Hvordan erstatter norsk lov garantien? Jeg føler forøvrig for å ha skadeforsikring. Jeg ser så for meg at ejg kommer til å ødelegge den med en gang om jeg ikke har det :s også vil jeg egentlig ha tyveriforsikring også, slik at jeg slipper å være redd for den 24/7. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Selvfølgelig har man garanti. Det som det snakkes om er dyre sikkerhetspakker som sørger for "neste arbeidsdag på døren"-greier som de fleste ikke føler de vil spandere 3000kr på (eller noe sånt). Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 har dere testa superPI? 1M hadde várt arti og sett hva en ulv cpu yter Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Min X1 klarte 1M SuperPi Mod 1.4 på 1 min og ~6 sekunder. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 det er det samme som min bárbare gjőr. p4 2,8. er ikke ille det.... men det skal váre sagt at asus gjőr dette pá 42 sec. men man kjőper jo ikke ei ultraportabel for karaften sin del Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Den forrige maskinen min, en Asus M5 med 512 MB RAM og 1,5 GHz P-M, gjorde 1M på ca 50 sek. Tror nok nyere bærbare med ddr2 og 1,7 GHz+ CPU kryper ned mot 40 sek. Dell X1 fungerer helt ypperlig til det den er ment for. Kontorarbeid på fatrten hvor du måtte ønske. Ikke noen særlig ventetid på noe som helst som går på surfing, tekstredigering etc. Endret 25. oktober 2005 av maedox Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Dell X1 fungerer helt ypperlig til det den er ment for. Kontorarbeid på fatrten hvor du måtte ønske. Ikke noen særlig ventetid på noe som helst som går på surfing, tekstredigering etc. 5056007[/snapback] Hvilke ting går ikke så fort på den? Utenom spill da. Funker f.eks photoshop, indesign eller illustrator brukbart? Hadde det vert håp for å videoredigere med den, eller er det på alle måter utelukket? Sitter på en Imac 256mb 800mhz PowerPC G4 - hvordan vil denne fungere opp imot X1 på f.eks videoredigering? er det mulig å gjøre en sammenligning der? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Bilderedigering og litt eldre spill fungerer finfint. Uten at jeg har prøvd photoshop eller illustrator med mer enn 20-30 layers. Med nok minne går det nok bra med mange flere. Videoredigering har jeg ikke prøvd meg på, men ser for meg at det vil gå riiiiimelig seigt. Vet ikke hvordan mac'en er på videoredigering, men om du stapper i dobbelt så mye minne i X1en så tror jeg den vinner ytelsesmessig. Du kan ikke kjøre Windows XP med mindre enn 512 MB RAM uansett. Endret 25. oktober 2005 av maedox Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 HP NC4200 klarer kunststykket (Super PI) på 42 sekunder. Endel programmer ligger installert på den, kan kanskje klare noen sekunder kjappere ved ren Windows installasjon... Så vet dere det; var en som antydet rundt 40 sekunder med pc med DDR2 og 1,7 ghz (denne har 1,86) Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Lukk alle programmer du kan og sett priority på super_pi til real time i task manager. Mulig du kan kutte ned et sekund eller to da. Rundt 40 sek. er sterkt for pentium m, men se på denne: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...t=pentium+super Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Hvordan bærecase har dere? Jeg driver å titter etter en god case til å ha den i. Denne bør polstre/beskytte maskinen samtidig som den er lett/liten og ser bra ut .. Jeg ser på typer àla skråveske (bag/veske med strop til å ha over skuldrene) Endret 25. oktober 2005 av troyel Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Har en slik en: http://ucarry.no/product_info.php?cPath=21_35&products_id=74 Den er ganske liten og lett, polstrer greit, men jeg ligger maskinen i en tucano second skin for sikkerhetsskyld Endret 25. oktober 2005 av SBS Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Da har jeg bestilt maskinen. Rebecca ville ikke gå lavere enn 16500 for 1280 mb ram 60gb harddisk 6 Cellers bat 3års tyveri OG skadeforsikring. Argh, litt irritert på salgssystemet til Dell. At de ikke bare kan ha "faste lave priser" for ifølge testen til HW i april i år så står det..: En pris på under 16 000 kr for en fullspesifisert maskin med 1,2 GB minne, 60 GB harddisk, ekstern 8x DVD-brenner og 3 år på-stedet-garanti er imponerende. Basisutgaven begynner på ca 13 300 kr, noe som er svært lavt for en så liten maskin. Og min var uten DVD-brenner, men med tyveriforsikring, selv om DVD-brenneren var ifølge Dell sin webshop verdt mer... Endret 27. oktober 2005 av troyel Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har en slik en: http://ucarry.no/product_info.php?cPath=21_35&products_id=74 Den er ganske liten og lett, polstrer greit, men jeg ligger maskinen i en tucano second skin for sikkerhetsskyld 5059624[/snapback] Hvor tung er en slik Tucano second skin? Hvor tung blir veska å den sammenlagt? Har du mulighet til å ta bilder? :-) Kanskje med person på tilogmed? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 kan prøve å ta noen bilder, men med vesken er det nok ikke mer enn 2.5-3kg. Kan kanskje ta noen når jeg er litt mer edru i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå