FJERNET111 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 er det noen grunn til og ikke kjőpe denne?? er dama som skal ha buisness data Ehh... hvis ikke den skal brukes til spill, så våger jeg meg på et nei. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 har maskin og spille pá regner med at det tyngste blir powerpoint og kanskje the sims i extreme tilfeller. hvordan er laderen pá denne? stor og tung eller liten og lett. ingen vits med ei liten maskin og en lader pá 500 gram. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Laderen er liten og lett, 200 gram tipper jeg (sammenlignet med K700i, kanskje litt høyt estimat) Endret 28. september 2005 av SBS Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis du leser testen her på hw.no, trekker de fram at laderen var veldig liten og lett Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Tenkte bare å nevne at Vista Beta2 virker ok på X1-en. Eneste som ikke fungerte "out-of-the-box" var lyden, og jeg måtte legge inn lyddriver fra Dell-drivercden. Hatt to blåskjermer så langt (antar det er lyddriveren som roter det til), men kjekt å se at maskinen vil kjøre Vista helt fint når det kommer Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har mottatt mitt eksemplar nå. Stort sett veldig fornøyd. Men en advarsel til de som har tenkt å bruke SD-kortleseren til å lese MMC; det går ikke. Jeg trodde alle sd-kortlesere støttet dette, men jeg ble litt skuffa når jeg fant ut at denne ikke gjør det. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 kan det stemme at man betaler 1737,- for en 512 brikke hos dell nár komplett har den til 699,- og 1 gb koster 3787,- mot 1200,- hos komplett. det er jo rett og slett vanvitti!!! LINK gjelder det samme for den 60 gb hDD har lyt og bestille en slik men den koster jo 1K Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) leifeinar: De ekstreme prisene på en hver mulig oppgradering finansierer de lave prisene på grunnmodellene. For alt jeg vet så går Dell i minus på grunnmodellen, men tar inn "underskuddet" på reklameeffekten (mange får øynene opp for produktet i kampanjer på grunn av prisen) og at dell spekulerer i at en stor andel av disse skal betale ekstreme priser for ekstrautstyr og "ekstraservice" slik at de går i pluss totalt sett. Noen bærbare blir altså solgt til underpris, mens andre koster mer enn det smaker. Hvis du er smart kunde så kjøper du grunnmodellen og oppgraderer den selv, og selger delene du får til overs. Dette er både en fordel for deg (du får en OK PC til en bra pris) og en fordel for markedet generellt (dell reduserer nok sponsingen av grunnmodellen hvis det er for mange som kjøper den, og senker nok prisene på ekstrautstyr). Endret 3. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Sá klok du skulle váre da skjőnner hva du mener.... ble litt oppkava. ikke hvár dag man drar inn 2K pá og sette inn en ram brikke Lenke til kommentar
benlen Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Må si X1 er blitt dyr nå! Det jeg ga 15.500 for i sommer fikk jeg til å bli 20.500 nå! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Noen om egentlig vet hvordan prissystemet til Dell fungerer!? Lenke til kommentar
DHL Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg vurderer sterkt X1, men er det slik at den har gått opp i pris siden i sommer? Jeg tåler å vente litt på et tilbud. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg vurderer sterkt X1, men er det slik at den har gått opp i pris siden i sommer? Jeg tåler å vente litt på et tilbud. Du kan jo prøve å gjøre som mange andre her; ring. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ring. Blir svært overrasket om du får et tilbud over 15k med det meste av ekstrautstyr.. Lenke til kommentar
DHL Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Sendte mail og ba om dette tilbudet (samme som noen andre nevner her i tråden): *1280MB 400Mhz DDR2 Memory (1024MB + 256MB in base) *60GB(4200rpm)HardDrive *ekstern 8X DVD+/-RW drive med dekodersoftware inklusive ekstern D-Bay Attachment * Second6Cell54WHrBattery for 14500. Fikk svar i dag om at de ikke kunne gå lenger ned enn 15500 Er litt i tvil nå om jeg ikke vil gå for en ASUS istedenfor.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Gå for en Asus. Ring å si du går for Asus Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Sendte mail og ba om dette tilbudet (samme som noen andre nevner her i tråden) Vet ikke helt hvordan approach du brukte, men kan vært lurt å ringe. Når man ringer spør man seg frem, uten å røpe at du vet mye om pcen. Du sier vurderer ny pc, og har kommet over blandt annet Dell X1. Diskuter litt frem og tilbake, og hint mot at blandt annet rammen til Dell er overpriset. Bruk litt tid, gjerne en uke og mange samtaler. Det kan spare deg for mange lapper, iallefall gjorde det for meg:)! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Si også at du vurderer Apple pga. studentrabatten - mener å ha lest at dette fungerer. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Må nesten vise dere dockingstasjonen som jeg bruker X1-en i når jeg er hjemme. For hva passer vel bedre til en ultraportabel å komme hjem til en ultrasvær skjerm. Man skulle kanskje ikke tro det var sant, men X1-ens integrerte GMA900 128MB skjermkort har ingen store problemer med å drive en Dell 24" i native 1920x1200. Alt kontorarbeid går som en drøm, divx/DVD i fullskjerm er også helt uten problemer. Den henger litt etter i høyeste HD-filmtypen, men ellers er alt helt konge. Den dell-skjermen er nå på tilbud også (hvis syv og en halv store silkelaken kan kalles et tilbud da, hehe). Ganskje avansert skjerm; innebygget 9-1 kortleser på siden med 4xUSB-hub (PERFEKT for den USB-fattige X1-en), samt 5 ulike innganger (VGA,DVI,Composit, Svideo og HD-TV). PiP er på plass også. Kjøpte også en billig TV-tuner og en enkelt 2.1 logitech høytallerpakke, og ut i boden fløy den susete 28" TVen jeg hadde på rommet . Endret 23. oktober 2005 av brsseb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå