escariot Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hva studerer du escariot? (Med tanke på å anbefale deg en X1 eller PowerBook). Bach. i Kultur og kommunikasjon på blindern (har en bachelor fra før i Øk/adm med spesialisering i internasjonalisering fra HiO). Jeg har egentlig ingen god grunn til hvorfor jeg har lyst på Mac, ser bare snasent ut! -Escariot Lenke til kommentar
znabel Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Ser ut til at jeg endelig får fingern ut i forhold til å kjøpe en bærbar pc, og jeg har rimeilg lyst på en X1. Ser ut til at den passer i forhold til mine bruksområder på det bærbare planet. Det er bare en ting jeg lurer på, og det er tilkobling mot plasmaskjermen som også kommer i hus snart. Skjermen er en LG RZ-42PY10, og etter det jeg kan se har den følgende innganger: 1x Tuner(Two tuner), 1x Scart (Full), 2x Scart (Half), 1x AV In (Composite), 1x S-Video, 1x Component (Y/Pb/Pr), 1x DVI Input (HDCP), 1x RGB In (D-sub 15pin), 1x PC Audio in, 1x Control RS-232 X1 har vel disse: Tilkoplingsmuligheter: 2x USB 2.0, Bluetooth, FireWire (4 pins 1394a), CF- og SD-minnekortleser, D-SUB (VGA-tilkobling), hodetelefonutgang, mikrofoninngang, hull for Kensingtonlås Noen som har et godt tips på hvordan man kan koble disse to sammen på best mulig/enklest mulig måte? Hele kjøpet av X1 er avhengig av å koble mot TV.... Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Noen som har et godt tips på hvordan man kan koble disse to sammen på best mulig/enklest mulig måte? Hele kjøpet av X1 er avhengig av å koble mot TV.... Tv'har D-Sub inn og laptopen D-Sub ut, burde fungere glimrende det! Lenke til kommentar
Spacix2 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Noen her som kjører freebsd på sin X1? jeg har store problemer med å få installert drivere til grafikkkortet... noen tips ? Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Når man bestiller Ekstern DVD-brenner, så får man innebygd DVD-leser/CDRW også ja? Lurer på om jeg skal sende mail og be om tilbud jeg og Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Når man bestiller Ekstern DVD-brenner, så får man innebygd DVD-leser/CDRW også ja? Lurer på om jeg skal sende mail og be om tilbud jeg og Det er ikke noe innebygget optisk drev i Dell X1 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ah! Endelig sitter jeg og skriver på min Dell X1. Funker helt topp ut av boksen og har nettopp lagt inn nyeste Firefox og skal muligens slenge inn Kubuntu etter hvert også. Virker som en helt topp maskin. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Er det noen av batteriene man kan kjøpe på Dell som er så store at de stikker ut i bak-kant? Hva er forskjellen på 3-pin og 6-pin-batteriet? Har den ikke trådløst nettverk heller? Endret 17. september 2005 av torsvb Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Er det noen av batteriene man kan kjøpe på Dell som er så store at de stikker ut i bak-kant? Hva er forskjellen på 3-pin og 6-pin-batteriet? 6 cellersbatteriet varer 5 timer og 30 min og stikker ut 3 cm i bakkant. Standardbatteriet stikker ikke ut i det hele tatt og varer sånn ca. halvparten av tiden til 6 cellersbatteriet. Kommer selv bare til å bruke 6 cellersbatteriet da batterilevetid var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte X1 og kommer bare til å bruke standardbatteriet som reserve. edit: Den har trådløstnettverk ja, sitter å skriver på X1'en på trådløst nettverk as we speak. Endret 17. september 2005 av SBS Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Ok, takk for raskt svar Sendte mail og spurte om jeg kunne få tilbud på standard-konfigurasjon med disse oppgraderingene til rundt 13750,- (som tidligere nevnt i tråden er gitt som tilbud): 1280MB 400Mhz DDR2 Memory (1024MB + 256MB in base) 60GB(4200rpm)HardDrive ekstern 8X DVD+/-RW drive med dekodersoftware inklusive ekstern D-Bay Attachment Fikk som svar: "Hei! Da har jeg sendt over tilbudet, men hadde jeg gitt deg dette for 13750,- hadde jeg fått sparken :-)" Fikk det for 14500. Men de 750,- ekstra er kanskje fordi jeg har DVD+/-RW og ikke bare DVD-leser ? Bestilte ihvertfall dette med ekstra 6-pin batteri. Endret 17. september 2005 av torsvb Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Vil bare si at denne tråden har vært til stor hjelp. Jeg har nå bestemt meg for en X1 og kommer til å bestille den på mandag. Håper folk fortsetter å legge inn tips om Dell X1 i fremtiden. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Denne posten tar helt av :!:. Kjekt å se at folk endelig får øynene opp for denne nydelige maskinen. Min har nå fått plaster på SD-porten da jeg har vært uheldig å dunke maskinen på en bordkant (tror jeg). er en liten flenge i ene hjørnet og plasten i selve SD-slotten er sprukket. . Maskinen funker helt fint ellers, til og med SD-porten, men må få det ordnet slik at flengen ikke blir større. To plastdeklser må skiftes, og fikk et prisoverslag på 2800kr fra Dell Support. Har heldigvis Tekna Student-forsikning (10% egenandel, minimum 500kr), så var ikke noen katatrofe. Men blir en knappe to uker uten maskin ja. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ville egentlig ha en liten og lett pc, men med litt større skjerm. 13.3" eller 14" hadde vært perfekt, men utvalget var ikke så stort der. Så da kunne jeg like godt ta den minste og letteste når jeg alikevell skal ha en 12". Hadde kjøpt iBook (den sexy hvite macen) 12" om det hadde vært Windows på den. Hadde nok irriterte meg grønn på at det ikke går å høyreklikke Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Må ha en bluetooth-mus til PCen. Er denne musen relativt liten? Dvs. mye mindre enn MX500? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Må ha en bluetooth-mus til PCen. Er denne musen relativt liten? Dvs. mye mindre enn MX500? Den ser ut til å være på relativt lik størrelse som V500 som jeg nettopp kjøpte og den er liten. Har ikke en mx500 selv, men i forhold til andre logitech mus jeg har hatt så er den mindre selv oppi bærevesken. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg prøvde å koble X1'n til tven via vga, men fikk det ikke til å virke av en eller annen grunn. Fikk bare beskjed om at det var noe feil på en frekvens og kobl til på nytt og bak meldingen scroller et uklart bilde av skjermen. Koblet til den stasjonære pcen også, og alt virket fint, under startupen. Så bootscreenen til xp, men kom til logonen kom samme meldingnen igjen. Noen som har ide? Er det oppløsningen? Koslig å se at tråden min har tatt av ja! Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Sikker på du bruker rett TV-format (PAL vs NTSC), samt at frekvensen du sender ut ikke er feil iforhold til det TV-en klarer? Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg tar opp dette med HDTV igjen jeg! Kan noen av dere heldige eiere av X1 teste ut noen filmklipp fra http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntShowcase.aspx ? Der finner noen samples på HD-filmer, i de to gjeldende formatene, 720p og 1080p. Tror nok den får til å kjøre 720p, men stiller meg et lite spørsmålstegn til 1080p Kunne noen av dere vært så snill å testa ut for så å tilbakemelde resultatene her? Kjempe! Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Den har uansett ikke høy nok oppløsning til 1080p. Men jeg vil også gjerne vite dette Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Du har rett. På min X1 er det iallefall omtrent som du forutsatte. Prøvde både med VLC, Media Player Classic og Windows Media Player 10 Med Media Player Classic spiller den av 720 helt greit. CPU-belastningen ligger mellom 60 og 90 prosent og total minnebruk er rundt 320 MB. 1080 hoster en del. CPU-belastningen ligger nesten konstant på 100 prosent og minnebruken på 520 MB Både VLC og Windows Media Player 10 sliter med begge kvalitetene. Mye hosting og hakking. CPU-belastningen ligger rundt 100 prosent mens minnebruken aldri går over 325 MB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå