Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt min X1 nå en god stund, og blitt veldig glad i den. Så om noe slikt skulle skjedd med min hadde jeg blitt skikkelig lei meg. Maskina brukes i jobb og privat, og gjør jobben som den er men til. Surfemaskin og kontormaskin.. Blir også brukt til litt spilling som wow og gw.

Lenke til kommentar

Fikk det til i dag etter mye tull. Den fant ikke noe nettverk, og jeg manglet et alternativ under egenskapene til det trådløse nettverkskortet. Gikk bra etter å ha skaffet nye drivere til kortet.

 

Hjemme gikk jeg rett inn på nettverket. Huket av for skjul SSID, men jeg merket ikke noe forskjell. Her fant jeg ikke nettet uten å plotte inn SSID først. Stor forskjell på routerene/aksesspunktene mtp hvordan de utøver "skjult SSID"?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Dell X1. Noen spm:

 

1. Er det noe jeg burde gjøre/ikke gjøre før jeg bestiller den?

2. Hva med minne, kan jeg bestille 256mb og oppgradere selv samt ha fortsatt garanti?

3. Hvor lenge har jeg åpent kjøp?

4. Hvordan skal jeg bestille for å få den raskest mulig? Har de utsalgsted, bor i Oslo

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Dell X1. Noen spm:

 

1. Er det noe jeg burde gjøre/ikke gjøre før jeg bestiller den?

2. Hva med minne, kan jeg bestille 256mb og oppgradere selv samt ha fortsatt garanti?

3. Hvor lenge har jeg åpent kjøp?

4. Hvordan skal jeg bestille for å få den raskest mulig? Har de utsalgsted, bor i Oslo

2. Ja, det har jeg gjort

 

4. Må bestilles over nett, jeg fikk min på 4-5 dager.

Lenke til kommentar
2. Hva med minne, kan jeg bestille 256mb og oppgradere selv samt ha fortsatt garanti?

Minneplassen ligger på venstre side under tastaturet, så det er bare å skru opp og åpne. Ingen forseglinger som må brytes, afaik.

 

Jeg bestilte med 2x256 (hvorav den ene seff er integrert), men det blir nok en 1024-brikke på sikt.

Lenke til kommentar
1. Vudér andre maskiner!

3. Du har 3-mnd.

Vurdere andre? hm, den har det jeg trenger..dårlig efaring me'n?

 

3 mnd virker svært mye, gjelder ikke dette hvis ikke angrefristskjema følger med kjøpet? Ellers er det 14 dager?

Jeg kjøpte en X1 men måtte dessverre sende den tilbake igjen da den begynte å bli helt bananas (se et par sider tilbake i tråden for hele historien). Nå sitter jeg på en liten (og sexy!) ikke-plastikk PowerBook 12" (m/ integrert DVD brenner) og er storfornøyd.

 

Ang. angrefristen så har du 3 mnd. siden Dell ikke legger ved angreskjema. Du må bare krangle litt med dem før de aksepterer dette! ;)

Lenke til kommentar

Først, angående probleme som PiRANhA hadde så var det utrolig leit, men har ikke hørt om flere med slike problemer, så regner med det var en liten glipp fra Dell sin side (eller en bokstavlig "glipp" der den har gått i gulvet under frakt eller noe ) ;)

 

For det andre, FOR GUDS SKYLD I K K E bestill via nettet!! Jeg sparte 3000 kr (!!!) ved å bare ta en telefon og be om et tilbud på maskinen. Sikkert ikke mye forskjell bestiller du standardmodellen uten ekstra minne eller batteri, men skal du ha noe ekstra så må du ringe dem. På nettet skulle de ha 3500kr for en 1GB-brikke ekstra, noe jeg fikk for ca 900kr etter en kort telefonsamtale ;)

 

Telefon eller nett, virker som de er ganske raske med levering. Min kom seg fra Irland til Bergen på 3-4 virkedager.

Lenke til kommentar
Og for guds skyld ikke alltid tro at hvis du ringer inn så får du bedre tilbud. For det er ikke alltid man får bedre tilbud hvis man ringer inn. Det er blitt sagt her på forumet flere ganger.

Regner med at standardmodeller uten noe ekstra har samme pris på nettet som "på telefon". Man kan spare penger hvis man skal ha noe ekstra, som minne, brennere, etc. Da kan de muligens gi deg et tilbud. Det som gjorde den store forskjellen da jeg bestilte var at de hadde priset en 1GB-ddr2-modul til 3500kr (mens en slik kostet rundt 1100kr på komplett). Regner med det var en pris med spindelvev på seg, som noen har glemt å oppdatere.

 

Men det er som du sier sikkert ikke alltid man treffer rette personen på telefon nei. Jeg ville ha ringt mer enn èn gang, og be om et tilbud fra to forskjellige selgere. jeg fikk først et tilbud som svar på en mail, og uken etter ringte jeg på nytt, og snakket da med en annen selger. Prisforskjellen var da på 500kr.

Lenke til kommentar

Hei!

Sitter nå og skriver på min splitter nye Dell Latitude X1. :dribble:

Fantastisk maskin. Mindre enn jeg hadde forventa. Og jeg hadde en Asus M5 med 12.1" skjerm. Syntes den var liten jeg.

 

Har sittet en del timer idag og installert programmer og "dilla" for å bli kjent med maskinen.

Foreløpig har jeg bare én ting å utsette, nemlig plasseringen av page up/down. Er nok tilvenning uten tvil, men var altfor lett å treffe page up istedenfor shift-tasten. :p

 

Veldig fornøyd med alt ellers. Knallgod skjerm og tastatur. Behagelig batteritid og så så utrolig deilig med lydløs maskin! :D

 

Nå kan jeg glede meg til hver dag jeg skal stå opp og ta notater på forelesningene. Iallfall nesten... :!:

Lenke til kommentar

Ville nok anbefalt å sende en email uansett hva du skal bestille. Jeg sendte en forespørsel etter et tilbud for Latitude X1, og jeg fikk :

 

Oppgraderinger :

 

1280MB 400Mhz DDR2 Memory (1024MB + 256MB in base)

60GB(4200rpm)HardDrive

ekstern 8X DVD+/-RW drive med dekodersoftware inklusive ekstern D-Bay Attachment

 

Totalpris for X1 (Standard pris : 12 332,- kr) pluss oppgraderingene :

 

13 750,- kr, og dette inkluderer frakt i prisen.

 

Klart, ram-prisene er jo det mest utslagsgivende, men hvis jeg setter opp samme oppsett på dell.no, vil jeg få en totalpris på : 17 695,- (inkl frakt)

 

Total rabatt : 3945,- kr

 

RAM oppgraderingen fikk jeg 2000,- kr billigere, pga de latterlige prisene Dell har. Så totalt sett var det en "gratis" oppgradering for 1945,- kr hvis vi ser bort fra RAM'en. Da ser vi på harddisk og det eksterne dvd-spilleren.

 

Ikke værst, for en liten mail.

 

edit : feil i pris på web, hadde inkludert frakt x2.

Endret av danandre
Lenke til kommentar
(rundt to mnd etter at jeg kjøpte den) ringte jeg Dell for å få hevet kjøpet. En kundeservicemedarbeider ved navn Marianne (måtte ingen av dere snakke med henne) nærmest latterligjorde med siden hun påstod at angreretten til Dell går ut etter to uker, og ikke tre mnd. slik jeg mente da jeg ikke mottok noe angreskjema. Etter én sur - men seriøs - mail fikk jeg vite at alt var i orden og at jeg kunne heve kjøpet.

 

Piranha, kunne du forklare hva du mente med 3 md angrerett? Paa siden deres finner jeg bare to uker.. Men du maa jo ha rett, siden de ga seg...?

 

TAKK til alle for info om pruting! Jeg har tenkt til aa bestille min i ettermiddag, lik den danandre i innlegget over fikk tilbud om. Og siden jeg skal studere ett aar i England, faar jeg refundert momsen av tollvesenet! :cool:

Endret av lagune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...