Havregr0t Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg støtter meg spook. X1 er muligens ingen god løsning for en person som har liten erfaring. Man skal være klar over at en 12" medfører at tastaturet nok kan føles ubehagelig for noen. Og at skjermen kan være i minste laget hvis det er meningen å ha maskina som primærmaskin. Min mor har en D610. Ei glimrende maskin. I går la jeg inn spill. Formaterte den ene partisjonen. Surfet. Chattet med to programmer og lastet ned 5 filer uten at maskina hadde nevneverdige problemer. Jeg kunne fint bytte mellom de forskjellige vinduene. Synes jeg absolutt ikke er ille for "et smykke" som da denne maskinen er blitt kalt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Nå datt jeg av her. X1 passer ikke til personer med liten PC-erfaring fordi...? Tastaturet på X1 er i alle fall helt konge. Lenke til kommentar
danandre Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Takker for tilbakemeldingen Denne personen har jo "litt" erfaring med PC, men ikke nok til å kunne ta del i de tekniske problemene som kan forekomme, så det er derfor viktig at en får dette fikset fra tekniske fagfolk. Mener du den blir for liten til bruk av Office osv? Hører jo at tastaturet er helt topp, så skriving burde vel ikke være noe "problem" forsåvidt. Noen andre som har erfaringer med de andre Service tilbudene Dell har? Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Mulig det har oppstått en liten misforståelse. Jeg synes maskina passer godt til Office. Men hvis man ikke skal bruke den til å "være på farten" vil det være mer behagelig med et større tastatur og større skjerm. Liten vits i ei lita maskin hvis den allikevel bare skal være stående på et skrivebord. Er derimot denne person en person som skal ha den med seg mye rundt omkring er det ei glimrende maskin. Kjøp gjerne 6cells batteri. "Slipcase" er en genial liten "dokumentmappe" til å ha maskina i. Plass til maskina pluss litt papir om ønskelig. Også et lite håndtak så den kan bæres som en stresskoffert omtrent. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Syns iallefall tastaturet på denne er LANGT bedre enn på den gamle 1557-en min. Ja, det er noe mindre, men for mine små fingre så er det ganske så perfekt :!:. Og så har man alle tasteme man trenger uten å måtte trykke Fn-tasten for å nå de viktige home, end, delete, pageup/down-tastene. Fn-tasten regjerer kun over nyttige laptopfunksjoner som hibernate, standby, volum, gamma og trådløst, samt litt sjeldnere brukte knapper som PrtScr, Pause/Break, etc. Ganske så gjennomtenkt. Lenke til kommentar
danandre Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ja, det er sant at det er liten vits med en så liten maskin, hvis den kun skal stå ved skriverbordet. Den skal nok flyttes litt rundt, ie hjem fra jobb, konferanserom, og kanskje ut på café Som sagt, fokus ligger på vekt, støy og service fra tilbyder. Det tekniske på den er ikke så viktig, for den skal bare brukes til normalt bruk. Derfor syntes jeg X1 var god, fordi den ikke nødvendigvis hadde de beste spesifikasjonene, men erstattet heller specs med nedsatt størrelse og vekt, noe jeg hadde foretrukket. Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Høres ut som X1 er ei riktig maskin. Jeg har ingen problemer med å anbefale den. Er faktisk helt utrolig behagelig å ikke ha noen vifte. Den blir varm. Heldigvis er dette i hovedsak på undersiden. Det er tross alt ikke så nøye. Med slipcasen i fanget kan jeg sette maskina på den uten at kvaliteten på mine svømmere reduseres. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har heller ingen problemer med å anbefale den. Og servicetilbudene til Dell er veldig bra. Får hva du betaler for. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Tenkte å stikke ned til byen nå å kjøpe meg 1024 brikke til maskina mi. Men hmm.. hvor? og hvilken brikke montro. Og har noen funnet ut det der med å sette opp mere ram til skjermkortet? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 PC2-4200 DDR2 SO-DIMM er det som skal til. Skjermkortminnet er dynamisk. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 PC2-4200 DDR2 SO-DIMM er det som skal til. Skjermkortminnet er dynamisk. er vel 3200 du mener? Noen som veit om noen butikker i oslo sentrum som har en slik 1024 brikke inne? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Stemmer, 3200. Sjekk digitalimpuls... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Var der å tittet i stad. 1024 utsolgt :s hmm, får titte på datakjeden da.. Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei! Vuderer sterkt å gå til innkjøp av X1 i sommer hvis lommeboka tillater det. Er det noen som vet noe om forskjellen i 768 Minne og 1280 i Minne? Prisforskjellen er ca 2000 kroner. (Tror ikke jeg vil kjøpe minne annet steds fra og sette det inn selv.) Noen som vet noe som ytelsesforskjellen når jeg i hovedsak skal bruke Office? Og hva med varmeutviklingen - blir den mindre når det mer mindre minne? Takknemlig for å få høre om noen har noen erfaringer eller synspunkter! Mvh Morten Andersen Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Der hadde de, men en deeel dyrere.. får vel heller bare ta å bestille meg en brikke.. *titte mere på detta når jeg kommer meg hjem fra jobb* Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Digitalimpuls har nettopp lagt ned sin butikk i Trondheim. Amatørmessig drevet. Jeg vet ikke hvordan deres økonomiske situasjon er, men kan kanskje være smart å kjøpe annen plass i tilfelle noe skulle skje i fremtiden? Selv om jeg er klar over at minnebrikker kanskje ikke er det man reklamerer oftest på har jeg selv opplevd at de har gått i stykker. Det litt spesielle med ei bærbar maskin er også at du om 2 år fortsatt har bruk for den samme typen brikke og at reklamasjon vil kunne være aktuelt. På en stasjonær har man en tendens til å kjøpe seg ny og raskere hardware hvis noe går i stykker. Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei! Vuderer sterkt å gå til innkjøp av X1 i sommer hvis lommeboka tillater det. Er det noen som vet noe om forskjellen i 768 Minne og 1280 i Minne? Prisforskjellen er ca 2000 kroner. (Tror ikke jeg vil kjøpe minne annet steds fra og sette det inn selv.) Noen som vet noe som ytelsesforskjellen når jeg i hovedsak skal bruke Office? Og hva med varmeutviklingen - blir den mindre når det mer mindre minne? Takknemlig for å få høre om noen har noen erfaringer eller synspunkter! Mvh Morten Andersen Til Office tror jeg faktisk ikke du merker forskjell. Så fremt du ikke har oppe 50 dokumenter samtidig eller noe slikt. Når det gjelder prisen på minne er det mulig å prute hos Dell. Jeg fant en 1024gb brikke på nettet til 1291kr. Ringte Dell og spurte om de kunne levere en ekstra brikke til den prisen. Det fikk jeg. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Digitalimpuls har nettopp lagt ned sin butikk i Trondheim. Amatørmessig drevet. Jeg vet ikke hvordan deres økonomiske situasjon er, men kan kanskje være smart å kjøpe annen plass i tilfelle noe skulle skje i fremtiden? Selv om jeg er klar over at minnebrikker kanskje ikke er det man reklamerer oftest på har jeg selv opplevd at de har gått i stykker. Det litt spesielle med ei bærbar maskin er også at du om 2 år fortsatt har bruk for den samme typen brikke og at reklamasjon vil kunne være aktuelt. På en stasjonær har man en tendens til å kjøpe seg ny og raskere hardware hvis noe går i stykker. Hmm, nå har de akkurat fått seg større lokaler her i oslo, så det der var skremmendes nytt. Firmaet til en venn av meg har handlet der for over 120k siden jul. Tror det skal litt til før de går konkurs vis de har noen flere sånne kunder. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Er det noen som vet noe om forskjellen i 768 Minne og 1280 i Minne? Prisforskjellen er ca 2000 kroner. (Tror ikke jeg vil kjøpe minne annet steds fra og sette det inn selv.) Noen som vet noe som ytelsesforskjellen når jeg i hovedsak skal bruke Office? Og hva med varmeutviklingen - blir den mindre når det mer mindre minne? Varmeutvilkingen og batteritiden vil nok forbli ganske så lik det den var før med mindre minne. Selve rambrikken på 512MB bruker kanskje ~1W mindre, men til gjengjeld vil harddisken kanskje måtte jobbe litt ekstra i blandt og dermed bruke litt mer effekt som gir varme og trekker batteri. Om du kommer positivt eller negativt ut fra dette kommer helt an på bruksmønsteret ditt. Uansett er både plussen og minusen snakk om dråper i havet som neppe vil påvirke hverken varmeutvikling eller batteribruken merkbart i noen retning. Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Digitalimpuls har nettopp lagt ned sin butikk i Trondheim. Amatørmessig drevet. Jeg vet ikke hvordan deres økonomiske situasjon er, men kan kanskje være smart å kjøpe annen plass i tilfelle noe skulle skje i fremtiden? Selv om jeg er klar over at minnebrikker kanskje ikke er det man reklamerer oftest på har jeg selv opplevd at de har gått i stykker. Det litt spesielle med ei bærbar maskin er også at du om 2 år fortsatt har bruk for den samme typen brikke og at reklamasjon vil kunne være aktuelt. På en stasjonær har man en tendens til å kjøpe seg ny og raskere hardware hvis noe går i stykker. Hmm, nå har de akkurat fått seg større lokaler her i oslo, så det der var skremmendes nytt. Firmaet til en venn av meg har handlet der for over 120k siden jul. Tror det skal litt til før de går konkurs vis de har noen flere sånne kunder. Trenger ikke bety noe som helst at deres avdeling i Trondheim ble lagt ned. Ikke sikkert de har særlige bånd i det heletatt. Og det kan godt tenkes at butikken blir drevet mer profesjonelt i Oslo enn det som var tilfelle i Trondheim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå