Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Maskina mi ble brukt som musikkavspiller på party i går.. ALLE elska den lille søte greia mi :p

Søstra mi som var på besøk i dag skulle vist bestille seg sånn selv :p hun ville ha såååååånn

hehe! Har fått noen sånne jeg også! Stort sett alle som ser på den spør føst hvor kjøpte du den?! Så hvor mye kosta den? "Jeg skal ha sånn!"

 

Er knallmoro!

Lenke til kommentar
Jeg bestilte maskina dagen etter deg ser jeg "brsseb". Får vel ikke min før om ei uke kjenner jeg meg selv rett. Mulig den skal litt lengre også (trondheim)? Jeg hører alltid om personer som får "ting" kjapt. Det skjer aldri meg :(

Sånn det pleier å være med meg også, så fikk sjokk da Linjegods ringte tre dager etter jeg bestilte:) Tror ikke det skal ta no særlig lengre tid til Trondheim, er jo ganske stor by, og ikke så langt fra Oslo:)

Lenke til kommentar
Hehe. Takker for "peptalken" mr_if :love:

PCen min kom til gardermoen halv åttetiden i morges. Det var det siste som stod på sporingen. Så jeg regnet med den kom først imorgen, men merkelig nok sto den på døren her i Bergen i totiden. :cool:

 

På jobb nå så liten tid te å klå på den, men den ser svært lovende ut.

Lenke til kommentar

Har noen en ide om hva som har skjedd her:

Når jeg trykker FN+lyd opp/ned kommer ikke bilde som viser hvor høy lyd jeg har opp, samme gjelder brightness. Dessuten har høyresiden mousepadden slutta å virke som scroll.

 

Jaja, såpass enkelt ja. Hadde vist skrudd av Dell QuickSet, var ikke så lurt det.

 

Men den scroller ikke alikevel?

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Fikk løst det med litt tweeking i driveren. Var en del kjekke ting der jeg ikke la merke til når jeg sveipa igjenom alt når jeg fikk pcen. Sikkert standard på laptopper, men jeg har ikke hatt laptop før;) Venstre hjørne=middleclick(lukke tabs i firefox), Venstre hjørne nede er start menyen:)

Lenke til kommentar

Win:

Så langt funker alt fint. Gjorde følgende endringer: Endret touchplaten så man ikke må trykke så hardt før den reagerer. Trodde et lite sekund at den var herpet før jeg så innstillingene. Og så ordnet jeg det slik at det vanlige nettverkskortet alltid er på. Standard så slåes det av for å spare strøm, og er av når du starter maskinen på batteriet. Da får man det ikke på igjen før man putter i strømkabel. Syns det var litt teit, så jeg lot den være permanent på.

 

 

Linux:

Fikk bootet, var bare Ubuntu-cden som var litt ripete og det tok en to-tre restarter før den ville boote den. Men etter installeringen er ferdig og den skal starte X (antar jeg), så blir skjermen helt svart og du hører en sånn trommelyd (ubuntu sin standard feilmeldingslyd). Så skjer det ingenting. Bare svart skjerm. Noen X1-ere her som har tatt inn (K)Ubuntu eller linux på den enda?

Lenke til kommentar
jupp, du må bruke vesa driver.. standarddriveren i810 fungerer ikke.. dette skal komme i senere utgave av xorg..

Ok.(trodde pcen brukte i900-og-noe-chipsettet..)

 

Uansett, er fortsatt litt ustø på linux..hvordan endrer jeg dette? Jeg gikk inn i recovery mode slik at man får selve terminalen, men finner ikke helt ut hvor jeg endrer til VESA. Trodde man bare kjørte fglxconfig og brukte den filen som xorg.conf, men linuxen sier bare at fglxconfig ikke fins..

 

Edit: (Om du la ut conf-filen sin så hadde det vært veldig greit ;) )

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

bare edit xorg.conf fila, endre i810 til vesa.. sorry at det tok litt lang tid før jeg fikk svart men har kost meg på stranda ;) er også et program til du burde ha som gjør at du kan ha riktig oppløsning.. legger bare til i startup.. 2 sek så skal jeg finne link

 

http://www.stud.ntnu.no/~gronslet/blog/lin...ka-samsung-q30/

915resolution heter det.. står mere om det i linken der pluss alt annet du trenger for å få x1 til å fungere så bra som mulig med linux

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...