Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tatt noen bilder fra lan i går.. Nok en gang er bildene gigantiske, så for de med ISDN eller modem: Styr unna!

 

(2272x1704)

 

Har lagt ut bilde av i9300 mot Dell X1, og en HP 15".

 

Bilder

kanskje ikke helt heldig med bilde lan 025? hehe :blush:

 

Men bortsett fra det.. er laptopen fornøyelig, og hvis den mangler noe - hva synes du den mangler?

 

Må si jeg har blitt ekstremt ivrig på å få meg en støyfri ultraportabel jeg og, etter å ha lest denne tråden. Teknofriken i meg kommer en dag til å ta livet av kortet mitt.. det er jeg sikker på!

 

-Escariot

Endret av escariot
Lenke til kommentar

oobs..*borte* ikke jeg som driver med sånt..

 

hvis det er en "mangel" er det at det bare er 2 usb porter. Bruker man mus og tastatur, kan man ikke bruke dbayen eller ekstern hdd. hadde også vært kjekt med s-video og digtal skjerm port isteden for vga.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar
oobs..*borte* ikke jeg som driver med sånt..

 

hvis det er en "mangel" er det at det bare er 2 usb porter. Bruker man mus og tastatur, kan man ikke bruke dbayen eller ekstern hdd. hadde også vært kjekt med s-video og digtal skjerm port isteden for vga.

Joda, men den hinter jo litt til bruk av BT-mus (og kanskje BT-tastatur da) ;).

 

Så komplett hadde en VGA/S-Video-konverter, men syns den virket litt dyr (500kr eller noe). Noen som vet om et billigere alternativ? Sjekket Clas-Oh`en sin side uten hell.

Lenke til kommentar

Fikk Dell-brevet med ordrebekreftelsen i dag. Sporet den på dell.no:

 

Vi avventer ankomsten av komponentdeler til lageret for vi kan planlegge din bestilling for produksjon.  Estimert leverinsdato: 7/23/2005

 

Blir nok en stund ja.. :(

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Joda, men den hinter jo litt til bruk av BT-mus (og kanskje BT-tastatur da) ;).

 

Joda, men er ikke det ganske dyrt for bt tastatur/mus. Ca 1000 for tatatur og mus, og syns det er litt drøyt, iallefall når budsjettet er kraftig begrenset av kjøp av dellen og ferie!

 

Uansett, en USB hub løser problemet. Når man sitter mot en ekstern skjerm, kan man plugge alt i en usb hub:)

Lenke til kommentar
Jeg har akjkurat fått meg Targus Bluetooth mus og den virker skikkelig bra. Har ikke fått prøvd den noe enda, men det virker lovende

Så grei ut den, men var litt dyr. Virker som om en BT-mus ligger mellom 350-700kr. BT-keyboard er det veldig lite av, og da runder man fort tusenlappen ja. Får satse på en USBhub til å ha på pulten ja, man drasser ikke rundt på et fullsize keyboard uansett.

Lenke til kommentar
Jeg har akjkurat fått meg Targus Bluetooth mus og den virker skikkelig bra. Har ikke fått prøvd den noe enda, men det virker lovende

Kan man bruke Bluetooth-mus og -tastatur direkte på maskinens Bluetoothkommunikasjon eller må man gå via USB-kontaktene?

 

Og om svaret er ja, - kan man bruke mere enn en enhet mot maskinens blutooth samtidig eller kun en (mus eller tastatur eller evt. mobiltlf.)?

Lenke til kommentar
Jeg har akjkurat fått meg Targus Bluetooth mus og den virker skikkelig bra. Har ikke fått prøvd den noe enda, men det virker lovende

Kan man bruke Bluetooth-mus og -tastatur direkte på maskinens Bluetoothkommunikasjon eller må man gå via USB-kontaktene?

 

Og om svaret er ja, - kan man bruke mere enn en enhet mot maskinens blutooth samtidig eller kun en (mus eller tastatur eller evt. mobiltlf.)?

Du trenger ikke å bruke USB-adapteren som følger med de fleste BT-mus. X1-en har slik adapter innebygget i maskinen. Jeg mener å huske fra nettverksforlesningene at en BT-master tar opp til 7 enheter samtidig..?

 

Edit:

"The basic unit of a Bluetooth system is a piconet, which consists of a master node and up to seven active slave nodes within a distance of 10 meters."

- "Computer Networks", Andrews S. Tanenbaum :D

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Jeg bruker X1 sammen med en stasjonær med server03. Men bruker nesten bare den bærbare, fordi da kan jeg sitte hvor jeg vil i huset. Og dermed sitte i sofaen eller stresslessen.

 

Til nå har jeg ikke møtt på en oppgave denne ikke klarer. Den kan bruke litt lengre tid en kraftigere pc bare.

Lenke til kommentar

Stage 5: "Din ordre er sendt og er per den 5/7/2005 pa vei til din leveringsadresse.Gratulerer med ditt nye kjop og takk for at du valgte Dell. "

 

ETA: 06.07.2005

Faktisk forsendelsesdato:  05.07.2005

Befrakters (kongeord, btw  :p ) navn:  UPS 

 

Glemmesak at den kommer imorgen, men regner med mandag/tirsdag neste uke er et bra tips.

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...