Gå til innhold

Råd og tips om: Dell X1


Anbefalte innlegg

2xUSB er i grenseland om hva som kan forventes, hadde den 3 så hadde det ikke vært et tema (min forrige bærbare hadde hele 5 stk..men så veide den 3.6 kg da :no: ).

 

De som vil koble den opp til mus og tastatur hjemme må vel investere i en usbhub.Iallefall tvilsomt at den der svære cdrommen får mange turer i skolesekken ;).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv tror jeg at cdrommen blir brukt lite, er jeg på jobb/hjemme bare deler jeg det via nettverk. Men greit å ha til installering førstegangen. eneste jeg skal ha tilkoblet er vel en mus.. mer enn det tror jeg ikke blir normalt for meg, skal jo ha den med meg rundt..

Lenke til kommentar
De som vil koble den opp til mus og tastatur hjemme må vel investere i en usbhub.Iallefall tvilsomt at den der svære cdrommen får mange turer i skolesekken ;).

Hvor ofte bruker man cd på skolen? De som har med pcen sin tror jeg har brukt cdrommen en gang for å brenne en cd, det er alt!

Lenke til kommentar

Er litt usikker på den eksterne dvd-enheten som kan kobles til via USB. Hvilken av de to som tilbys på Dells hjemmside er det som det her er snakk om? Og hva med den enheten som kalles "modulær"? Kan den puttes inn i maskinen? (Beklager disse navie spørsmålene, men jeg er ingen "racer" på dette området.)

 

For meg er det viktig å kunne se dvd-er og høre musikk fra cd på PC-en via hodetelefoner. I og med at X1 ikke har integrert optisk enhet, er det andre måter musikk og film kan lastes inn og høres/sees? Er det i så fall vanskelig å legge dette inn? Hva med kapasiteten?

 

Et ord om P7010: Den viftestøyen er så plagsom (stiger i styrke til tider og forstyrrer et vanlig forretningsmøte; og er helt uaktuelt å bruke i rettssalen, hvor jeg ofte jobber). Derfor kan X1 være meget aktuell... Med det var dette med multimedia...?

 

Flott å få tilbakemelding om den høyre skift-tasten. Takk. Den ser ut til å være god ut fra bildene.

 

Får mer og mer lyst til å anskaffe meg en X1. Vil dere som kjenner maskinen anbefale 512 i minne eller 1G, ut fra hensynene til kapasitet/hurtighet og varmeutvikling?

 

En annen ting på tampen: Leste om at det kunne skaffes en enda bedre skjerm til X1, og det var en som jeg oppfattet at IKKE er en eksternt skjerm, men som koster noe ekstra. Kan ikke finne den på Dells sider. Er dette noe som er mulig? (Den uten sammenligning beste skjermen jeg hitttil har sett på en ultraportabel, er VAIO TR1MPs "ultra-brite". Den er så "crisp" og klar at det er en fryd. Skjermen på P7010 er bare en blek avskygning til sammenligning, selv om den heller ikke er dårlig.

 

Takknemlig for kommentarer og erfaringer fra dere som kjenner X1!

Lenke til kommentar

For å forklare hvordan min var: Fikk D-bayen i en pakke, og DVD rommen i en annen, og satt disse sammen, så det er mulig å bytte ut med et nytt optisk drev.

 

Hvis du vil se film på dvd uten å ha d-bayen i, må du rippe dvden til pcen, noe som vil bli en tidkrevende affære på denne iogmed at den har 1.1 ghz prosessor. Musikk må eventuelt også rippes, og det er veldig enkelt og tar ikke mye tid. Media Player klarer det, itunes og mange andre avspillere.

 

Er kjempe flott å se filmer på denne i widescreen!:D

 

Jeg har en 1024 brikke, og angrer ikke på det. Vet ikke hvordan den yter kontra en 512 brikke.

 

Forresten kan jeg komme med en ambefalling til alle som skal begyne å ta med seg laptoppen til studier, Microsoft Office OneNote 2003! Utrolig bra program til notater!

Lenke til kommentar

Det synes å være klart at Samsung Q30 har den samme innmaten som Dell X1. Men til forskjell fra Dell X1 har Q30 spreke farger og et lyst og innbydende tastatur, men er ikke til salgs i Skandinavia med norsk tastatur, dessverre. Man må i så fall kjøpe eksempelvis en tysk eller engelsk maskin med tilsvarende unorsk tastatur. Det går jo an, men er ikke noe optimalt alternativ.

 

Håper enten Dell åpner for å levere X1 med mer spennende design (og farger) eller at Samsung kan levere i Norge!

Lenke til kommentar

Tror nok dell ikke kommer til å gjøre stort med X1 før det kommer en oppfølger..

 

Menne noen som veit detta med dell? i løpet av lørdagen gikk orderen min over fra preproduksjon til produksjon, men i dag har den hoppet tilbake igjen :S noen som har no forklaring?

Lenke til kommentar
Det synes å være klart at Samsung Q30 har den samme innmaten som Dell X1.

For å slå det fast en gang for alle: Det er VESENTLIGE forskjeller på X1 og Q30. Først og fremst chipset og skjerm, men skjermen er kanskje det mest iøyenfallende. Det er bare å lese spesifikasjoner på maskinene på nettet, og se omtaler/tester av X1 som nevner disse forskjellene. Det faktum at X1 har mer oppdatert innmat og samtidig koster nesten bare halvparten er et viktig poeng, spør du meg.

 

- Bjarne

Lenke til kommentar
Til dere som har fått nå i den siste tiden, noen ting dere har oppdaget som var positivt negativt?

Det med fortegn er spennende. Noen som har oppdaget noe som er negativt negativt da?

 

Eller positivt positivt?

 

Jeg mener i alle fall det er en del ting som er negativt positivt på den. Hva har dere funnet?

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Hvilke løsniger med tanke på bærevesker har dere?

 

Så langt bruker jeg en a4 dokumentmappe, funker greit nok, men skal ha meg ei veske til skolen.

Tenker selv på åssen jeg skal løse dette, lyst på no mappelignende greie, altså ikke sekk

 

 

Run: greit.. noen som har funnet noe positivt/negativt med maskinen etter at de har brukt den litt?

Lenke til kommentar

Tror jeg går for en CaseLogic bæreveske(fagbag) til en dvd-spiller. Er litt høy, men går bra! Har ikke mye penger igjen, så må bli noe billig, og denne veska koster ca 300, og ser ut til å gi greit nok beskyttelse.

 

 

For å si litt om ytelsen til X1, noen som lurte på det i andre tråder. I vanlig windows bruk er den veldig rask. Venter aldri på å åpne explorer vinduer, msn eller firefox. Den starter photoshop på ca 10-15 sek, og overfører bilde(10 layers, 900x300) på under 10 sek til ImageReady. Heller ikke noe problem å kjøre office programmer samtidig som photoshop. Sannsynligvis pga av mye ram(1280mb).

Den klarer faktisk GTA San Andreas, dog med lav grafikk, og en del lagging innimellom, men etter mine krav til spill, er det spillbart. Enkle spill, som TrackMania den første, kjører fint.

 

Som sagt så er denne på ingen måte en spill pc. Men det må man gå ut i fra når man kjøper pc med intern grafikk. Men denne er ideel på alle måter til å surfe på cafeen, ta notater på skolen, se film på senga, koble opp mot skjerm å jobbe i photoshop. Så for dere som vurderer en sånn en, finn ut hvor viktig det er å kunne spille på laptoppen. Er det viktigere å spille, en å ha en utrolig liten og stili pc, er dette ikke pcen for deg. Ellers, skaff penger og bestill! Ellers hvis noen lurer på noe, bare spør!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...