Gå til innhold

PcMods Baybus! Noen få spm..

hasuwest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitte nå å lurer på om jeg ikke skal bestille en PcMods Baybus fra Microplex, denne virker mega kjekk! Jeg kan stille på en og en vifte om de skal være av redusert eller full hastighet.

Hva tilsvarer redusert hastighet? (ca halv hastighet?).

Og på siden står det:'

Ledningene som skal kobles til viftene er uten plugg, så du må enten montere en kontakt på disse eller enklest - kutte ledningene på viftene og koble disse direkte på.

Får jeg kjøpt slike kontakter fra microplex? Isåfall hvor på siden(gi gjerne url) eller er det å få kjøpt andre steder? Hvis ikke hvordan skal jeg årdne det med å komble ledningene direkte på uten å gjøre noe skade?

På forhond takk.. :smile:!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-18 21:38, hasuwest skrev:

1- Hva tilsvarer redusert hastighet? (ca halv hastighet?).

2- Får jeg kjøpt slike kontakter fra microplex?

Hei!

Monterte min Baybus for noen uker siden, den funker helmax! :grin:

1: Du kan individuelt slå på:

-full hastinghet

-av

-redusert fart

Den reduserte hastingeten(volt'n da..) kan du justere fra nesten full hastighet til vifta nesten stopper... Hver av de 4 utgangene har en slik justerer! :smile:

2: Jeg anbefaler å gjøre som meg, å kjøpe forlenger kabler. da slipper du å klippe 3-pin kontaken av vifte kabelen! :grin: :grin: Du klipper da bare av korrekt ende av forlenger-kabelen og kobler i Baybus'n..! Fiks ferdig!

Skulle det være noe annet du lurte på om dette produktet er det bare å spørre! :smile:

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Hei zemtex!

Det virket imponerede bra :wink:. Men alle av de vifte kontakt sakene har en sak som jeg kan justere hvilken hastighet de skal gå i på redusert hastighet?

Så jeg skal da bestille 4 slike forlengelses kabler så jeg kan sette de sammen med den som er der fra før på baybus'n. Hvordan gjør jeg dette?

Gjerne flere tips hvis du har!

Men det er ikke noen u-del å bruke en rund ata133 kabel på en CD Brenner og en DVD rom som er ata66/33?

Mvh. Simen Bakke

HUSK URL-kode! Mine HW Specc'z!

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-18 22:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-18 21:57, hasuwest skrev:

Hei zemtex!

1: Men alle av de vifte kontakt sakene har en sak som jeg kan justere hvilken hastighet de skal gå i på redusert hastighet?

2: Så jeg skal da bestille 4 slike forlengelses kabler så jeg kan sette de sammen med den som er der fra før på baybus'n. Hvordan gjør jeg dette?

3:Gjerne flere tips hvis du har!

4:Men det er ikke noen u-del å bruke en rund ata133 kabel på en CD Brenner og en DVD rom som er ata66/33?

1: JA, en justerer ting til hver utgang... :grin:

2: Du kobler slik:

- kabelen som sitter fast i vifta(med kontakt) kobler du rett i (hann)enden på forlenger'n, hunn enden klipper du bort og skrur så fast de (avisolerte) ledningstumpene i Baybus'n.. WOLLA!

3: MontEr viftene i kabinettet - koble på Baybus'n - koble strøm til BayBus'n(og kun den) og juster hver enkelt vifte til "sweet-spot'n" hvor du hører at støyen kommer fram!( <-mest mulig luft med minst støy...)

4:ATA133 kabler er bakover kompatibelt, så jeg ser ikke noen bakdel med det. kjører selv ATA100 på min ATA66 DVD rom...

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Hei zemtex!

Takk for hjelpen, jeg har bestillt meg PcMods Baybus 4 forlengingskabler og 2 runde ata/133 kabler fra Microplex.

Samt bestillte jeg M$ Intelli Exp 3.0 mus og Original 256MBDDR PC-2700 RAM, om jeg f.ks har 256MB Kingston minne og 256MB TwinMOS minne vil det ikke by på problemer selv om jeg ikke skal overklokke? Det bestillte jeg fra Databutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...