edge Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hei jeg har en Dell-maskin med radeon 9700 PRO på.. Grunnen til at jeg skriver nå har egentlig vart LEEEEENGE men har bare ignorert det til nå.. Tror mitt stock dell-kabinett har veldig dårlig kjøleløsning.. Så når jeg slår på, og spiller litt blir det så varmt at jeg brenner meg.. Vifta peker nedover mot lydkortet, og når jeg i dag tok ut dette var det et diget brennmerke på det.. eller.. det har blitt svart rett under skjermkort-vifta.. Mamma skriker om at "DET ER BRUKT OPP etc. etc." og forsåvidt er vel det på en måte sant.. For det skal vel ikke bli så varmt at det brenner hull(nesten) i lydkortet? Jeg fant utav dette når jeg her satt og spillte StarWars: KOtoR2, og plutselig flimret hele skjermen med hvite striper etc.. I spillet har jeg så godt som ingen grafikk-detaljer annet en det som anbefalles av en test som følger med. Dette spill-problemet har også gått over lengre tid, med flere spill.. De fleste av de er litt krevende, og da igjen forundrer det meg at CS:S ikke varmer opp kortet for mye.. Lurer på om jeg må ha et nytt skjermkort snart ass.. -Takker for alle svar, hilsen Marcus EDIT- Nå sa noen at jeg skulle si til dell at skjermkortet hadde tatt kvelden pga. deres kjøleløsninger og da spør jeg: Har jeg rett til å kreve nytt kort på grunnlag av dette? Endret 5. juni 2005 av Marc91 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Problemet med Dell maskiner er at de er "error bye design". De har en vifte bak som både kjøler CPUen og trekker luft ut av kabinettet, noe som i sin tur skaper undertrykk i kabinettet slik at det gradvis fylles med støv. Det er støvet som får skjermkortet til å gå for varmt. Har du prøvd å rengjøre det og se om det blir bedre. Er du heldig så har det ikke tatt permanent skade av det. Du bør også skaffe noen flere kabinettvifter slik at luftgjennomstrømningen blir bedre og kjører du uten luftfilter på innlufte så rengjør ofte. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Problemet med Dell maskiner er at de er "error bye design".De har en vifte bak som både kjøler CPUen og trekker luft ut av kabinettet, noe som i sin tur skaper undertrykk i kabinettet slik at det gradvis fylles med støv. Det er støvet som får skjermkortet til å gå for varmt. Har du prøvd å rengjøre det og se om det blir bedre. Er du heldig så har det ikke tatt permanent skade av det. Du bør også skaffe noen flere kabinettvifter slik at luftgjennomstrømningen blir bedre og kjører du uten luftfilter på innlufte så rengjør ofte. Tror kansje jeg ikke er så heldig. Når jeg slår på pc-en kommer det fargesprakende flotte grønne striper over hele skjermen.. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hvis du fortsatt har Dell service (eller hva det heter) så er det vel bare å ringe de og be de fikse på problemet, si at skjermkortet tok kvelden pga. dells dårlige kjøleløsninger. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Hvis du fortsatt har Dell service (eller hva det heter) så er det vel bare å ringe de og be de fikse på problemet, si at skjermkortet tok kvelden pga. dells dårlige kjøleløsninger. kan vel gjøres, men maskina starter å bli gammal.. men får prøve EDIT- Kan de finne på å gi meg et nytt da? Håper det Endret 4. juni 2005 av Marc91 Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Hvis du fortsatt har Dell service (eller hva det heter) så er det vel bare å ringe de og be de fikse på problemet, si at skjermkortet tok kvelden pga. dells dårlige kjøleløsninger. kan vel gjøres, men maskina starter å bli gammal.. men får prøve EDIT- Kan de finne på å gi meg et nytt da? Håper det Har besluttet å ringe Dell på mandag for å høre hva de sier. Hvis de beslutter å gi meg et nytt kort skal jeg ha et som er like mye verdt som det jeg har var når jeg fikk det.. ca 5 k med andre ord *lure på å kreve X850 Pro XT PT=P Endret 4. juni 2005 av Marc91 Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Lykke til og la oss høre hvordan det går. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Lykke til og la oss høre hvordan det går. I will Takk for støtte:) By the way, jeg så på grafikkort etc. i stad, og fant et "2etasjes" et.. dvs at en pci-port ble brukt til utblåsing av luft.. MEN jeg prøvde å flytte lydkortet pga. at det er svidd, og tok ut kabelmodemet, og DA streika pc-en.. en stund etter ble grafikkortet fucka.. Er det noe i BIOS jeg må gjøre om for å re-møbilisere PCi-portene? EDIT- Her er kortet.. Endret 4. juni 2005 av Marc91 Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 jeg starter å tro at jeg bare fikk 1 års garanti på maskina mi.. er dette en fin erstatning for det jeg har nu? vil det brenne opp lydkortet? syns kjøleløsningen på den over var så fin Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) At du bytter PCI slotter skal såvidt jeg vet ikke ha noe å si. Men det virker jo som at det har vært utrolig varmt i maskinen din, og dette kan jo både ha skadet kortene og evt også selve pci slottene. Den kjøleløsningen du likte fåes også løst hos flere nettbutikker: Komplett.no Er flere på forumet som bruker denne løsningen og er meget fornøyd Endret 4. juni 2005 av MajorSmith Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 At du bytter PCI slotter skal såvidt jeg vet ikke ha noe å si.Men det virker jo som at det har vært utrolig varmt i maskinen din, og dette kan jo både ha skadet kortene og evt også selve pci slottene. Den kjøleløsningen du likte fåes også løst hos flere nettbutikker: Komplett.no Er flere på forumet som bruker denne løsningen og er meget fornøyd det klikka værtfall endel, og på support-sidene til dell står det spesifikt at øverste pci-slot er for lydkort.. men skal ta en titt på det.. kobla ut det tilsynelatende kabelmodeme, men det var kobla gjennom lydkortet, so vet ikke helt hva det var.. Men skriver dette på bærbar pc nå, vet noen om hovedkort har skjerm-utgang? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Har besluttet å ringe Dell på mandag for å høre hva de sier. Hvis de beslutter å gi meg et nytt kort skal jeg ha et som er like mye verdt som det jeg har var når jeg fikk det.. ca 5 k med andre ord *lure på å kreve X850 Pro XT PT=P For store forhåpninger til sånne selskaper er ikke lurt å ha eg starter å tro at jeg bare fikk 1 års garanti på maskina mi.. MEN jeg prøvde å flytte lydkortet pga. at det er svidd, og tok ut kabelmodemet Når man mekker på DELL pc'er går vel garantien ut ? Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Har besluttet å ringe Dell på mandag for å høre hva de sier. Hvis de beslutter å gi meg et nytt kort skal jeg ha et som er like mye verdt som det jeg har var når jeg fikk det.. ca 5 k med andre ord *lure på å kreve X850 Pro XT PT=P For store forhåpninger til sånne selskaper er ikke lurt å ha eg starter å tro at jeg bare fikk 1 års garanti på maskina mi.. MEN jeg prøvde å flytte lydkortet pga. at det er svidd, og tok ut kabelmodemet Når man mekker på DELL pc'er går vel garantien ut ? Fløtta tilbake da.. bare flytta lydkortet liksom.. Uansett så var det for å se om det var til å unngås å brenne mere lydkort.. skal prate med de i morra.. Men jeg BØR værtfall få et nytt.. Som er tilsvarende eller bedre.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Fløtta tilbake da.. Når jeg mente "mekke", så er nesten bare å åpne døra.. De fleste ferdig pc'er er sånn desverre.. Men hør med dell, hva di sier Endret 5. juni 2005 av espennyh Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) De fleste ferdig pcer idag har vel forsegling på sidedøra, så hvis du prøver å "mekke" selv, så har du mistet garantien. Men jeg la merke til at på min samboers Dimension 4600 er det ikke noe forsegling i det hele tatt, så jeg vet ikke om dette er en glipp fra Dell sin side, eller om de ikke har forsegling. Noen som vet Endret 5. juni 2005 av MajorSmith Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 De fleste ferdig pcer idag har vel forsegling på sidedøra, så hvis du prøver å "mekke" selv, så har du mistet garantien. Men jeg la merke til at på min samboers Dimension 4600 er det ikke noe forsegling i det hele tatt, så jeg vet ikke om dette er en glipp fra Dell sin side, eller om de ikke har forsegling. Noen som vet Min hadde IKKE det dae.. Må få lov til å åpne den.. Men som sagt det var ingen forsegling.. Jeg har kjørt den lenge med åpen dør pga. varme-problemet.. Og du må da kunne åpne den for å bytte ut PCi-kort, og Ethernetkort.. det er innebygd i hovedkortet, men det ble fucka.. Men det var som sagt for 3dje gang INGEN forsegling så langt jeg husker.. Lenke til kommentar
killkid Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg ville foreslått og la døren til kabinettet oppe når du bruker pc'n.. eller så kan du ta en gigantisk vifte og sette den mot ''Ingangen''¨på den måten får du Uber kjøling : D Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg ville foreslått og la døren til kabinettet oppe når du bruker pc'n.. eller så kan du ta en gigantisk vifte og sette den mot ''Ingangen''¨på den måten får du Uber kjøling : D har kjørt den kjempelenge med åpen dør, men det hakke hjulpet noe.. Kortet ble faktisk fucka etter at jeg hadde kjørt med døra åpen lenge, men noen gigantisk vifte eier eg ikkje=P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå