Gjest Slettet+1242 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 den cpu vifta er veldig bra har den sjøl, jeg en sempron proseesor og den takler den kjempe bra for meg! men du må IKKE øddelegge de gummi greiene, forda for ikke cpuen rom nok til og få kjøleren ordentlig på! så du ødelegger garantien ganske sikkert! jeg fikk for varm prosessor og den bl ødelagt! så hk,cpu og ram gikk til helvete!men når jeg kom til butikken, så skulle dem testet hk og det kom 450 kr tilsammen! det er dyrt, men vis ikke jeg hadde betalt så kunne dem stenge meg ut fra alle ITbutikker. Det jeg var redd for ja. Fikk svar fra komplett etter at jeg hadde send dem til denne topicen : Hei. Nå skal jeg ikke si det for sikkert men jeg tror ikke det at putene mangler blir varmt mottatt på returavdelingen selv om dette ikke nødvendigvis har noe med problemet å gjøre. Jeg synes uansett du bør sende inn denne CPUen slik at vi kan teste den her hos oss. Dersom det er noe defekt med denne og dette ikke kan tilbakeføres til fysiske skader på CPUen så vil den bli erstattet. Gå da inn på siden jeg linket til i den forrige mailen og registrer din retur i følge anvisningene nederst på siden. Mvh TG Kundesenter Komplett.no -------------- JEg skal sende den inn til de i morra. Da jeg fjerna CPU fra sokkelen fant jeg ut at NOKK en pute var borte! Som om den bare hadde fordampet. Jeg husker godt at den var dar da jeg festa viften..og den var ikke å se noensteder etter jeg hadde tatt av viften..jeg leita i 15 min. Jeg begynenr å bli redd for at dette kan bli en dyr sommer Lenke til kommentar
Phone Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor varm blir prosessoren i vanlig klokke uten noe særlig belastning? har hjulpet OK med denne pc'en, og den blir fort varm. Kom opp i 90C med orginal klokk og en annen cpu-vifte. Det at putene faller av så lett, har jeg aldri vert borti før. Vil nesten påstå at dette er en garantisak, bare synd at det har tatt så lang før han/vi har funnet en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor varm blir prosessoren i vanlig klokke uten noe særlig belastning? har hjulpet OK med denne pc'en, og den blir fort varm. Kom opp i 90C med orginal klokk og en annen cpu-vifte. Det at putene faller av så lett, har jeg aldri vert borti før. Vil nesten påstå at dette er en garantisak, bare synd at det har tatt så lang før han/vi har funnet en løsning på problemet. Takk for det Afro-man. Det med putene er et mysterie..man kan blåse på dem og de er borte. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor varm blir prosessoren i vanlig klokke uten noe særlig belastning? har hjulpet OK med denne pc'en, og den blir fort varm. Kom opp i 90C med orginal klokk og en annen cpu-vifte. Det at putene faller av så lett, har jeg aldri vert borti før. Vil nesten påstå at dette er en garantisak, bare synd at det har tatt så lang før han/vi har funnet en løsning på problemet. Kan være at cpu'en er ok den. Problemet er at når 2 av 4 putene er av, kan du få kjøleren til å sitte feil på cpu'en. Derfor den sinsyke varmen. De putene er også ment får å skåne selve kjernen under montringen av kjøleren. Men skal bli artig å lese hvordan det går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor varm blir prosessoren i vanlig klokke uten noe særlig belastning? har hjulpet OK med denne pc'en, og den blir fort varm. Kom opp i 90C med orginal klokk og en annen cpu-vifte. Det at putene faller av så lett, har jeg aldri vert borti før. Vil nesten påstå at dette er en garantisak, bare synd at det har tatt så lang før han/vi har funnet en løsning på problemet. Kan være at cpu'en er ok den. Problemet er at når 2 av 4 putene er av, kan du få kjøleren til å sitte feil på cpu'en. Derfor den sinsyke varmen. De putene er også ment får å skåne selve kjernen under montringen av kjøleren. Men skal bli artig å lese hvordan det går. Ja det blir sport av dette? skal sende den inn til komplett first thing in da morning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Dette var svaret jeg fikk fra komplett: Ordreårsak: A_Return back to customer Innsendt vare avvises da den er kjerneskadet på hele den ene langsiden. Dette dekkes desverre ikke av garanti. 200116242AMD Athlon XP3000+ 2.16GHz Socket A1,00 STK 0,00 0,00 333MHz, 512KB, OEM _________________ Mva 0,00 ________________ Total Sum 0,00 Da må jeg nok kjøpe ny :S Takk for all hjelpen Endret 18. juni 2005 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Jeg sendte den inn til datakjeden i bergen slik at de kunne ta en titt på den. De sier at det er rammen min som ikke passer med hovedkortet. kan dette stemme at rammen skaper den varmen? jeg hadde de samme problemene etter satte inn den nye cpu'en. vil ikke punge ut med 1000nye kr om det ikke er 100% sikkert at det er grunnen. Endret 8. juli 2005 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Metalicat Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Eg har Volcanoe 12 med 2500+, og eg har lenge hatt problem med høg cpu-temp på 65-70 grader C ved idle bruk. Eg brukar den medfølgande viftestyringa, og har hatt vifta gåande på rundt 2800rpm (lite støy). Då eg skrudde den opp på maks (ca 5600rpm), bråkte den som eit h., men cpu-tempen sank til 50 grader. Eg kjem til å kjøpe meg ny cpu-vifte, fordi den på maks-rpm lagar meir støy enn vifta over komfyren på kjøkkenet! ;o) Det hjelper ikkje at den kjøler greitt på maks rpm, når støyen blir så høg. Har lurt på å kjøpe MIST si Silent Twin-vifte: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTST1 Har nokon vore borti den? Lenke til kommentar
TheRipper3 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 tror nok du burde skaffe deg noen kabinettvifter istedet... Jeg har samme vifte på en AMD mobile 2400+ i overklokket tilstand (2500mhz) er denne 35 grader idle med viften på laveste... Bare for å sammenligne: Den mistviften gir Bruk av 2 slike vifter gir oss dermed en samlet luftmengde på 38m³/time (22CFM) @ 19 dB Mens en Thermaltake gir 26.50 CFM @ 21dB Din cpu vil ikke bli noe kaldere vil jeg tro, bare 2 dB stillere.... Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Den mistviften gir Bruk av 2 slike vifter gir oss dermed en samlet luftmengde på 38m³/time (22CFM) @ 19 dB Mens en Thermaltake gir 26.50 CFM @ 21dB Din cpu vil ikke bli noe kaldere vil jeg tro, bare 2 dB stillere.... Og det er vel ikke hørbart engang. Mener bestemt at det må 3dB endring til før øret klarer å oppfatte det som forskjellig lydnivå, mens 6dB oppfattes som dobling av lydstyrken, mens 3dB rent tekninsk (energimessig) faktisk er en dobling av lydstyrken. Sukk, nå begynner jeg å rote meg inn i fysikkens verden igjen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg har 4 kabinettvifter...det har ejg allerede nevnt. Det er det med rammen jeg er usikker på. De sa at den ikke passet med HK og derfor var pc'en ustabil. (den er meget ustabil) Men de sa ingenting om varmen, selvom det var nettop det jeg ville ha fikset. Jeg skal snakke med teknikeren deres i morra, og poster det jeg får vite her. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hei. Føler ikke at det er noen vits å lage noe nytt emne. Jeg har en "Thermaltake Venus 12 CPU-Kjøler Socket 754/939/940" som er fra 50-55 grader celsius i idle og rundt 62-67 med for eksempel Battlefield 2 på. Jeg har et Coolermaster Cavalier 3 kabinett med vifter både foran og på siden (rett over CPU), så jeg synes den er unormalt varm. Jeg føler at jeg var svært nøyaktig med kjølepastaen, men tror dere at det kan være noe galt med den? CPU: Athlon 64 3200+ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Har aldri hørt at rammen kan gjøre prosessoren varm. Når det kommer til TT Volcano 12 kjøleren så blir den veldig lite effektiv under 2 forskjellige forhold. 1. Tykt støvlag over kjøleribben gjør at luftgjennomstrømninga over kjøleribba blir minimal og skaper høy CPU temp og høy systemtemp da den lufta som kommer ut av kjøleren er glovarm. Er kabinettet ventilert slik at det er undertrykk i kassa eller at det ikke er filter på innlufta skjer dette innen 4 uker. Årsaken til at denne kjøleren er så var for støv er at den har så mange syltynne og tettsittende kjøleribber. 2. Dårlig luftgjennomstrømning = få eller ingen kabinettvifter. Med dårlig sirkulasjon vil kjøleren varme opp lufta inni kabinettet for deretter å trekke denne varme lufta over kjøleribba gang på gang, noe som gir dårlig kjøleeffekt og høy CPU og systemtemperatur. Det vi holder på med når det kommer til luftkjøling av PC kan sammenlignes med å senke temperaturen inni en 200W panelovn til under 40 grader med vifter. Har selv TT Volcano 12 på en XP2500+ @ 2,21Ghz og med 29 grader i rommet ligger den på 47 grader idle og 53 grader load med vifta på 2200rpm. Dette er gjort med 500m3 luftgjennomstrømning i kabinettet og filter på innlufta. Etterhvert som høste kommer og innelufta blir kallere vil nok CPU tempen gå ned en del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Som du kan lese er nr. 2 ikke feilen, og det er nesten ikke støv i viften/på ribben. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Innsendt vare avvises da den er kjerneskadet på hele den ene langsiden. Dettedekkes desverre ikke av garanti. Her er problemet dit. På grunn av at de små putene på prosessoren mangler så har kjøleren stått sjeft på prosessorkjærnen og varmen har ikke blitt ledet godt nok bort forde bare en den ene langsiden har hatt fysisk kontakt med kjøleren, resten har bare hatt kontakt via kjølepastaen som ikke leder godt nok når det begynner å bli tideler mellom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Innsendt vare avvises da den er kjerneskadet på hele den ene langsiden. Dettedekkes desverre ikke av garanti. Her er problemet dit. På grunn av at de små putene på prosessoren mangler så har kjøleren stått sjeft på prosessorkjærnen og varmen har ikke blitt ledet godt nok bort forde bare en den ene langsiden har hatt fysisk kontakt med kjøleren, resten har bare hatt kontakt via kjølepastaen som ikke leder godt nok når det begynner å bli tideler mellom. Leser du ikke hva jeg skriver? Jeg kjøpte ny CPU og har fortsatt de samme problemene. plis Jeg leverte den og Datakjeden i bergen og fikk tilbakemelding om at rammen min ikke passet med hk, noe som gjorde pc'n ustabil (ja den er meget ustabil) MEN det stod ingenting om varmen. Derfor skal jeg inn å snakke med teknikeren i morra Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Sorry fikk ikke med meg at du hadde kjøpt ny prosessor. Kan du ikke be datakjeden teste maskina med annen ram slik at du får eliminert feilkilden før du eventuelt kjøper ny ram? Hvilken ram og hovedkort har du forreste? Endret 10. juli 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Torstein OK: Har du kjørt mem86? Misstenker at du har feil på ram'en din. Har hatt det en gang selv, fikk nye ram på garantien. http://www.memtest86.com/ Edit: Har du en gammel bios? Endret 10. juli 2005 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Torstein OK: Har du kjørt mem86? Misstenker at du har feil på ram'en din. Har hatt det en gang selv, fikk nye ram på garantien. http://www.memtest86.com/ Edit: Har du en gammel bios? jeg fikk tilbakemelding om nettop dette. Er det bare meg eller leser ikke folk hva jeg skriver? du sier at du opplevde dette. Varmet cpu'en seg opp noe vanvittig av dengrunn? Takk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 jeg fikk tilbakemelding om nettop dette.Er det bare meg eller leser ikke folk hva jeg skriver? du sier at du opplevde dette. Varmet cpu'en seg opp noe vanvittig av dengrunn? Takk Åå, kan ikke se at du skriver at du har testet med mem86? Og nei du får ikke varmere prosessor om ram'en er defekt? Så siden du er så sikker i at det er feil på 2 cpu'er, vil eg påstå at du har montert den feil. Eller du har ødelagt den kjerne også? Ps: Hvordan monterer du AS5, har du for mye på kanskje? En liten dråpe i senter er nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå