Gå til innhold

Cpu alt for varm?

Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1242

Hei.

Jeg har hatt en pc som jeg bygget selv(med mye hjemlp da) siden konfirmasjonen for ca 1 aar siden.

Problemet siden starten har vaert at cpu er alt for varm. Dermed maatte den bli klokket ned. Det mystiske er at cpu/viften (Volcano 12) skal klare aa kjQle CPUen min(denne her).

Jeg dreit meg skikkelig ut den dagen jeg skulle feste volcanoen. 2 av de skummgummi knottene falt av, og jeg torde ikke lime de paa. De 2 som falt av var motsatt av hverandre. slik at de 2 som er igjenn er i gQyre hjQrnet nede, og venstre hjQrnet oppe.

Kan det vere grunnen? Jeg har 4 kabinettvifter som suger luft inn forran og ut bak.

pluss volcanoen paa minimums fart gir en varme av 44 celcius i BIOS menyen.

CPUen er klokket ned fra 2.16 ghz til 1.3

Takk for svar. Hilsen OK manden

Edit: bar for å si det så er alt det andre i orden. som f.eks. pasta og at den sitter rett...Cyberhoe mekket den biffen

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242
Er nok lurt å ha de runde putene i hvert sitt hjørne så kjøleren sitter som den skal.

Det skal gå bra det å lime eller feste de på igjen.

Takk for at noen endelig svarte.

OT: Problemet er at jeg ikke vet hvor de er...det er 1 år siden, og å leite etter de er uaktuelt. Jeg lurer bare på om det kan være problemet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Det er da ikke nødvendig å klokke ned prosessoren for 44 grader!

Jo. Problemet er at CPU varmes så jævli fort opp. klokker jeg opp til f.eks. 1,7 booter den nesten støtt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Såvidt jeg vet har jeg ikke Barton, så det angår ikke meg?

Men det er jo ganske mystisk at den skal bli så varm. CPUviften skal jo fint takle den :mad:

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Men det er jo ganske mystisk at den skal bli så varm. CPUviften skal jo fint takle den :mad:

Det er nok en barton ;) Prøv å ta av kjøleren en gang og sette den på igjen med ny kjølepasta.

Det har jeg prøvd før, uten å lykkes :(

Om det faktisk er en feil på den, hvordan skal jeg da "konfrontere" komplett med problemet?

Lenke til kommentar

Det er nok en barton ;) Prøv å ta av kjøleren en gang og sette den på igjen med ny kjølepasta.

Det har jeg prøvd før, uten å lykkes :(

Om det faktisk er en feil på den, hvordan skal jeg da "konfrontere" komplett med problemet?

Du kan ta en telefon eller sende en epost og presentére problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Dette var svaret jeg fikk fra support@komplett:

Hei.

Jeg synes det virker veldig rart at den blir så fort varm dersom det ikke er noe

feil med den. Det er et par alternativer her. Viften sitter feil vei slik at

det ikke er full kontakt mellom CPUen og viften, løsning er å snu viften

selvfølgelig. CPUen har en kjerneskade som gjør at den blir overopphetet, her

birtfaller garantien da dette er en skade som oppstår ved montering av viften.

CPUen er rett og slett defekt og kan sendes inn for erstatning. Her vil det ikke

ha noe å si om du har klokket ned hastigheten. Dersom du skal sende CPUen i

retur kan du gå inn på denne siden for mere informasjon:

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=step3

Mvh

TG

Kundesenter Komplett.no

----------------------------------------

Jeg finner ikke igjen mailen Jeg sendte men betyr dette at jeg har mistet garantien, siden det var min feil at de to skummgummi rundingene falt av?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Min teori om feilen:

Kjernen er av lavere kvalitét en antatt, og er klokket for høyt. Den skulle f.eks. være i en 2500+ eller kanskje lavere. Dette er i såfall feilproduksjon.

Men kan den dårlige kjølingen ha noe med de to manglende putene? at festet til sokkelen "skeiver" cpuen? siden den mangler støtte i hvørnet kan jo dette være saken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Hvor varm blir prosessoren i vanlig klokke uten noe særlig belastning?

betyr det på vanlige instillinger? som i de "orginale 2.16ghz"?

jeg har ikke mulighet å sjekke dette exakt(er hos pappa) men det må være høyt.

Da det ble funnet at at klokking måtte til lå den rundt 90c i biosmenyen

Lenke til kommentar

den cpu vifta er veldig bra har den sjøl, jeg en sempron proseesor og den takler den kjempe bra for meg! men du må IKKE øddelegge de gummi greiene, forda for ikke cpuen rom nok til og få kjøleren ordentlig på! så du ødelegger garantien ganske sikkert! jeg fikk for varm prosessor og den bl ødelagt! så hk,cpu og ram gikk til helvete!

men når jeg kom til butikken, så skulle dem testet hk og det kom 450 kr tilsammen! det er dyrt, men vis ikke jeg hadde betalt så kunne dem stenge meg ut fra alle ITbutikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...