Dubidub Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har bestemt meg for å kjøpe dette objektivet: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38634 Hvilket filter bør jeg velge til det? MPX lister tre alternativer, hva er forskjellen mellom disse? Er du uenig i valg av objektiv, si gjerne ifra Kameraet er EOS 20D. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe dette objektivet: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38634 Hvilket filter bør jeg velge til det? MPX lister tre alternativer, hva er forskjellen mellom disse? Er du uenig i valg av objektiv, si gjerne ifra Kameraet er EOS 20D. 88067 er et vanlig UV-filter 98067 er et bedre UV-filter UV-filteret gjør ingenting med fargene i "vanlig" fotografering, men fjerner noe blå-stikk i himmelbilder. En annen sak (beskrevet i en annen topics) er at UV-filteret er en billig forsikring mot riper o.l. på objektivet. I listingen står det "Beskyttelsesfilter". Alle burde ha UV-filter på sine objektiver. 93967 er et polarisasjonsfilter, som brukes primært til fotografering der uønsket refleks fjernes i vann og glass. NB!! Kan redusere lysstyrken på obj. med opptil 3 blendere. Som et "all round" obj. er det helt OK. Ikke den beste lysstyrken, men... Endret 3. juni 2005 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Som en erstatning for kit-objektivet kan du jo vurdere denne Sigma 18-50mm f2,8 EX Ser også at Tamron sitt Tamron SP AF 24-135mm har fått svært gode tilbakemeldinger fra brukere. For meg blir dette et litt for stort zoom område og for store kompromisser. Lenke til kommentar
Dubidub Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Som en erstatning for kit-objektivet kan du jo vurdere denne Sigma 18-50mm f2,8 EX Det har gått meg hus forbi! Det er lyssterkt i motsetning til Canon-objektivet og skal man tro erfaringene i produktguiden (skal man?) er det mye bedre også. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Noen av de beste filtrene på markedet i dag, er Hoya Super HMC. Vil derfor anbefale dette fremfor Hoya "vanlig" HMC. Litt dumt å kjøpe et dyrt objektiv, og deretter et billig uv-filter som setter ned kvaliteten på objektivet (kan risikere uønskede lysreflekser). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå