Gå til innhold

Hvem skal på Dream Theater-konsert 30. september?

nr.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du spiller etterpå så si fra hvor og hvordan jeg kommer meg dit, SirMaximus! Du kan forøvrig sende meg en PM om dere spiller i oslo-området eller gjøvik-området e.l. i det hele tatt, i noen år fremover. ... Og det er en ordre!

Heheh... Spiller etterpå ja. Det er på Sentrum scene, ikke så langt unna Rockefeller, om jeg ikke tar feil. Aner ingenting om klokkeslett, men hvis det er 22 så er det vel det da. Er ikke sikker på det.

Lenke til kommentar

Dette er setlista fra Finland, 27 sept:

The Root Of All Evil

Panic Attack

Another Won (old Majesty song)

A Fortune In Lies

Under A Glass Moon

The Mirror / Lie

Peruvian Skies w/ Wish You Were Here (Pink Floyd) & Wherever I May Roam (Metallica) teasers

Fatal Tragedy

About To Crash

Losing Time / Grand Finale

***Intermission***

As I Am

This Dying Soul

Never Enough

Sacrificed Sons

Octavarium (JP had a double neck, 12 string & 6 string)

***Encore***

In The Name Of God

***2nd Encore***

Pull Me Under /

Metropolis Pt.1 /

Pull Me Under (cont.)

"They had this "full circle" theme going on, playing one or two tracks from each album. Once TDS was played, James announced that they´ve now played through all the albums and would continue with new songs. They also mentioned the 20 years anniversary tour thing."

Lenke til kommentar
På billetten står det at konserten er kl. 19.30. Vil det si at dørene åpner kl. 19.30 eller at selve konserten begynner da?

Med tanke på at konserten er slutt klokka 22.00 så vil jeg nok tro at det er 19.30 at selve konserten begynner.

Stemmer. Dream Theater begynner på slaget, i motsetning til mange andre. Så vær i tide, dere som er så heldige å kunne se konserten.

Lenke til kommentar

Forrige verdensturne bytta de ut sangene i 2nd encore for hver konsert. Noen fikk Metropolis pt1 (oslo bl.a.), andre fikk Pull me under eller andre gamle låter.

Jeg er godt fornøyd med settet som det var i Finland, det er sanger fra alle platene. De har et "full circle" tema denne gangen, så det blir ting fra hele karrieren.

Bare en dag igjen nå :)

Edit: jeg håper de begynner når de skal, på Nightwish venta vi i nesten 2 timer inne på Rockefeller før bandet dukket opp. Folk var allerede begynt å snakke om avlysning, det var nesten det vi ventet å høre når Håkon Grav fra Scream kom tuslende ut på scenen for å annonsere bandets ankomst.

Uansett er det lurt å dra til Spektrum 1 time før, så man slipper å stå i kø i døra mens bandet allerede er igang. Men jeg anbefaler IKKE å traske rundt i Oslo hele dagen, det er betonggulv i Spektrum så man blir sliiiiiiiiten i beina.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...