figure_02 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 alle skal dit utenom meg Lov meg å legge ut bilder her hvis dere tar noen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Slapp av, det kommer sikkert en bootleg med dårlig lydkvalitet noen uker etter konserten. Som med 2004-konserten. Så kan du late som du var der hvis du skrur opp VELDIG høyt. Endret 25. september 2005 av Bitex Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hva slags type musikk er dream theater? Har ikke helt følt med i det siste jeg. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 I det siste som i siste tjue åra? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har en billett til overs tror jeg. Ble for mye utgifter til bilen, så jeg får ikke råd til å komme meg dit. Skulle gitt mye for å få det til Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 *skal dit* :D blir utrolig tøft var der i januar i fjor òg Lenke til kommentar
T.L Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Noe kom i veien, så ser ut til at det ikke blir konsert på meg likevel. Ser heller ikke ut som jeg får solgt billetten, siden konserten ikke er utsolgt. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg skal visst ikke dit likevel. Skal spille konsert selv den dagen, og tør ikke å ta sjansen på å kaste bort en billett. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg skal visst ikke dit likevel. Skal spille konsert selv den dagen, og tør ikke å ta sjansen på å kaste bort en billett. Etterpå-arrangementet på Sentrum Scene? Lang reisevei, lite penger og akutt behov for faktisk å begynne å jobbe med studiene gjør at jeg står over. Men fire kompiser skal, sammen med faren til en av de. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg skal fortsatt Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg skal fortsatt ikke og vil fortsatt ikke Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ser heller ikke ut som jeg får solgt billetten, siden konserten ikke er utsolgt. Hva med å selge billigere enn utsalgspris? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Dream Theater-billetter har alltid blitt utsolgt. Rart de ikke ble det denne gangen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Jeg skal visst ikke dit likevel. Skal spille konsert selv den dagen, og tør ikke å ta sjansen på å kaste bort en billett. Etterpå-arrangementet på Sentrum Scene? Om du spiller etterpå så si fra hvor og hvordan jeg kommer meg dit, SirMaximus! Du kan forøvrig sende meg en PM om dere spiller i oslo-området eller gjøvik-området e.l. i det hele tatt, i noen år fremover. ... Og det er en ordre! Hørt nå at det er fakta, men klokka 2200 FFS? og hvor? Såvidt jeg vet slutter DT-vors klokka 1830, DT-konserten begynner 1930, og så skal man ha nachs 2200 ? Endret 26. september 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
T.L Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ser heller ikke ut som jeg får solgt billetten, siden konserten ikke er utsolgt. Hva med å selge billigere enn utsalgspris? Prøvd, men det er ikke lett. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ahh, gleder meg som ei bikkje! Jeg og SupremeX tar turen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Endel tips fra en erfaren konsertgjenger (les alt sammen, det er mine erfaringer) Det at det ikke er utsolgt kan ha 3 grunner. Det har ikke vært så mye "blest" om Octavarium som det var rundt Train of Thought. Det andre er at samme dagen har metalbladet Scream 15-års jubileum også i Oslo, med flere profilerte utenlandske band på plakaten. (Morgana Lefay bl.a.) Den siste er at de har åpnet mere av Spektrum denne gangen enn sist, forrige gang var det bare gulvplassen, nå har de åpnet oppover i tribunene også (men ikke på sida av scenen), dermed er det plass til kanskje dobbelt så mange. Ekstremt få band selger ut 10000 billetter i Norge. Men på billettbestilling på oslospektrum.no står det FÅ BILLETTER IGJEN så det er nok ikke langt unna Bare 4 dager igjen nå. Jeg har vært i Spektrum 4 ganger nå, Maiden for 2 år siden (utsolgt), Dream Theater i fjor, Maiden i sommer og DT nå igjen. Det er ingenting som å stå i nærheten av scenen, snu seg bak og se folkehavet bak seg. Men et tips, IKKE stå fremst, det er alltid svært mye bølling i starten av konsertene, og det er IKKE tøft eller morsomt og bli dytta og pressa i alle mulige retninger fordi folk ikke greier å stå i ro. Man tenker kanskje "Joda, jeg er stor og tøff, ingen bøller med meg" men det stemmer ikke. Broren min er ganske svær, og han slet med å få puste i klem mellom folk flere ganger. På Iron Maiden i forfjor var det så ille at Bruce ba alle gå 2 steg tilbake fra scenen for å ikke presse ihjel mindre folk som sto langt fram. Du blir utslitt allerede før konserten er igang av all knuffinga og bøllinga. Lyden er også dårlige helt fremst, fordi man ikke får full effekt av høytalerne som henger i taket, og du bruker mere energi på å holde deg oppreist enn å nyte bandet. Lyden fra scenemonitorene (høytalerne som er vendt mot bandet) vil du også høre. Det er heller ikke lov å ha med seg bagger, plastposer eller flasker (ikke vann heller) inn i lokalet, så tykke klær og handlevarer bør legges trygt i oppbevaringsboks inne på Oslo S (rett ved siden av). Du har IKKE lyst å holde i en klam plastpose i 3 timer i den varmen, tro meg. Koster bare 20 kr. Ingenting er kjipere enn å komme fram til døra etter 1 time i kø, for så å måtte gå ut igjen når vakta stopper deg. Man kan ikke bare slenge fra seg yttertøy i døra heller, så.. Jeg syns oppriktig SYND på karene som sto inne i stekvarmen i tykke vinterklær og så på Dream Theater eller Iron maiden sist gang. Sto rett ved siden av en som hadde en fora arbeidsjakke på, han holdt på å krepere av varmen. Forresten bør man ikke dra med enorme forventninger om å høre den sangen eller den sangen, da står man bare og venter og venter og blir skuffa hvis de ikke kommer. Beste er å dra med åpent sinn og ta konserten som den kommer. Ikke gro dere fast i bare det gamle materialet, hør gjennom Octavarium også noen ganger så dere blir kjent med sangene, de kommer garantert å spille mange av de. Og det er jo ikke så kult å høre masse låter man aldri har hørt heller, det erfarte jeg på Nightwish for et par uker siden, jeg har ikke hørt på de siden før Century Child-plata, og 70% av settet var fra den + Once. Bra blir det jo uansett! Husk, de kan ikke spille ALLE publikumsfavorittene på hver turne, da ville konserten vart hele natta (*sikle*). Akkurat som at de ikke kunne ta med hver eneste lille detalj fra bøkene i Lord of the Rings-filmen, på en måte. Man MÅ kutte ut noen klassikere for å få plass til nyere materiale. Endret 27. september 2005 av Bitex Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) --- Endret 10. august 2017 av CombatPsycho Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Bra innlegg Bitex! Eclipse2k: Klart han gjør. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg mener å ha lest at DT bruker roterende "playlist" slik at alle konsertene på en turne blir litt forskjellig. Noen som vet om det stemmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå