Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverkskort - hvilket?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal snart hjem for sommern og bos hos fattern, i fjor så satt han opp trådløst nettverk hjemme. Nå kommer jeg med min stasjonære pc og skal være i 2. etasje med pcen. Maks 10 meter fra routern(den er i første etasje).

I fjor kjøpe jeg det billigste kortet de hadde på El-kjøp. Det funket greit, men ramlet ut et par ganger i løpet av dagen. Kortet hadde antenne bak, altså ikke sånn med ledning og "ekstern" / "flyttbar" antenne. Brukte returretten etter sommern var over.

Men nå må jeg få meg et nytt et igjen. Har lyst på sånn med flyttbar antenne, men er det bedre? Eller er det bedre å gå opp en prisklasse eller to? PCI kort forresten:)

Noen som har noe å anbefale?

hilsen

Bjørn Magnus

"Trådløs noob" :)

Endret av bjornmagnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at det var signalstyrken som var problemet sist?

Etter min erfaring er nemlig som regel ikke signalstyrke på antenna det største problemet når trådløse nett er ustabile.. Trådløse nett kan ofte ha uforklarlige feil som er nær sagt umulige å løse dersom det ikke blir bedre med firmeware/driveroppdatering..

Det beste hadde vært om du fikk testet et kort først, er kanskje ikke så dumt faktisk å prøve på nytt igjen på Elkjøp med et annet kort, da kan du bare levere det igjen innen 30 dager dersom du ikke vil ha kortet..

Etter min mening er det litt bingo å kjøpe trådløst utstyr, du kan aldri være sikker på at 2 komponenter er 100% kompatible og stabile

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...