M-S-O Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei! Jeg flytta den stasjonære PCen hjem fra hybelen for sommer'n i går, men får den ikke til å fungere helt med lokalnettet og ADSLen (Telenor). Pakker som mottas er forsvinnende få, og det er til tider problemer med å tildelt IP. Har testet flere kabler, og de samme kablene fungerer helt fint på min bærbare. Alt funket som det skulle på hybelen før jeg dro (med NGT)... Kobler til gjennom en SMC Barricade 7004 router. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
M-S-O Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Ingen som har en idé? Har siden sist installert nyere driver på nettverkskortet og ny firmware til routeren, uten at det hjalp nevneverdig. Fildeling innad i LANet fungerer (hvertfall en stund), men internett er sirupstregt før det etterhvert dør helt ut. Tok en ping på dagbladet.no i stad, 4 av 4 pakker ble mistet. Windows Firewall er selvsagt disablet. Frustrerende Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 1. Koble bort router. 2. Prøv med annet nettverkskort. Ville jeg gjort.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå