stigfjel Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Nå har nVIDIA lansert 3D-aksellererte drivere for Solaris, og de virker både for x86 (32bit) og for x64 (Athlon64/Opteron og Xeon med EM64T). Riktignok er det kun offisiell støtte for Quadro-serien, men her er en fremgangsmåte for å få driverne til å fungere med vanlige GeForce-kort. Dermed ligger veien åpen for å kjøre 3D-programmer i Solaris, og når Solaris får full binærkompabilitet med GNU/Linux, kan vi plutselig begynne å spille spill som Doom 3, UT2004 m.fl. på en Solaris-boks. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hyggelig nyhet, men nå er ikke driverene til nVIDIA primært laget for spill. Driverene til Linux/BSD/Solaris er laget for Quadro kort og er beregnet for 3D applikasjoner, tror heller ikke det er noen som har noen interesse for å spille på Solaris. Endret 3. juni 2005 av olear Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Vel, nå fungerer jo både Linux- og FreeBSD-driverne ypperlig for spill, og hvis Solaris-driverne har samme muligheter, ser jeg ingen grunn til at spill ikke skal være mulig. Selvfølgelig, Solaris er ikke ment som et operativsystem for allmennheten og i hvert fall ikke som en spillplattform, men det er jo hyggelig at det gis mulighet for nettopp dette. Det er med på å gjøre Solaris mer attraktivt. Jeg synes i hvert fall dette er positivt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har akkurat installert de nye driverene og ting ser faktisk ut til å fungere. Dette er faktisk de første driverene siden 4-serien som faktisk ikke låser maskinen min før jeg kommer inn i X. Kanskje de endelig har fikset problemene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå